Strona 1 z 1

Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-14, 21:48
autor: abc123
Witam, jakiś czas temu kupiłem wfm m06 z 62r motorek już pomalowany, silnik zrobiony teraz tylko koła chromy cynkowanie.
W związku z tym mam kilka pytań. Wiem że obręcze były malowane farbą odpowiadającą dzisiejszemu malowaniu proszkowemu i tak mam zamiar zrobić, szprych ocynk? i niewiem jakie piasty spotkałem sie z różnymi opiniami i jak to wkońcu było w oryginale?
Mam równiaż prośbę do obytych w temacie, mianowicie co w tym egzemplażu jest nie oryginalne? mam wątpliwości odnośnie kierownicy i lampy tylnej.
Zdjęcia niestety nie przedstawiają wszystkich elementów gdyż były zdemontowane.
z góry dziękuje za pomoc

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-14, 21:51
autor: abc123
a

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-14, 22:03
autor: Jakub
Oryginalnie piasty był malowane . Jednak dziś dałbym je w ocynk takie małe odskoczenie od oryginału jakby udoskonalenie . Zrobisz jak wolisz .
Co do oryginału 1962r to licznik w półce i mała lampa .I twoje obawy co do lampy tylnej i kierownicy są prawidłowe.
Dodaj zdjęcie pod bakiem czy ma mocowanie na pasek trzymający bak . Coś mi nie gra i chce się upewnić i poproszę o numer ramy. Widzę że nie ma tabliczki skąd wiesz ze to 1962 r ? :-)
Pozdrawiam

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-14, 22:23
autor: abc123
tabliczka jest oryginalna, tak ma mocowanie
A czy w 62r już nie montowano dlugich lamp ?

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-14, 23:16
autor: Jakub
Dopiero pod koniec 1963/początek 1964 dali licznik do lampy .

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-15, 00:49
autor: szef100
http://oldtimerbazar.pl/motocykle/1962- ... 3-cc-45-hp Masz tu świetny wzór do naśladowania i ten sam rok

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-15, 01:16
autor: abc123
a może ktoś spotkał się z długą lampą w 62r (moze to jakaś przejściówka) a tak na marginesie od czego to może być kierownica?

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-15, 10:54
autor: komar-232
Kierownica jest oryginlana, porównaj sobie swoją z WFM z linku jaki podał szef100. Od 60 roku zakładali właśnie takie, przed 60 rokiem były z zespolonymi klamkami.

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-15, 15:03
autor: Jakub
Przejściówka z 1962 na 1964 nie sądzę. Co do kiery nie powinna być taka?
Obrazek

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-15, 15:16
autor: komar-232
Moim zdaniem Jakub kieownica której zdjecie wstawiłeś jest od WSK model Z. Niech sie jeszcze inni wypowiedzą na ten temat. Ja ze swojego doświadczenia wiem ( miałem WFM z 60, 61 roku, obecnie mam z 64 ) i przy tych wszystkich motocyklach byla właśnie taka kiera jaka jest na zdjeciach przy motocyklu. Szczeże powiem że nigdy nie spotkałem sie przy WFM z kierownicą której zdjecie wstawiłeś, ale nie jestem nieomylny wiec proszę innych o wypowiedz.

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-15, 16:57
autor: Jakub
Nie zamierzam się kłócić , masz rację . Taką kierownicę jak podałem spotkałem na kilku zdjęciach w odrestaurowanych WFM, może właściciel zmienił bo ładniejsza .Więc kierownice możesz zostawić

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-16, 22:30
autor: abc123
a może mi ktoś wrzucić zdjęcie jakie powinno być szkło do tego modeli. I czy na 100% do tego modelu jest lampa krótka nr ramy 33xxx

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-17, 10:35
autor: DarekRz
Masz szkło lampy dobrze widoczne na zdjęciach z Oldtimerbazar. Lampa z pewnością krótka - taka jak na tych zdjęciach właśnie. Widzę, że nie wziąłeś sobie do serca rady @szef100 i nie przyjrzałeś się dobrze tej fumce z linka. Skoro ona ma numer ramy 351308, to motor z numerem ramy 333064 jest starszy, więc z pewnością nie może mieć nowszych rozwiązań - jak długa lampa.

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-17, 17:00
autor: Jakub
Ktoś poprostu zrobił lifting . Lampa jak najbardziej mała , liczniki w półce .

Re: Sprawdzenie oryginalności wfm

: 2015-02-17, 18:39
autor: abc123
Dziękuje panowie za pomoc.