Tylny błotnik

Odpowiedz
kuba28
Posty: 29
Rejestracja: 2013-07-19, 13:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK175, WFM 1964
WFM 1965 DragStar 650
Lokalizacja: Gorzów
Kontaktowanie:

Tylny błotnik

Post autor: kuba28 » 2016-05-09, 16:11

Witam,
Czy to normalne, że w WFM z 64r. tylny błotnik składa się z dwóch elementów? dwa błotniki jakby nachodzą na siebie. Wszędzie gdzie widziałem na zdjęciach tylne błotniki składały się z jednego kawałka.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Tylny błotnik

Post autor: Adam_Ga » 2016-05-09, 17:47

Nie jestem pewien, ale było coś takiego. Masz na myśli płytki błotnik dzielony jak w WSK M06-64?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

cezary603
Posty: 115
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Tylny błotnik

Post autor: cezary603 » 2016-05-09, 17:50

W mojej WFM z 61-go roku płytki błotnik jest z jednego kawałka .

kuba28
Posty: 29
Rejestracja: 2013-07-19, 13:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK175, WFM 1964
WFM 1965 DragStar 650
Lokalizacja: Gorzów
Kontaktowanie:

Re: Tylny błotnik

Post autor: kuba28 » 2016-05-09, 19:45

gramsiu pisze:Nie jestem pewien, ale było coś takiego. Masz na myśli płytki błotnik dzielony jak w WSK M06-64?
Nie jest płytki jest taki sam jak w WFM z błotnikiem całym bo mam drugą z 65r. Błotnik na pewno w oryginale był dwuczęściowy bo nie ma śladów cięcia. Najgorzej ze one nie pasują na styk tylko jeden nachodzi na drugi i nie pamiętam teraz przy składaniu jak było. Może macie jakieś zdjęcia lub info jak to złożyć?

Pelikan
Posty: 83
Rejestracja: 2013-02-23, 15:33
GG: 0
Moje maszyny: Simson S53
MZ 125rt '05
WSK 175 '74,'76,'84,'85
WSK 125'81
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Tylny błotnik

Post autor: Pelikan » 2016-05-09, 22:34

Nigdy tego nie widziałem,ale ja bym złożył to tak żeby błoto odrywające się od obracającej się opony nie dostawało się między dwie"warstwy" błotnika,czyli przednia część błotnika powinna być wyżej niż tylna...

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Tylny błotnik

Post autor: szef100 » 2016-05-10, 09:20

Mi się wydaje że komuś pękał błotnik, bo było to dość częstą przyczyną i ktoś złożył z dwóch błotników jeden. Najlepeij jak byś wstawił zdjęcie.

kuba28
Posty: 29
Rejestracja: 2013-07-19, 13:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK175, WFM 1964
WFM 1965 DragStar 650
Lokalizacja: Gorzów
Kontaktowanie:

Re: Tylny błotnik

Post autor: kuba28 » 2016-05-10, 20:44

Dodaj proszę zdjęcia jako załączniki (instrukcja w UNIKATOWE AUKCJE)
szef100 pisze:Mi się wydaje że komuś pękał błotnik, bo było to dość częstą przyczyną i ktoś złożył z dwóch błotników jeden. Najlepeij jak byś wstawił zdjęcie.
Zrobiłem kilka zdjęć pierwsza część błotnika zamontowana wraz z podstawa pod akumulator.

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/7416836/1

Drugie pytanie kupiłem na allegro napęd licznika niby do wfm, wsk, shl ale za nic nie mogę go poprawnie zamontować czy do WFM były specjalne? mam jedną oś wahacza niedzielona, czy pomiędzy bębnem a wahaczem występuje jakaś tuleja dystansowa? i czy w ogóle przy mocowaniu tylnego koła jest tulejka dystansowa?

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Tylny błotnik

Post autor: Adam_Ga » 2016-05-10, 21:17

Tak jak pisałem wcześniej była taka seria WFM ok.1964-1965 roku, nie wiem dokładnie. Gdzieś trafiłem na zdjęcia WFM z takim błotnikiem. Bardzo podobne rozwiązanie jak w WSK M06-64 z tym że WFM na obie części przykręcane, ma WSK przyspawane. ALe zasada montażu obu błotników taka sama. Tylna część wchodzi pod przednią, trzeba to zmontować trochę na siłę, nie pasuje idealnie. U mnie to wygląda tak w WSK.
IMG_1397.JPG
IMG_1401.JPG
IMG_1399.JPG
Tulejka faktycznie chyba zbędna, porównaj zezdjęciami WFM z tej strony:
http://oldtimerbazar.pl/motocykle/1962- ... 3-cc-45-hp

PS. Ładny kolor tej WFM, choć w tym roczniku chyba nie występował.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

kuba28
Posty: 29
Rejestracja: 2013-07-19, 13:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK175, WFM 1964
WFM 1965 DragStar 650
Lokalizacja: Gorzów
Kontaktowanie:

Re: Tylny błotnik

Post autor: kuba28 » 2016-05-11, 07:30

gramsiu pisze:Tak jak pisałem wcześniej była taka seria WFM ok.1964-1965 roku, nie wiem dokładnie. Gdzieś trafiłem na zdjęcia WFM z takim błotnikiem. Bardzo podobne rozwiązanie jak w WSK M06-64 z tym że WFM na obie części przykręcane, ma WSK przyspawane. ALe zasada montażu obu błotników taka sama. Tylna część wchodzi pod przednią, trzeba to zmontować trochę na siłę, nie pasuje idealnie. U mnie to wygląda tak w WSK.

Tulejka faktycznie chyba zbędna, porównaj zezdjęciami WFM z tej strony:
http://oldtimerbazar.pl/motocykle/1962- ... 3-cc-45-hp

PS. Ładny kolor tej WFM, choć w tym roczniku chyba nie występował.
Średnio pasują te błotniki, kolor wiem, że nieoryginalny, ale mam drugą w oryginalnym kolorze, a ta ma być po prostu inna niż wszystkie. Dzięki za zdjęcia.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Tylny błotnik

Post autor: Adam_Ga » 2016-05-11, 09:21

kuba28 pisze: Średnio pasują te błotniki
Nauczka na przyszłość - obfotografować każdy element, jak coś to spisać notatki ;)
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

kuba28
Posty: 29
Rejestracja: 2013-07-19, 13:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK175, WFM 1964
WFM 1965 DragStar 650
Lokalizacja: Gorzów
Kontaktowanie:

Re: Tylny błotnik

Post autor: kuba28 » 2016-05-11, 09:22

gramsiu pisze:
kuba28 pisze: Średnio pasują te błotniki
Nauczka na przyszłość - obfotografować każdy element, jak coś to spisać notatki ;)
mam porobione zdjęcia, ale złożenie tylnego błotnika wydało mi się tak oczywistą oczywistością, że nie mam zdjęć tego elementu sprzed demontażu.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Tylny błotnik

Post autor: Adam_Ga » 2016-05-11, 09:48

Norma. Te oczywiste rzeczy sprawiają najwiecej problemów. Miałem to samo :lol:
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

kuba28
Posty: 29
Rejestracja: 2013-07-19, 13:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK175, WFM 1964
WFM 1965 DragStar 650
Lokalizacja: Gorzów
Kontaktowanie:

Re: Tylny błotnik

Post autor: kuba28 » 2016-05-11, 14:26

Czy pomiędzy bębnem, a odciągiem łańcucha jest jakiś dystans? podkładka? oraz czy przy napędzie licznika potrzebna jest jakaś blaszka jak w przypadku WSK?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości