Strona 1 z 1

Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-06-11, 23:39
autor: zaki
witam,

mam problem ze stacyjką bakelitową WFM 1958. Po wciśnięciu kluczyka rozchylam styki i jest Ok, ale jak wyciągnę kluczyk ze stacyjki styki się nie zwierają. Nie wiem co jest nie tak. Pomiędzy kluczykiem a stykami jest czarny cylindryczny kawałek tworzywa który rozwiera styki i wychodzi na to, że jest on za długi albo kawałek blaszki która podpiera styk rozłączenia stacyjki straciła swoją sprężystość?? możecie przesłać zdjęcia swoich stacyjek z wyciągniętym kluczykiem a później z wciśniętym kluczykiem? Poza tym po wciśnięciu kluczyk nie pozostaje na swoim miejscu tylko się unosi i kiedy chcę włączyć światła to kluczyk wyskakuje. . .

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-06-12, 12:14
autor: FighteR-600
Tutaj masz jak stacyjka jest bez kluczyka. Styk stacyjki zwarty. Jak kluczyk wyląduje w stacyjce to styk się rozłącza.
Sprawdź ile brakuje stykowi po wyciągnięciu stacyjki, aby był zwarty - może podegnij lekko blaszkę, aby po wyciągnięciu kluczyka lepiej dolegało.
A co do wypadania kluczyka to trzeba sprawdzić czy korpus stacyjki nie jest wyrobiony, a więc stacyjka do wymiany.
U mnie normalnie kluczyk siedzi w stacyjce i po przekręceniu w każdą stronę.

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-06-12, 20:50
autor: zaki
podginałem nie raz a i tak nic to nie pomaga. wydaje mi się, że łączna długość kluczyka oraz tego czarnego "cylinderka" ciągle odgina mi styki. ma to też pewnie wpływ na utrzymanie kluczyka w stacyjce na światłach mijania oraz postoju . . .

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-06-12, 22:15
autor: Texas Ranger
Może spróbuj jeszcze przetrzeć papierkiem ściernym te styki żeby byłe lepsze przejście.

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-06-13, 08:14
autor: szef100
Ogólne też miałem z tym problem ale właściwe podgiecie blaszki sprawę. A pod chodziłem do tego z 20 razy

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-06-13, 21:11
autor: zaki
dzisiaj się trochę zagłębiłem w tą sprawę i mam kolejne pytania. były 2 rodzaje kluczyków do WFM na takiej stacyjce?? podejrzewam, że kluczyk który posiadam jest już zużyty i nie trzymie się na tych dwóch kuleczkach od łożyska i wyskakuje a do tego jest za długi. na stronie skutera oferują do sprzedaży nowe dorabiane kluczyki i jest on inny niż ja posiadam. link do skutera: http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=2102
bolec który wchodzi do stacyjki ma tylko jedno nacięcie a ja mam dwa nacięcia i jest on automatycznie dłuższy. jak to wygląda Waszym zdaniem?? były 2 rodzaje kluczyka czy tylko jeden rodzaj??
podginanie blaszek w tym przypadku nic nie daje bo przy wkładaniu kluczyka który jest za długi i tak się one na nowo wyginają

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-06-14, 10:11
autor: FighteR-600
Zrób zdjęcie swojego kluczyka i wszystko się wyjaśni.
Do stacyjki starej (kwadratowa) jest kluczyk krótszy, a do stacyjki nowszej (okrągłej) dłuższy z nacięciem w 1/3 długości i kulką na dole.
W Twoim przypadku powinien być taki jak z dębicy - krótki z jednym nacięciem na środku.

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-06-14, 21:26
autor: zaki
zdjęcie kluczyka który posiadam

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-06-15, 21:44
autor: FighteR-600
Moim zdaniem ZŁY.
Powinien być taki http://www.stolmot.com/images/products/ ... YP.357.jpg
I z tym kluczykiem wszystko w stacyjce będzie ok. Ewentualne lekkie dogięcie blaszki dla regulacji.
Wydaje mi się, że znajdziesz kogoś z poznania co użyczy Ci na 1h kluczyka oryginalnego i sprawdzisz czy wszystko chodzi.

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-09-04, 23:31
autor: sztyrlitz1
Zamieszczam prośbę w temacie- potrzebuję opis podłączenia poszczególnych styków stacyjki do WFM 57- z krótkim kluczykiem. Wymieniam instalację na nową i mam opis podłączenia samej instalacji, ale nie jest rozpisana stacyjka. Schemat dołączony do instalacji różni się to od dotychczasowego podłączenia, nie chciałbym niczego spalić. ewentualnie proszę o naprowadzenia na wątek jeżeli był poruszany. Nie udało mi się niczego znaleźć.

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-09-05, 08:08
autor: szef100
Jeżeli po czekasz do piątku to prześle Ci moje rozpiski co gdzie po podłącza, niedawno właśnie rozpracowywalem podlaczenie

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-09-21, 19:55
autor: wasi
Podłącze się ... w mojej WFM 62 rok krótka lampa mam/miałem stacyjkę bakelitową - niestety nie do uratowania. Ciężko kupić taką oryginalną sprawną za normalne pieniądze. Chciałbym przynajmniej na jakiś czas wstawić nową stacyjkę od WSK
http://allegro.pl/stacyjka-wsk-125-shl- ... 71960.html

Czy zmieszczę ja w lampie ? Wszystko będzie pasować ?

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-09-21, 21:16
autor: dąbek
Bez problemu się mieści, ja też jak na razie nie zdobyłem bakielitowej i używam tej z WSKi.

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-09-21, 22:02
autor: wasi
No to świetnie :D Ona normalnie jest skręcana nakrętką przez lampę, to wszystko?

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-09-22, 09:54
autor: wasi
Mogę Cię jeszcze prosić o zwymiarowanie/zdjęcie blaszki trzymającej ramkę lampy.

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-09-22, 20:15
autor: dąbek
wasi pisze:No to świetnie :D Ona normalnie jest skręcana nakrętką przez lampę, to wszystko?
Tak, ja tam jeszcze dołożyłem cieniutką podkładkę miedzy nakrętkę a lampę.
wasi pisze:Mogę Cię jeszcze prosić o zwymiarowanie/zdjęcie blaszki trzymającej ramkę lampy.
Chodzi o tą blaszkę w środku? Na razie nie mam jak zrobić zdjęcia, bo motocykl mam poza miastem i nie mam kiedy jechać, ale to jest taka blaszka, ta po lewej:
https://goo.gl/images/iJzhb4
Wstaw jakieś zdjęcie twojej maszyny!

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2016-09-22, 23:43
autor: wasi
Dokładnie o to chodzi. Jeśli będziesz miał okazję i chęci poprosiłbym o zwymiarowanie elementu. Szkoda mi kasy na takie coś, postaram się dorobić.

Może ktoś z Bydgoszczy mógłby pożyczyć mocowanie na jeden dzień zęby posłużyło na wzór ?

Zaktualizowałem swój post "przywitanie" o aktualne zdjęcia.
Link w podpisie.

Re: Stacyjka bakelitowa WFM 1958

: 2017-04-10, 19:57
autor: kowal460
w stacyjce od wfmki są dwie blaszki które powinny mieć sprężystość jedna ta którą widać po otworzeniu lampy służy do przerzucania prądu na masę i wtedy dochodzi do zwarcia , motocykl gaśnie, miałem kiedyś z nią kłopot kilka razy ją podginałem aż w końcu pękła wyciąłem nową z blaszki miedzianej i trzyma do dziś działa bez zarzutu , a druga blaszka która też powinna być sprężysta jest po głębszym rozebraniu stacyjki i służy do przerzucaniu prądu na światła postojowe albo drogowe o ile dobrze pamiętam była w kształcie pół księżyca , jak ta się wysłuży już ciężej ją dorobić , ale też się da przy małym warsztacie domowym, pilnik ,metalówka kawałek blaszki i oczywiście nity, które można zastąpić miedzianymi gwoździkami