Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Odpowiedz
zaki
Posty: 16
Rejestracja: 2014-12-28, 13:55
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10 z wózkiem, WSK garbuska, Jawa typ 20p, WFM M06
Lokalizacja: Poznań, Wielkopolska
Kontaktowanie:

Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: zaki » 2016-06-11, 23:39

witam,

mam problem ze stacyjką bakelitową WFM 1958. Po wciśnięciu kluczyka rozchylam styki i jest Ok, ale jak wyciągnę kluczyk ze stacyjki styki się nie zwierają. Nie wiem co jest nie tak. Pomiędzy kluczykiem a stykami jest czarny cylindryczny kawałek tworzywa który rozwiera styki i wychodzi na to, że jest on za długi albo kawałek blaszki która podpiera styk rozłączenia stacyjki straciła swoją sprężystość?? możecie przesłać zdjęcia swoich stacyjek z wyciągniętym kluczykiem a później z wciśniętym kluczykiem? Poza tym po wciśnięciu kluczyk nie pozostaje na swoim miejscu tylko się unosi i kiedy chcę włączyć światła to kluczyk wyskakuje. . .

FighteR-600
Posty: 141
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: FighteR-600 » 2016-06-12, 12:14

Tutaj masz jak stacyjka jest bez kluczyka. Styk stacyjki zwarty. Jak kluczyk wyląduje w stacyjce to styk się rozłącza.
Sprawdź ile brakuje stykowi po wyciągnięciu stacyjki, aby był zwarty - może podegnij lekko blaszkę, aby po wyciągnięciu kluczyka lepiej dolegało.
A co do wypadania kluczyka to trzeba sprawdzić czy korpus stacyjki nie jest wyrobiony, a więc stacyjka do wymiany.
U mnie normalnie kluczyk siedzi w stacyjce i po przekręceniu w każdą stronę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zaki
Posty: 16
Rejestracja: 2014-12-28, 13:55
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10 z wózkiem, WSK garbuska, Jawa typ 20p, WFM M06
Lokalizacja: Poznań, Wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: zaki » 2016-06-12, 20:50

podginałem nie raz a i tak nic to nie pomaga. wydaje mi się, że łączna długość kluczyka oraz tego czarnego "cylinderka" ciągle odgina mi styki. ma to też pewnie wpływ na utrzymanie kluczyka w stacyjce na światłach mijania oraz postoju . . .

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: Texas Ranger » 2016-06-12, 22:15

Może spróbuj jeszcze przetrzeć papierkiem ściernym te styki żeby byłe lepsze przejście.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: szef100 » 2016-06-13, 08:14

Ogólne też miałem z tym problem ale właściwe podgiecie blaszki sprawę. A pod chodziłem do tego z 20 razy

zaki
Posty: 16
Rejestracja: 2014-12-28, 13:55
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10 z wózkiem, WSK garbuska, Jawa typ 20p, WFM M06
Lokalizacja: Poznań, Wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: zaki » 2016-06-13, 21:11

dzisiaj się trochę zagłębiłem w tą sprawę i mam kolejne pytania. były 2 rodzaje kluczyków do WFM na takiej stacyjce?? podejrzewam, że kluczyk który posiadam jest już zużyty i nie trzymie się na tych dwóch kuleczkach od łożyska i wyskakuje a do tego jest za długi. na stronie skutera oferują do sprzedaży nowe dorabiane kluczyki i jest on inny niż ja posiadam. link do skutera: http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=2102
bolec który wchodzi do stacyjki ma tylko jedno nacięcie a ja mam dwa nacięcia i jest on automatycznie dłuższy. jak to wygląda Waszym zdaniem?? były 2 rodzaje kluczyka czy tylko jeden rodzaj??
podginanie blaszek w tym przypadku nic nie daje bo przy wkładaniu kluczyka który jest za długi i tak się one na nowo wyginają

FighteR-600
Posty: 141
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: FighteR-600 » 2016-06-14, 10:11

Zrób zdjęcie swojego kluczyka i wszystko się wyjaśni.
Do stacyjki starej (kwadratowa) jest kluczyk krótszy, a do stacyjki nowszej (okrągłej) dłuższy z nacięciem w 1/3 długości i kulką na dole.
W Twoim przypadku powinien być taki jak z dębicy - krótki z jednym nacięciem na środku.

zaki
Posty: 16
Rejestracja: 2014-12-28, 13:55
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10 z wózkiem, WSK garbuska, Jawa typ 20p, WFM M06
Lokalizacja: Poznań, Wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: zaki » 2016-06-14, 21:26

zdjęcie kluczyka który posiadam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

FighteR-600
Posty: 141
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: FighteR-600 » 2016-06-15, 21:44

Moim zdaniem ZŁY.
Powinien być taki http://www.stolmot.com/images/products/ ... YP.357.jpg
I z tym kluczykiem wszystko w stacyjce będzie ok. Ewentualne lekkie dogięcie blaszki dla regulacji.
Wydaje mi się, że znajdziesz kogoś z poznania co użyczy Ci na 1h kluczyka oryginalnego i sprawdzisz czy wszystko chodzi.

sztyrlitz1
Posty: 2
Rejestracja: 2015-10-12, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1957r. WSK M06 Z2 1961r.
Lokalizacja: Bierzyce
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: sztyrlitz1 » 2016-09-04, 23:31

Zamieszczam prośbę w temacie- potrzebuję opis podłączenia poszczególnych styków stacyjki do WFM 57- z krótkim kluczykiem. Wymieniam instalację na nową i mam opis podłączenia samej instalacji, ale nie jest rozpisana stacyjka. Schemat dołączony do instalacji różni się to od dotychczasowego podłączenia, nie chciałbym niczego spalić. ewentualnie proszę o naprowadzenia na wątek jeżeli był poruszany. Nie udało mi się niczego znaleźć.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: szef100 » 2016-09-05, 08:08

Jeżeli po czekasz do piątku to prześle Ci moje rozpiski co gdzie po podłącza, niedawno właśnie rozpracowywalem podlaczenie

Awatar użytkownika
wasi
Posty: 45
Rejestracja: 2015-06-16, 06:46
GG: 0
Moje maszyny: Honda CBR 1100 XX
WFM M06 1962
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: wasi » 2016-09-21, 19:55

Podłącze się ... w mojej WFM 62 rok krótka lampa mam/miałem stacyjkę bakelitową - niestety nie do uratowania. Ciężko kupić taką oryginalną sprawną za normalne pieniądze. Chciałbym przynajmniej na jakiś czas wstawić nową stacyjkę od WSK
http://allegro.pl/stacyjka-wsk-125-shl- ... 71960.html

Czy zmieszczę ja w lampie ? Wszystko będzie pasować ?

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: dąbek » 2016-09-21, 21:16

Bez problemu się mieści, ja też jak na razie nie zdobyłem bakielitowej i używam tej z WSKi.

Awatar użytkownika
wasi
Posty: 45
Rejestracja: 2015-06-16, 06:46
GG: 0
Moje maszyny: Honda CBR 1100 XX
WFM M06 1962
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: wasi » 2016-09-21, 22:02

No to świetnie :D Ona normalnie jest skręcana nakrętką przez lampę, to wszystko?

Awatar użytkownika
wasi
Posty: 45
Rejestracja: 2015-06-16, 06:46
GG: 0
Moje maszyny: Honda CBR 1100 XX
WFM M06 1962
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: wasi » 2016-09-22, 09:54

Mogę Cię jeszcze prosić o zwymiarowanie/zdjęcie blaszki trzymającej ramkę lampy.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: dąbek » 2016-09-22, 20:15

wasi pisze:No to świetnie :D Ona normalnie jest skręcana nakrętką przez lampę, to wszystko?
Tak, ja tam jeszcze dołożyłem cieniutką podkładkę miedzy nakrętkę a lampę.
wasi pisze:Mogę Cię jeszcze prosić o zwymiarowanie/zdjęcie blaszki trzymającej ramkę lampy.
Chodzi o tą blaszkę w środku? Na razie nie mam jak zrobić zdjęcia, bo motocykl mam poza miastem i nie mam kiedy jechać, ale to jest taka blaszka, ta po lewej:
https://goo.gl/images/iJzhb4
Wstaw jakieś zdjęcie twojej maszyny!

Awatar użytkownika
wasi
Posty: 45
Rejestracja: 2015-06-16, 06:46
GG: 0
Moje maszyny: Honda CBR 1100 XX
WFM M06 1962
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: wasi » 2016-09-22, 23:43

Dokładnie o to chodzi. Jeśli będziesz miał okazję i chęci poprosiłbym o zwymiarowanie elementu. Szkoda mi kasy na takie coś, postaram się dorobić.

Może ktoś z Bydgoszczy mógłby pożyczyć mocowanie na jeden dzień zęby posłużyło na wzór ?

Zaktualizowałem swój post "przywitanie" o aktualne zdjęcia.
Link w podpisie.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

Post autor: kowal460 » 2017-04-10, 19:57

w stacyjce od wfmki są dwie blaszki które powinny mieć sprężystość jedna ta którą widać po otworzeniu lampy służy do przerzucania prądu na masę i wtedy dochodzi do zwarcia , motocykl gaśnie, miałem kiedyś z nią kłopot kilka razy ją podginałem aż w końcu pękła wyciąłem nową z blaszki miedzianej i trzyma do dziś działa bez zarzutu , a druga blaszka która też powinna być sprężysta jest po głębszym rozebraniu stacyjki i służy do przerzucaniu prądu na światła postojowe albo drogowe o ile dobrze pamiętam była w kształcie pół księżyca , jak ta się wysłuży już ciężej ją dorobić , ale też się da przy małym warsztacie domowym, pilnik ,metalówka kawałek blaszki i oczywiście nity, które można zastąpić miedzianymi gwoździkami

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości