WFM M06 S01 Z1

Odpowiedz
zamek
Posty: 6
Rejestracja: 2013-08-27, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WFM m06 s01-z1
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontaktowanie:

WFM M06 S01 Z1

Post autor: zamek » 2013-08-29, 15:32

Jak iż to jest mój pierwszy wpis na forum, chciałem się przywitać. Mam na imię Grzegorz.

Mam problem z rozpoznaniem modelu mojej WFM/WSK.
Kilka dni temu nabyłem jak wskazuje tabliczka znamionowa WFM M06 S01 Z1. Jest bez baku, silnika i kół, przeprowadzony będzie kapitalny remont. Z moich obserwacji wynika, że rama jest od WSK 150/WFM M06 s34. Poniżej zamieszczam kilka zdjęć jak wygląda mój motocykl. Może ktoś mi podpowie co w niej jest nieoryginalne,co to właściwie jest lub ma zdjęcia jak wyglądała WFM M06 S01 z1.
To co jest napisane na tabliczce znamionowej.

Warszawska Fabryka Motocykli
Typ: M06-S01-Z1
Model:1965
Nr. ramy:--
Typ silnika: S01-Z1
Nr. silnika:--
Pojemność skokowa silnika: 123ccm
Moc/Obroty: 6.2KM/4860 (? trudne do odczytania)
Ciężar własny: 95


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gondek
Posty: 158
Rejestracja: 2013-03-18, 17:44
GG: 0
Moje maszyny: jawa
shl
gnom
perak
sport 2(sprzedany )

Velorex 560
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: Gondek » 2013-08-29, 18:38

kolego napewno kierownica nie jest orginalna. Powinieneś miec ze spawanymi klamkami. Fajna fumcia.Powodzenia w rekonstrukcji ;-)

Awatar użytkownika
kuba063
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr
Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: kuba063 » 2013-08-29, 22:20

WSK Z2 jesli sie nie myle
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: Łukasz S. » 2013-08-29, 22:25

Daj nr ramy. To na 100% WFM, nie WSK!
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

zamek
Posty: 6
Rejestracja: 2013-08-27, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WFM m06 s01-z1
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: zamek » 2013-08-29, 22:55

I mam pytanie, gdzie dokładnie były nabijane numery ramy na ramie. Bo ja swoje znalazłem w połowie długości jednej części ramy obok silnika, tej pod główką ramy, na lewej stronie, patrząc od strony kierowcy. I chciałem dodać, że te dwie części ramy pod główką są zaspawane, nie wiem czy fabrycznie, czy przez kogoś. I jeszcze zaspawane jest przednie mocowanie silnika od strony koła.
Ostatnio zmieniony 2013-09-02, 14:46 przez zamek, łącznie zmieniany 1 raz.

zamek
Posty: 6
Rejestracja: 2013-08-27, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WFM m06 s01-z1
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: zamek » 2013-08-31, 09:53

I jak, ktoś coś wie o tym modelu. ?

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: Junak » 2013-08-31, 17:26

Gondek pisze:kolego napewno kierownica nie jest orginalna. Powinieneś miec ze spawanymi klamkami. Fajna fumcia.Powodzenia w rekonstrukcji ;-)
W 65r klamki powinny być aluminiowe podobne jak w B3 (ALE NIE TAKIE SAME ) NA 99,9% . (kierownica niska)
Numery ramy powinny być tam gdzie piszesz ! Nie rozmumiem o jakie spawy ci chodzi ale lakier jest chyba oryg więc wszystko powinno być fabryczne .

Jak sam napisałeś na tabliczce pisze wfm ! Więc skąd sie wziął pomysł ze to WSK ? ? ?
Ja na twoim miejscu zostawiłbym te błotniki wsadził silnik s01(taki jak w wsk z lat 60 tak jak ci pisze na tabliczce ,a reszte wzorowałbym się na innych WFM z tego rocznika !
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
cienkibolo
Posty: 23
Rejestracja: 2013-06-25, 15:26
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, K- 58, Jaskółka, Junak, Jawa 250, Honda CB 750C,
Lokalizacja: Brzeg Dolny, dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: cienkibolo » 2013-09-05, 13:31

WFM to na pewno , jak wyżej i montowana w Warszawie a nie w Świdniku. Wspornik tylnego błotnika z rurki , model warszawski, Świdnik montował wsporniki z wytłoczki blaszanej.

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: Jakub » 2013-09-05, 15:28

Błotniki nie oryginalne od Zetki . Wstaw zdjęcie tabliczki
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: Junak » 2013-09-06, 00:04

Jakub pisze:Błotniki nie oryginalne od Zetki . Wstaw zdjęcie tabliczki
Nie koniecznie od Z . Na temat błotników była już rozmowa w innym temacie . Mi się wydaje ze to zbyt duży przypadek ze spotyka sie co raz częściej WFM ki z końcówki produkcji z tymi błotnikami 63-66
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

zamek
Posty: 6
Rejestracja: 2013-08-27, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WFM m06 s01-z1
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: zamek » 2013-09-06, 14:42

Obrazek

Awatar użytkownika
tollek83
Posty: 136
Rejestracja: 2010-05-27, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 1964r.
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: tollek83 » 2013-09-06, 19:36

wygląda jakby coś było kombinowane przy tabliczce nit taki dziwny jakby klepany i sama tabliczka pogięta. Jak dla mnie jest to model z2 tylko teleskopy przednie od WFM oraz filtr powietrza ( to z dziurą)

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: Łukasz S. » 2013-09-06, 20:23

To nie jest WSK, bo ma numery na ramie w miejscu typowym dla WFM...
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

zamek
Posty: 6
Rejestracja: 2013-08-27, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WFM m06 s01-z1
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: zamek » 2013-09-06, 23:05

Tabliczka może być lekko pogięta, bo sprawdzałem jaki kolor lakieru jest pod nią. Jak ja dostałem, wszystko było dobrze. Jedyne do czego mogę się przyczepić to dolny nit był krzywo zanitowany, a po za tym, wszystko wygląda na oryginał.

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: Junak » 2013-09-06, 23:32

Łukasz S. pisze:To nie jest WSK, bo ma numery na ramie w miejscu typowym dla WFM...
To po pierwsze .
A po drugie ma wzmocnienie przy główce ramy spotykane tylko w WFM w końcowej fazie produkcji . Numery ramy sie zgadzają ? Nic tam nie było kombinowane ?

Czemu na tabliczce ,,model,, jest wpisany rok produkcji ?
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

zamek
Posty: 6
Rejestracja: 2013-08-27, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WFM m06 s01-z1
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: zamek » 2013-09-07, 09:43

Numery ramy z numerami na tabliczce się zgadzają. Początkowo numerów szukałem na główce ramy, ale nie znalazłem. A z numerami raczej nic nie było kombinowane, nie widać śladów przebijania, czy jakiejkolwiek ingerencji ze strony osób postronnych. A czemu w polu model jest wpisany rok, to ja już nie wiem tego. Od osoby od której kupiłem tą WFM dowiedziałem się że mogła ona być kupiona za "kartki". Mówił że jak gospodarz sprzedał ileś tam ton np. zboża to dostawał taką kartkę i dzięki niej mógł kupić tą WFM. WFM od koło 25 lat leżała u niego na strychu. Błotniki wyglądają jak by były zamontowane fabrycznie. Dodam też, że ta WFM była przemalowywana. Miejscami jak przejadę szczotką drucianą to odpada jedna warstwa farby. Na górze jest kolor taki ciemno wiśniowy i ta warstwa jest bardzo "krucha", jednym słowem farba odpada po lekkim przejechaniu szczotką. A pod tą warstwą jest jeszcze jedna warstwa farby o kolorze jasnoczerwonym, i ta farba bardzo mocno się trzyma. Czyli to wygląda jak by ktoś oryginalny kolor przemalował, bez żadnych kroków w stylu wyszlifowanie chodziarz.

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WFM M06 S01 Z1

Post autor: Jakub » 2013-09-07, 12:31

Numerami ramy też się według rocznika zgadza . Tylko błotniki , nie spotkałem się jeszcze z takimi w WFM :-)
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości