odnawianie wfm m06 - porady po kolei

DarekRz
Posty: 35
Rejestracja: 2014-03-18, 15:41
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 S01-Z 1965
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

Post autor: DarekRz » 2015-01-26, 21:41

Po ilości zębów w zębatce zdawczej. Po odkręceniu prawej pokrywy (uwaga na kulkę popychacza sprzęgła) policz zęby koła zębatego zdawczego - jak jest 12 ti jest to silnik S-01 tylko lewa pokrywa się nie zgadza. Jesli zębów jest 13 to jest to silnik S-01-Z1 i nie jest od tego motoru - tylko cylinder się zgadza.
Pozdrawiam,
Darek

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

Post autor: szef100 » 2015-01-26, 21:47

Twój to na 100% S01. Jak rozpoznać go hmmmm. A jak rozpoznasz czy kupujesz WFM czy dajmy do porównania MZ ? Pooglądaj sobie zdjęcia w internecie jak wyglądają silniki S01 S01-Z S34 S32. DarekRz przecież każdy mógł zmienić ilość zębów pod swoje potrzeby zębatki można kupić w rozmiarach chyba od 11 do 14 zębów więc jest tu mały problem jak ktoś sobie zmieni zębatkę bo np nie mieli w sklepie 13 zębów ale mieli 12 popatrzcie jakie są kartery pod cylindrem w S01 a S01-Z ;-)
Co do klamek to upierał bym się że w WFM Też występowały klamki z takimi kulkami na końcach. Znając już rok produkcji możemy ocenić oryginalność motocykla więc na pewno wywalamy dekiel lewy czyli ten od strony sprzęgła nie taki ten jest z wsk a powinien być z napisem WFM i paskami, nie samym napisem.nieoryginalne obejmy gum teleskopów przednich lampę przednią kurcze nie pamiętam kiedy wprowadzili tą większą ale poszukam, kopniak i nóżka zmiany biegów też do wymiany, filtr na gaźniku co jest nie powinno go być powinien być ten w puszkach, zły kranik powinien być przesuwany, lampa tylna powinna być taka prostokątna, sygnał nie w tym miejscu słusznie zauważyłeś klamka moim zdaniem tą co masz do hamulca przedniego jest ok ale dźwignia w niej jest nie na tą stronę i są one do wymiany lub skompletowania bo masz tak jakby pół prawej i pół lewej tłumik nieoryginalny coś kombinowane przy prawej puszcze narzędziowej manetka gazu od wski, ta nakrętka co pytasz o zaślepkę powinna być inna, o kierownicy się nie wypowiem bo po zdjęciu nie za bardzo jakoś umiem oceniać te kierownice. Jak coś proszę o korekty.

marbc
Posty: 16
Rejestracja: 2015-01-20, 13:43
GG: 0
Moje maszyny: WFM 125, M06 1962r
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

Post autor: marbc » 2015-01-27, 14:17

Czy to ma być taka kierownica? http://allegro.pl/kierownica-wfm-orygin ... 70975.html
Prosiłbym też o poradę co do kopniaka - może jakieś zdjęcia - bo nie bardzo wiem jaki powinien być...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

Post autor: szef100 » 2015-01-27, 15:47

powinna byc ok ale tu sie moim zdaniem nie sugeruj bo mi takie oceny słabo wychodzą

kopniak w załączniku jak coś mogę w piątek sobotę zrobić zdjęcia bo wtedy będę w domu bo mam na moto i luzem powinienem jakiś mieć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-01-27, 15:50 przez szef100, łącznie zmieniany 1 raz.

komar-232
Posty: 39
Rejestracja: 2012-02-09, 11:24
GG: 0
Moje maszyny: lelek
kos
SHL M 11
Komar 232
WFM 1956 r
Kontaktowanie:

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

Post autor: komar-232 » 2015-01-27, 15:50

Tak, to jest ta kierownica, co do kopniak to proszę powinien być taki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

Post autor: szef100 » 2015-01-27, 15:51

Dokładnie taki kopniak. :evil:

DarekRz
Posty: 35
Rejestracja: 2014-03-18, 15:41
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 S01-Z 1965
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

Post autor: DarekRz » 2015-01-27, 18:41

No - przyznaję - zębatkę można wymienić. Ja też uważam, że to S01 - bo ------ bo ma jeden przepust instalacji elektrycznej na prawym karterze. S01-Z1 ma trzy przepusty. No i prawda- kształt karterów przy podstawie cylindra trochę inny. Zatem lewy dekiel do wymiany. Najlepiej @marbc obejrzyj sobie galerię tego sprzętu - to najlepiej udokumentowana i zachowana wfm z 1962 r jaka jest w sieci: http://oldtimerbazar.pl/motocykle/1962- ... 3-cc-45-hp#. Dobrze Ci radzę pościagać sobie te wszystkie fotki - taki materiał poglądowy to skarb. Dokładnie tak powinna wyglądać twoja fumka (miejsce montazu włącznika światła stop może być inne - alternatywnie przełącznik może być na ramie -zależy czy masz tam otwory pod podstawę).
Pozdrawiam,
Darek

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

Post autor: szef100 » 2015-01-27, 19:57

Jeszcze się wtrącę co do przepustów do instalacji elektrycznej. W 55-56 były dwa przepusty od 57 do tego jak wprowadzili taką pokrywę sprzęgła co jest w tej fumce na oldtimerbazar były trzy wyjścia a od tej podrywy było jedno wyjście na przewody instalacji. Tak jak mówisz bardzo dobrze zachowana WFM możesz się na niej śmiało wzorować

marbc
Posty: 16
Rejestracja: 2015-01-20, 13:43
GG: 0
Moje maszyny: WFM 125, M06 1962r
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

Post autor: marbc » 2015-01-29, 18:52

Lampa przednia jest na pewno OK (duże lampy były dopiero od 1963 - z silnikami S34). Teraz pytanie czy to szkło w lampie jest w porządku? Według mnie po przyjrzeniu się zdjęciom( poniżej) niczym się nie róznią.
Czy gumy teleskopów przednich kupić nowe? Na znalezienie starych w dobrym stanie raczej nie mam co liczyć. Podobnie z tylną lampą żółwik - znależć starą w dobrym stanie to chyba cud. Poza tym brzydko by wyglądała. A tłumik? Ze względu na estetykę nie lepiej kupić nowy np. chromowany? Wiem że powinno sie zachować max oryginalności, ale czy to możliwe? No chociażby takie opony lub szprychy . Opony stare są b.niebezpieczne podczas jazdy, a szprychy- zobaczę jak sie je będzie demontować przy rozbieraniu koła do malowania. Przypuszczam że będzie kiepsko.
Co myślicie na ten temat?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

DarekRz
Posty: 35
Rejestracja: 2014-03-18, 15:41
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 S01-Z 1965
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

Post autor: DarekRz » 2015-02-04, 16:09

Ja musiałem demontować szprychy w kolach swojej fumki za pomocą nożyc do drutu :lol: Odkręcić nyple dało się na ok. 20 szprychach z 72 jakie są w dwóch kołach. O oponach już pisałem - nałóż nowe do jazdy - stare zatrzymaj - jakby jakieś muzeum chciało wypożyczyć twoją fumkę na wystawę, to możesz je założyć dla podniesienia oryginalności. Tłumik to musi być cygaro - rozbieralne - w oryginale były czarne. Szkoda trochę przepłacać za chrom - możesz kupić od Hartmana ( http://www.motory.hg.pl/component/virtu ... l?Itemid=0 ) wersję bez chromu - będzie taniej - dogadasz się z nim mailowo. Albo zapoluj na stary w lepszym stanie niż twój. Rozbieralne tłumiki łatwiej wyremontować niż nierozbieralne - ja i z takim typu SHL sobie poradziłem (na razie w 90%).
Powodzenia,.
Darek
Pozdrawiam,
Darek

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości