Strona 2 z 2

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

: 2015-01-26, 21:41
autor: DarekRz
Po ilości zębów w zębatce zdawczej. Po odkręceniu prawej pokrywy (uwaga na kulkę popychacza sprzęgła) policz zęby koła zębatego zdawczego - jak jest 12 ti jest to silnik S-01 tylko lewa pokrywa się nie zgadza. Jesli zębów jest 13 to jest to silnik S-01-Z1 i nie jest od tego motoru - tylko cylinder się zgadza.

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

: 2015-01-26, 21:47
autor: szef100
Twój to na 100% S01. Jak rozpoznać go hmmmm. A jak rozpoznasz czy kupujesz WFM czy dajmy do porównania MZ ? Pooglądaj sobie zdjęcia w internecie jak wyglądają silniki S01 S01-Z S34 S32. DarekRz przecież każdy mógł zmienić ilość zębów pod swoje potrzeby zębatki można kupić w rozmiarach chyba od 11 do 14 zębów więc jest tu mały problem jak ktoś sobie zmieni zębatkę bo np nie mieli w sklepie 13 zębów ale mieli 12 popatrzcie jakie są kartery pod cylindrem w S01 a S01-Z ;-)
Co do klamek to upierał bym się że w WFM Też występowały klamki z takimi kulkami na końcach. Znając już rok produkcji możemy ocenić oryginalność motocykla więc na pewno wywalamy dekiel lewy czyli ten od strony sprzęgła nie taki ten jest z wsk a powinien być z napisem WFM i paskami, nie samym napisem.nieoryginalne obejmy gum teleskopów przednich lampę przednią kurcze nie pamiętam kiedy wprowadzili tą większą ale poszukam, kopniak i nóżka zmiany biegów też do wymiany, filtr na gaźniku co jest nie powinno go być powinien być ten w puszkach, zły kranik powinien być przesuwany, lampa tylna powinna być taka prostokątna, sygnał nie w tym miejscu słusznie zauważyłeś klamka moim zdaniem tą co masz do hamulca przedniego jest ok ale dźwignia w niej jest nie na tą stronę i są one do wymiany lub skompletowania bo masz tak jakby pół prawej i pół lewej tłumik nieoryginalny coś kombinowane przy prawej puszcze narzędziowej manetka gazu od wski, ta nakrętka co pytasz o zaślepkę powinna być inna, o kierownicy się nie wypowiem bo po zdjęciu nie za bardzo jakoś umiem oceniać te kierownice. Jak coś proszę o korekty.

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

: 2015-01-27, 14:17
autor: marbc
Czy to ma być taka kierownica? http://allegro.pl/kierownica-wfm-orygin ... 70975.html
Prosiłbym też o poradę co do kopniaka - może jakieś zdjęcia - bo nie bardzo wiem jaki powinien być...

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

: 2015-01-27, 15:47
autor: szef100
powinna byc ok ale tu sie moim zdaniem nie sugeruj bo mi takie oceny słabo wychodzą

kopniak w załączniku jak coś mogę w piątek sobotę zrobić zdjęcia bo wtedy będę w domu bo mam na moto i luzem powinienem jakiś mieć

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

: 2015-01-27, 15:50
autor: komar-232
Tak, to jest ta kierownica, co do kopniak to proszę powinien być taki.

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

: 2015-01-27, 15:51
autor: szef100
Dokładnie taki kopniak. :evil:

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

: 2015-01-27, 18:41
autor: DarekRz
No - przyznaję - zębatkę można wymienić. Ja też uważam, że to S01 - bo ------ bo ma jeden przepust instalacji elektrycznej na prawym karterze. S01-Z1 ma trzy przepusty. No i prawda- kształt karterów przy podstawie cylindra trochę inny. Zatem lewy dekiel do wymiany. Najlepiej @marbc obejrzyj sobie galerię tego sprzętu - to najlepiej udokumentowana i zachowana wfm z 1962 r jaka jest w sieci: http://oldtimerbazar.pl/motocykle/1962- ... 3-cc-45-hp#. Dobrze Ci radzę pościagać sobie te wszystkie fotki - taki materiał poglądowy to skarb. Dokładnie tak powinna wyglądać twoja fumka (miejsce montazu włącznika światła stop może być inne - alternatywnie przełącznik może być na ramie -zależy czy masz tam otwory pod podstawę).

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

: 2015-01-27, 19:57
autor: szef100
Jeszcze się wtrącę co do przepustów do instalacji elektrycznej. W 55-56 były dwa przepusty od 57 do tego jak wprowadzili taką pokrywę sprzęgła co jest w tej fumce na oldtimerbazar były trzy wyjścia a od tej podrywy było jedno wyjście na przewody instalacji. Tak jak mówisz bardzo dobrze zachowana WFM możesz się na niej śmiało wzorować

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

: 2015-01-29, 18:52
autor: marbc
Lampa przednia jest na pewno OK (duże lampy były dopiero od 1963 - z silnikami S34). Teraz pytanie czy to szkło w lampie jest w porządku? Według mnie po przyjrzeniu się zdjęciom( poniżej) niczym się nie róznią.
Czy gumy teleskopów przednich kupić nowe? Na znalezienie starych w dobrym stanie raczej nie mam co liczyć. Podobnie z tylną lampą żółwik - znależć starą w dobrym stanie to chyba cud. Poza tym brzydko by wyglądała. A tłumik? Ze względu na estetykę nie lepiej kupić nowy np. chromowany? Wiem że powinno sie zachować max oryginalności, ale czy to możliwe? No chociażby takie opony lub szprychy . Opony stare są b.niebezpieczne podczas jazdy, a szprychy- zobaczę jak sie je będzie demontować przy rozbieraniu koła do malowania. Przypuszczam że będzie kiepsko.
Co myślicie na ten temat?

Re: odnawianie wfm m06 - porady po kolei

: 2015-02-04, 16:09
autor: DarekRz
Ja musiałem demontować szprychy w kolach swojej fumki za pomocą nożyc do drutu :lol: Odkręcić nyple dało się na ok. 20 szprychach z 72 jakie są w dwóch kołach. O oponach już pisałem - nałóż nowe do jazdy - stare zatrzymaj - jakby jakieś muzeum chciało wypożyczyć twoją fumkę na wystawę, to możesz je założyć dla podniesienia oryginalności. Tłumik to musi być cygaro - rozbieralne - w oryginale były czarne. Szkoda trochę przepłacać za chrom - możesz kupić od Hartmana ( http://www.motory.hg.pl/component/virtu ... l?Itemid=0 ) wersję bez chromu - będzie taniej - dogadasz się z nim mailowo. Albo zapoluj na stary w lepszym stanie niż twój. Rozbieralne tłumiki łatwiej wyremontować niż nierozbieralne - ja i z takim typu SHL sobie poradziłem (na razie w 90%).
Powodzenia,.
Darek