Strona 1 z 1

Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-28, 17:32
autor: saser
Niedawno nabyłem dwie WFM-ki, niestety bez dokumentów i bez tabliczek znamionowych więc nie wiem nawet z którego roku. Wg numerów ramy powinny być obie z 1962, ale wizualnie znacznie się różnią więc podejrzewam że tak nie jest. Na jednej tej bez silnika mam podejrzenia że coś mogło być przekombinowane z tymi numerami bo jest nieco wgięcie i numery nie są równo nabite znać jakby były poprawiane. Przy tej bez silnika nie mam wydechu dlatego prośba o ustalenie jaki powinien być czy rybka czy cygaro. Mam podejrzenie że przy tej co jest silnik powinien być cygaro a przy tej bez silnika rybka. Obie są od jednego właściciela dlatego mógł sobie zamienić. Poprzedni właściciel założył sobie cylinder od wski bo coś mu nie chciało chodzić i myślał że to wina cylindra.
Kolejna sprawa to gdzie powinien być klakson bo teraz jest pod główką ramy a widziałem też w niektórych pod siedzeniem z prawej strony

Reasumując proszę o
-ustalenie roczników, choć ta z silnikiem na 90% obstawiam na 1962
- ustalenie typów tłumików (gdzie najlepiej kupić? czy od Hartmana czy szukać używki na aukcjach?)
- umiejscowienie klaksonu

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-28, 19:19
autor: kuba063
Ta bez silnika 1958/59. Silnik z gaźnikiem G16 i nakładanym na niego filtrem. Głowica skośna bądż już ta nowsza. Tłumik rybka. Ta druga z silnikiem może być 1962 ale nie pasują mi manetki. Tłumik powinien być cygaro. Lampa tylna też chyba inna. Co do tłumików to od Hartmana nie brałem jeszcze.

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-28, 20:22
autor: zoha267
Ta druga jest z 58 z maja lub czerwca:)

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-28, 20:36
autor: saser
silnik w takim razie będzie ze skośną głowicą i z gaźnikiem g16 bo dostałem do niej dwa silniki a ten drugi jest na gaźnik g20

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-29, 20:36
autor: gołąb83
58r. miał już g20 głowica skośna do końca 59r.

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-30, 01:43
autor: kuba063
Nie, mam 58 z pierwszych miesięcy i jest jeszcze G16

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-30, 20:41
autor: gołąb83
kuba063 pisze:Nie, mam 58 z pierwszych miesięcy i jest jeszcze G16
a jaki masz numer na gaźniku?

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-30, 21:59
autor: Texas Ranger
Potwierdzam, 58 r. jeszcze G16 ze skośną głowicą.

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-30, 22:49
autor: saser
u mnie na gaźniku jest 12/57 więc może być początek 58r
mam jeszcze dylemat jak powinien być zamocowany automat stopu bo w jednej nie ma wcale a w drugiej jak na foto
znalazłem teoretycznie na aukcji automat ale nie wiem czy to nie do wfm bo jakoś nie mogę rozszyfrować w jaki sposób to przykręcić, choć w opisie jest że do wfm

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-31, 00:06
autor: kuba063
Jutro sprawdze i napiszę jaki jest numer

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-31, 11:11
autor: krzysiek200
To z aukcji jest od wuesek

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-31, 19:34
autor: Adaś
Ja mam w swojej WFMce tłumik od Hartmana i jestem zadowolony. Jakość wykonania na bardzo wysokim poziomie.

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2015-12-31, 21:26
autor: Mateusz WSK
Tak jak pisał krzysiek200, automat stopu i jego mocowanie jest do WueSeK jednoramowych.
Mój kolega ma WFM jak dobrze pamiętam z 58r ( nie wiem który miesiąc ) i ma skośną głowicę, gaźnik G-16, kranik przesuwny, klakson mocowany obok prawego boczka, tłumik rybka. Jak chcesz to mogę podesłać Ci foty.

te WueFeMki masz w fajnym stanie, skompletował bym i się cieszył oryginałem ;)

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2016-01-04, 09:37
autor: skavinsky
Zgadzam się z Moderatorem jak wyżej, w sumie obydwie są w bardzo ładnym stanie i nic bym nie robił tylko dokompletować rocznikowo, ta z kratką tłumik rybka, z paskiem na zbiorniku cygaro, jakbyś szukał oryginalnej rybki w fajnym stanie to pisz priv. Co do automatu stopu to nie powinno być, dopiero gdzieś chyba 65 rok motocykle miały automat stopu z tego co się orientuję

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2016-01-04, 15:01
autor: saser
Nic z nimi nie będę robił jedynie skompletuje, felgĘ już dokupiłem, zamówiłem dwie nowe opony mitas bo brakowało czyli zrobię że jedna dostanie dwie nowe a te stare będą przy drugiej. Rybkę przełożę od tej co mam bo jest w ładnym stanie tylko dam do malowania proszkowego, do tej drugiej wysłałem zamówienie do Hartmanna po cygaro i kolanko. Brakuje mi ślimaka i jest trudno dostępny jak widzę bo tam jest na otwór 12mm. Może ma ktoś taki to chętnie odkupię, ewentualnie nowy będę musiał nabyć

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2016-01-18, 18:53
autor: suchymo
a masz jakis nr ramy tej drugiej?? ja posiadam wfm z 57. mozemy porównac nr ram to cos nam wiecej powie. z moich informacji wynika ze koncem roku 57 juz wprowadzono nowe glowice i zmienili gaznik, Pomiedzy puszkami narzedziowymi nie masz wejscia na filtr to 100% masz silnik ze skosna glowica i gaznikiem g16 wiec ja obstawiam na to ze to bedzie produkcja 57 jak mi podasz nr ramy to potwierdze

Re: Dwie WFM-ki pomoc w rekonstrukcji

: 2016-01-27, 22:39
autor: saser
z tym numerem to będzie kłopot bo przy tej prawdopodobnie było coś kombinowane, szukałem na forum wg tych numerów ramy to by wychodziło że jest z 62, a tak na pewno nie jest. Co śmieszniejsze to byłem w wydziale komunikacji i szukaliśmy po rejestracji i numerach ramy i wyszło że stoi tam jako fiat 125p, adnotacja w 67r, tablica rej pewnie jest wymalowana farbą bo jak może być motor i samochód pod jedną rejestracją?