WFM 1957 rok, specyfikacja

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika wfm ! Pomocy :/

Post autor: Adam_Ga » 2018-03-28, 19:59

Jeśli chodzi o WFM z OLX kluczyk w niej jest repliką, bodajże od Jawy.

Powinna też mieć szkło z oznaczeniem T11 i mały sygnał BFSK (Bydgoska Fabryka Sygnałów Kolejowych , zmiana nazwy na Zakłady Elektromechaniczne "Belma" nastąpiła w kwietniu 1958 roku)
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

mollekor
Posty: 30
Rejestracja: 2013-03-23, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: Wsk
Wfm
Kontaktowanie:

Re: WFM 1957 rok, specyfikacja

Post autor: mollekor » 2018-03-30, 17:37

Szef100 gratuluje motocykli :)
Adam_Ga podeślij foto tych klaksonów ^^Dzięki że podzieliłeś się informacjami :)) jest to dla mnie bardzo ważne !!
Mam następne pytanie, jakie koło magnesowe był w roczniku 57 ??
Pozdrawiam

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WFM 1957 rok, specyfikacja

Post autor: skavinsky » 2018-09-17, 10:14

Tak ja wiem że głowica powinna być skośna, tylna lampka żółwik, rolgaz "suwakowy" i korki na kierownicy oraz kluczyk duży, po prostu podczas renowacji nie miałem tych elementów w zapasie, teraz mam ale za to nie mam czasu wymienić :)

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WFM 1957 rok, specyfikacja

Post autor: s06tuner » 2019-02-09, 15:41

cześć pany, przeczytałem temat - może nic nowego nie wniosę, ale wfm'ki różniły się czasem między sobą nawet w tym samym okresie produkcji - mam jeden egzemplarz 59r - kupiony od kolegi ojca (pewne źródło, gość znzny od x lat) ojciec jego żony był chyba pracoholikiem bo wyrabiał kilkaset procent normy w fabryce w latacj pięćdziesiątych - sześćdziesiątych , został ,,przodownikiem pracy,, i dostał talon na WFM - motor był świętością i stał pod kocem, po paru latach wspomniany kolega ojca (zięć tego typa) go dostał , trochę pojeździł a potem motor wrócił pod koc , aż w końcu został wyrejestrowany - w 75 roku czyli w wieku 16 lat - od tamtej pory stał pod kocem aż pare lat temu ją odkupiłem (teraz stoi u mnie pod kocem w garażu)
pewien jestem że moto nie było tuningowane a mimo to odróżnia się szczegółami od typowych wzorców
ma np. głębokie błotniki, filtr skrzynkowy i pare innych szczegółów - podobno tak wychodziły wersje eksportowe - tak czy inaczej większość wfm jest modzona , a nawet oryginalne ciężko weryfikować bo różnią się - nie można też klasyfikować rocznikami bo to nie było tak że do 31 grydnia robili np. tłumik rybke a od 1 stycznia ,,cygaro - zmiany najczęściej odbywały się w ciągu całego roku i mogło być ich kilka , nie koniecznie naraz

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: WFM 1957 rok, specyfikacja

Post autor: picek » 2019-02-15, 17:59

daj zdjęcie tych błotników- w 59 produkowano niewiele typów motocykli i błotniki musiały by być inne od wszystkiego.
Oczywiste że zmiany dokonywano bez "patrzenia na kalendarz" ,ale tylko tych których kalendarz nie wymagał. Kolorystyka WFM szła wedle uznania (albo dostępności farby) ale konieczność wprowadzenia światła stop jest określona terminem i fabryka musiała się dostosować.
A z zapewnianiem przez sprzedających bym uważał. Pamiętać wszystko przez 40 lat to naprawdę trzeba mieć pamięć. Najlepsze są zdjęcia.

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WFM 1957 rok, specyfikacja

Post autor: s06tuner » 2019-02-15, 20:28

zgadzam się żę nie da się spamiętać każdej naprawy czy wymiany - ale jak ktoś by dorobił błotniki w tym samym malowaniu i z takimi samymi złotymi szparunkami ? moto jest zawalony w garażu - ale poszukałem w goglach i jedna fumka miała podobne błotniki ale filtr powietrza normalny siatkowy na gaźniku a u mnie jest skrzynkowy między puszkami

przejście z g16 na g 20 było w 1959 roku? a kiedy było przejście z ,,rybki,, na cygaro,, ?

ja w temat wfm jeszcze się nie zagłębiałem aż tak bo jej nie restaurowałem (szkoda by było bo nieźle zachowana jest) bardziej jestem mocny w tych sprzętach które mnie interesują i ich poszukuje lub poszukiwałem - a tę wfm kupiłem przypadkiem

nie tak że zielony jestem - wiem że fumki z silnikami s01 były z głowicą skośną, okrągłą puszką, później typowy silnik jaki nam się kojarzy z wfm, później s34 a na koniec z z01-z od wsk ( taki paradoks - pierwsze wsk miały silniki wfm a ostatnie wfm miały silniki wsk ;) ) bak z kratką, ze zgrzewem, licznik w półce i w lampie - jakieś tam fakty ogarniam

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości