WFM - pomysły na regenerację kilku części

Odpowiedz
Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

WFM - pomysły na regenerację kilku części

Post autor: dąbek » 2013-06-26, 22:04

Witam!
Zabrałem się za kompletny remont mojej WFMki i pojawiło się kilka przeszkód, przez które ciężko mi zasnąć wieczorami ;-)
Dokładnie problem dotyczy przednich teleskopów i tylnych amortyzatorów.
Przednie lagi mają dosyć duży luz w rurach, wygląda na to, że rury się w środku wytarły. Może ktoś z was miał podobny przypadek i zna jakieś sensowne i sprawdzone rozwiązanie na usunięcie tej usterki?
Tylne amortyzatory rozebrałem, wyczyściłem, wymieniłem uszczelki, wlałem nowy olej - silnikowy 15W40 - 50ml - tak jak każe instrukcja. Niestety, nie pracują płynnie, mniej więcej w połowie przy wciskaniu lub wyciskaniu "przepuszczają". Próbowałem dolać więcej oleju, poprawy nie było, nalałem Hipolu - minimalnie lepiej, ale to jeszcze nie to. Tłoczek nie jest wytarty, przy wkładaniu do cylinderka praktycznie nie ma luzu, wydaje mi się jednak, że cylinderek bliżej dołu musi jednak być bardziej "wychechłany" i ma tam za duży luz. Macie na to też jakiś pomysł?

grzebacz
Posty: 34
Rejestracja: 2013-06-22, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: m10 x 2 ,wsk:1962,74,73(m21w2)62,2x1968,m17,wfm 125 ,r90/6
Lokalizacja: prabuty
Kontaktowanie:

Re: WFM - pomysły na regenerację kilku części

Post autor: grzebacz » 2013-09-02, 21:22

otwory trzeba przeszlifować na większy wymiar ,tłoczki pochromować technicznie ,z wymiarem dopasować-skuteczne ale kosztowne.można dotoczyć nowe tłoczki.
nie wytarły rury tylko tuleje aluminiowe ,przetocz dorób tuleje teflonowe min grubość 2 mm

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WFM - pomysły na regenerację kilku części

Post autor: dąbek » 2013-09-07, 19:51

grzebacz pisze:nie wytarły rury tylko tuleje aluminiowe
Ano właśnie rury się wytarły...

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM - pomysły na regenerację kilku części

Post autor: szef100 » 2013-09-10, 09:45

To poprostu te tuleje aluminiowe dotocz wieksze :D

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WFM - pomysły na regenerację kilku części

Post autor: dąbek » 2013-09-10, 18:16

Dawno na to wpadłem, ale problem polega tym, że wnętrze jest nierównomiernie wytarte, przekrój poprzeczny przypomina elipse i nawet pomijając to, to dając większe tuleje, przy dobiciu lub większym odbiciu zawieszenia będą sie zacinac w miejscach mniej wyrobionych wewnatrz lag nieruchomych.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości