Element chromowany

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Element chromowany

Post autor: skavinsky » 2012-10-28, 12:26

Ciągle zastanawiam się nad pewnym elementem który nie wiem czy jest chromowany czy nie, na niektórych zdjęciach jest malowany, a na niektórych jest chromowany, to zdjęcie jest innego motocykla ale z tego samego rocznika co mój 1957, czy to mocowanie zbiornika ta okrągła obwódka powinna być chromowana czy malowana? Czy sama śruba przez zbiornik chromowana? Pozdrawiam

Obrazek

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: bartosz1907 » 2012-10-28, 12:46

zarówno miska pod śrubę jak i łeb śruby mocowania zbiornika były w roczniku 57 chromowane

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: skavinsky » 2012-10-28, 19:21

Jeszcze jedna sprawa, mam nowy tłumik i kolanko tzw"rybkę" wszystko w chromie. Czy mój rocznik może mieć taki? Czy tłumik czarny a kolanko chromowane? Bo mogę jeszcze oddać to co kupiłem. Pozdrawiam

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: bartosz1907 » 2012-10-28, 22:56

kolanko było w chromie, z tłumikiem nie było pełnej standaryzacji, najczęściej pojawiały się całe czarne lub chromowana końcówka ( rybka) i przedni dekiel a reszta ( cylinder) tłumika czarna. Pełny chrom na tłumiku miały nieliczne egzemplarze wypuszczone tuż po wprowadzeniu elelemtów eksportowych ( np instalacja z akumulatorem ) do krajowej wersji WFM ( 1957). Potem to już uproszczenia i oszczędności w technologii wykonania :)

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: skavinsky » 2012-11-02, 22:06

Kolejny element który nie wiem czy powinnien być chromowany czy jedynie w ocynku to nad tylnym amortyzatorem, to co się montuje do ramy. W moim roczniku oryginał z 1962 nie jest to chromowane tylko jakby ocynkowane tylko. Pozdrawiam

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: bartosz1907 » 2012-11-03, 20:00

napisz jaśniej o który element chodzi lub daj zdjęcie

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: skavinsky » 2012-11-04, 18:46

To jest właśnie ta maszyna którą chcę przywrócić na polską drogę, elementy zaznaczone na żółto. A propo jakie kolory siedzeń wraz z kolorem kedr były w roczniku 1957?

Obrazek

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: bartosz1907 » 2012-11-06, 19:58

ucho mocowania amortyzatora - malowane
tulejka przez która przechodzi śruba mocujaca - ocynk
miska na szklance górnej - chrom
elementy mocujace miskę - czernione
pokrowiec siedzenia - najczęściej ciemno brązowy

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: skavinsky » 2012-11-08, 01:44

Kurde chyba nie będę się pierdzielił tylko wszystko w chrom cyknę :) i tak będzie prawie 100 % oryginalna tylko kolor ogarnę. Jaki numer koloru ewentualnie nazwa? Pozdrawiam użytkownika bartosz1907 i dziękuję za pomoc od jakiegoś czasu !

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: bartosz1907 » 2012-11-08, 13:33

forum jest po to aby pomagać :-D co do koloru to sprawa ze wzgledu na jakość i "niestabilność" odcieni dostarczanego/stosowanego lakieru to jest pewien kłopot. Moim zdaniem najbardziej zbliżonym kolorem do "średniej" z kilku różnych oryginalnych elementów WFM to lakier nr L 46 powszechnie dostępny na rynku.

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: skavinsky » 2012-11-09, 19:24

A numer RAL tego lakieru to jaki to będzie? Pozdrawiam

Czy kopniak i dźwignia zmiany biegów mają być chromowane czy ocynkowane?

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: szef100 » 2013-03-14, 16:23

ocynk

edit://
sory za odkop

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: skavinsky » 2013-03-16, 21:45

Ok nie ma problemu. Trochę za późna odpowiedź i poszło w chrom :/ ale zyskało na wyglądzie za to ;p

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: szef100 » 2013-03-17, 16:43

ja dałem w ocynk i tak gość wypolerował że się ładnie świeci no ale to nie chrom:)

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: skavinsky » 2013-03-17, 16:50

U mnie wyszło tak:

Obrazek

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: szef100 » 2013-03-17, 16:59

no ładnie a u mnie tak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: skavinsky » 2013-03-17, 20:29

Widzę że kolor taki jak u mojej, szparunki malowane czy klejone?

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: Łukasz S. » 2013-03-17, 20:38

Będziecie sie spuszczać nad powłokami galwanicznymi i szparunkami, mając usyfione silniki i stare objechane śruby? :lol:
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: skavinsky » 2013-03-17, 21:07

Ja swoją robię pod oryginał, także mój silnik mi w ogóle nie przeszkadza, został tylko przemyty ;p

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Element chromowany

Post autor: wujcio » 2013-03-17, 21:11

Łukasz S. pisze:Będziecie sie spuszczać nad powłokami galwanicznymi i szparunkami, mając usyfione silniki i stare objechane śruby? :lol:
Dodatkowo zardzewiałe...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości