WFM 1955 dwa silniki MIX

Odpowiedz
Dedlof
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1955

BMW R1100RT
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

WFM 1955 dwa silniki MIX

Post autor: Dedlof » 2014-10-10, 01:33

Witam.

Niedawno nabyłem drogą kupna WFM z 1955 roku.

Dosyć dobry stopień oryginalności.
wfm5.jpg
wfm4.jpg

Niestety ktoś już w tej renowacji maczał paluchy i efektem jest próba upchnięcia "jakiegoś" silnika.
Poklejony na sylikon i karton.

Z tabliczki można wyczytać numer ramy 1101 i jest zgodny z wybitym na ramie, natomiast numer silnika to 42475 i to jest już słabo.
wfm tabliczka.jpg
Wraz z motocyklem dostałem drugi silnik w kartonie

pierwszy silnik jest w całości, ale nie potrafię go rozpoznać
DSC_0100.jpg
DSC_0090.jpg
DSC_0099.jpg
brak u niego żeberek charakterystycznych dla S01 z początków produkcji WFM czy też SHL, Sokoła, DKW
inna jest lewa pokrywa

natomiast kształt odlewu pod cylindrem jest nieco inny niż tutaj ( to jest silnik z kartonu)
Dodatkowo posiada jakby nadlew od spodu po środku pod korek spustowy??? ten silnik który jest w całości tego nie ma
DSC_0096.jpg
DSC_0086.jpg
Zdaje sobie sprawę że oba silniki są nie od tego motocykla i nie z tego okresu.
Plan jest taki aby zrobić jeden mechanicznie poprawnie i wystartować, następnie uzbierać części albo forsę i wymienić na odpowiedni z epoki.

Nie mam doświadczenia w polskich motocyklach a internet już powoli mi nie wystarcza w ustaleniu co i jak.

Moje pytania

1. Jakie jest datowanie rozpołowionego silnika i z jakiego jest motocykla
2. Jakie jest datowanie i pochodzenie silnika w całości
3. Skąd różnica w odlewie pod cylindrem (w miejscach braku żeberek) i od spodu
4. Kiedy wprowadzono zmieniony cylinder? Prosty wylot i żebrowanie pełne beczkowate a nie jak w SHL talia ale pozostawiono dolot na gaźnik G16?
5. Po co jest to dziwne wytłoczenie z przodu na lewej pokrywie, jakby pod śrubę ale bez otworu?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Założę wkrótce nowy wątek z opisami prac renowacyjnych.

DSC_0088.jpg
DSC_0089.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Dedlof
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1955

BMW R1100RT
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WFM 1955 dwa silniki MIX

Post autor: Dedlof » 2014-10-12, 20:32

Doszperałem dalszych informacji...
Silnik, który mam w całości ma kartery od WSKi predom-dezamet, glowice od SHL/WFM a cylinder od WFM

Z tego co widzę to kartery luzem bardziej pasują do cylindra i głowicy

Może ktoś potwierdzić moje przypuszczenia?

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WFM 1955 dwa silniki MIX

Post autor: dąbek » 2014-10-12, 23:35

Ten silnik w całości - kartery z WSK.
Te co są luzem z numerem - 256297 - na 100% z WFM z grudnia 1958r/stycznia 1959r.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości