Strona 1 z 2

wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-01, 22:40
autor: stoker
witam,posiadam wfm o takich numerach z tabliczki:
numer ramy 48417
silnika 99153
pojazd ma stacyjkę w lampie
połkę z licznikiem
puszki boczne trojkątne z filtrem
tylna lampka późniejsza
zbiornik pod farba ocynkowany,
podobny do wsk przelacznik swiatel i klaksonu lecz splaszczony bardziej
moje pytanie, czy wszystkie rzeczy odpowiadaja rocznikowi czy juz moze ktoś cos pozmieniał?

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-02, 10:41
autor: Adaś
Hej ja mam z 56 i mam Numer ramy 28989 numer silnika 72034.
Lampa mała bez stacyjki i licznika
Puszka taka jak w SHL M04
Tylna lampa żółwik
Bak ze śrubą centralną i z kratką mocowaną na 4 śruby
Przełącznik świateł bakielitowy jak w SHL M04
Licznika brak, brak też nacięcia na ślimak.

Dodatkowo powinieneś mieć rolgaz z zaślepkami i gaszak.

Numery ramy i silnika masz strasznie wysokie jak na 56 rok

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-02, 16:56
autor: Jakub
Numery są w porządku.

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-02, 17:46
autor: Adaś
Chodziło mi w porównaniu do moich ;)

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-03, 14:22
autor: szef100
Mógłbyś zapodać jakieś zdjęcia motocykla ?

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-03, 21:58
autor: palsport
Moim zdaniem wszystko tak jak pisze adas.ja mam wske z 56 brak tylko zbiornika paliwa, i wsk57, wfm57 i te rzeczy jak w Twoim opisie. moze masz koncowke produkcji z 56 i wszystko jak w 57 roczniku. zamiesc zdjecia to bedzie mozna napisac co wi€cej ;-)

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-03, 23:21
autor: Adaś
Znajomy ma WFMke 57 rok i też ma konfiguracje identyczną jak u mnie. Nie pamiętam tylko jakie ma puszki czy okrągłą czy trójkąty. Zapomniałem dodać, że zamiast klaksonu powinna być trąbka w nakrętce górnej półki zawieszenia ;-)

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-04, 16:09
autor: szef100
Puszki na pewno powinny być okrągłe ktoś zamienił bo dopiero w 57 zastosowano trójkątne. Licznika też nie powinno być. Lampka oczywiście żółwik bez światła stop czyli brak automatu światła stop przez co w ramie nie powinno być nagwintowanych otworów na automat. Powiedz czy zbiornik ma mocowanie na śrubę centralną czy mocowanie pod spodem baku. Nie jestem tylko pewien przełączników jakie mają być

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-04, 22:35
autor: stoker
o! to cenna uwaga, zobaczę czy sa dziury do automatu stopu...,


http://www.fotosik.pl/u/stoker6/album/1710183

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-05, 02:56
autor: palsport
Raczej na 100% skladak. Tak jak pisał Adaś. Dodam jeszcze, żse zawieszenie masz od późniejszych modeli, bo chorągiewka w roczniku 56 jest krótsza, a lampa posiada w środku ceramikę, aszkło wlatach 55,56 ma napis t11. W późniejszych latach znak zelmot.Osłona akumulatora co naj mniej z roku 1958, bo w 57 nie było w niej otworu, a 56 i 55 skrzzynka narzedziowa jest okrągła. Co do silnika rocznik 55.56,57 S01 napis na kapie wfm okragły a gażnik g16, który pojawiał się w roku 58 jak tylna lampka żsółwik

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-05, 03:13
autor: palsport
Dodam jeszcze, że głowica skośna, a reszta tak jak Adaś pisał wcześniejbo w poprzedniej wypowiedzi źle to brzzmi. Pewnie jeszcze czyjeś sprawne oko coś wyczaji. Tak wogóle ładne motocykle do ofiarowania im nowego .zycia. gratuluję kolekcji i pozdrawiam

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-05, 15:08
autor: palsport
male sprostowanie. oslona akumulatora z otworem od wejscia w uzytek silnikow s 34

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-05, 18:34
autor: stoker
dziękuję za ocenę, ehh, myślałem ,że więcej ma oryginału, szkoda, ale coś tam z niej będzie....,
a tak z ciekawości, te dziwne podnóżki pasażera ori sa?

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-15, 19:34
autor: szef100
jeżeli chodzi o podnóżki to ktoś je chyba pokrzywił.

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-28, 12:23
autor: look5
WFM-ka praktycznie identyczna jak moja z 58, z tym żę moja ma kratke na jedną śrube centralnie przykręconą, garbate klamki, ale dziwna sprawa bo w 56 na 99% niebyło aku a ty masz prostownik w lampie. A może to 58 a nie 56, najlepsze jest to że ona niewygląda jak szczep

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-28, 21:41
autor: jannex
Panowie, w latach produkcji to były najtańsze dostępne motocykle na rynku i ludzie je poprawiali jak się dało. Wyszła nawet książka opisująca możliwe modyfikacje do wykonania we własnym zakresie. Ja bym remontował jak leci, to nie są jakieś przeróbki rażące oczy a raczej poprawki, taki znak epoki w jakiej przyszło im służyć.

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2014-12-29, 00:55
autor: look5
Dokładnie jak dla mnie to ona zyskała na wartości bo niema wiejskich przeróbek typu lampa od traktor błotnik ala corss tylko są to przeróbki z epoki, i to przeróbki wykonane elementami z motocykla kapeczke nowszego, takie przeróbki które są nie do wykrycia dla niewprawionego oka

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2015-01-11, 18:14
autor: skavinsky
Witajcie dzisiaj znalazłem ramę rocznik raczej będzie 56 jest puszka okrągła zbiornik wychodzi kolor czarny, ale też przód posiada miejsce na licznik, czy ogólnie sama konsktrukcja ramy z rocznika 56 różni się czymś od tej np z 1960 ? może ostatnie sztuki rocznika 56 miały już montowane liczniki ?

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2015-08-27, 23:22
autor: palsport
z mojego doświadczenia wiem, że ramę którą posiadam 1956 roku ma mocowanie jak w zbiornikach paliwa shl m04, a od 1957 mocowanie zbiornika śrubą centralną przechodzącą przez zbiornik paliwa, spowodowało że rama WFM na bekach górnych, posiada dodatkowo przyspawaną blaszkę do mocowania. W książce naprawa motocykla wfm z 1966 napisane jest,że w motocyklach M06 S34 była produkowana wzmocniona rama tzw. trzecią belką, która była przyspawana od części dolnej główki do kratownicy służącej do umocowania siodła. Ale dokładnie od którego roku została wprowadzona trzecia belka nie mam pojęcia. Myślę, że była jeszcze jakaś drobna zmiana jak został zmieniony zbiornik paliwa na bez bagażnika(kratki)

Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka

: 2015-08-28, 16:10
autor: szef100
odnośnie wzmocnionej ramy trzecią belką została ona wprowadzona kiedy wprowadzono silnik S34. Do każdej zmiany zbiornika rama też ulegała niewielkim zmianą ze względu na inne mocowania.