rajdowa wfm?

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-10-04, 08:31

w SHL min w trialu 250 był przód ceriani ale to lata 70-te , o WFM mogę poszukać ale wydaje mi się że to wfmowski wyrób.. Porównując zdjęcia starych rajdówek WFM widać że były dwa rodzaje zawieszenia . Już w 1954 było olejowe zawieszenie do wyczynowych motocykli na pewno krajowe oraz wiele innych ciekawostek np iskrownik z wirującymi magnesami nr 1 na zdjęciu , zawieszenie tyłu-2, no i to olejowe zawieszenie
a.jpg
zaznaczam to nie były seryjne motocykle
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: GaCekM72 » 2017-10-09, 00:07

Od jakiegoś czasu próbuje ustalić jak wyglądała fabryczna M06R. To co jest na zdjęciach oraz w literaturze w żaden sposób nie idzie w parze. Jest wiele sprzeczności oraz niejasności. Coraz bardziej dochodzę do wniosku że temat praktycznie, o ile w ogóle do ogarnięcia.
kowal460 masz jakieś ciekawe artykuły, zdjęcia do tego tematu?

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-10-09, 18:47

ciężki orzech do zgryzienia co? ;-) Właśnie próbuję to wszystko po ustalać, tak dla jasności to zdjęcie powyżej do nie rajdówka, a polska "wyścigówka" , wstawiłem to aby pokazać że już w 1954 było olejowe zawieszenie z polskim korzeniem. Temat WFM-owskich rajdówek jest bardzo ubogi, a wszystkie niejasności potęguje fakt że często mylone z nim są COD-y , które po czasie miały strasznie nie widoczne logo na baku, a zbiornik niemal identyczny, a nawet taki sam. Jak szukać czystej rajdówki , to proponuje modele przygotowane na sześciodniówki , na pewno są fabryczne, modele te były jeszcze w sezonie 1958, później nie mam już zielonego pojęcia ,już wtedy bardziej widać na arenie międzynarodowej - COD-y, WSK-i no i oczywiście czempioni tamtych czasów junaka , osę i chwilkę później specjala a i zapomniał bym SHL-ki to właśnie one chyba były nie do zdarcia , bo co sezon coś fabrycznego wychodziło, a rajdówki z warszawy? - może sukcesy osy skupiły później Wfm-owskie siły na tym skuterze. Aby troszkę ci pomóc, przede wszystkim który rok? W 1957 WFM zaprezentowała swój nowy model z pełnymi bębnami, model o oznaczeniu M06U miała to być nowa cywilna wersja seryjnie produkowana ,rajdówki w 1958 posiadały już tak owe bębny, jeżeli nie posiadasz kół proponuje dopasować je od M06U lecz SHL, są niemal identyczne, jeżeli chodzi o przód , wizualnie przód takiej rajdówki z końca lat 50-tych i rajdówek shl z lat 60-tych wydają się takie same, nie specjalnie widać w nich zmiany, i te gumy z seryjnych WFM odwrócone do góry nogami. Szukaj części po COd-ach i promotach ich było dużo więcej i powstawały długo dłużej. Jak nie masz oryginalniej rajdowej ramy a chcesz montować to w fabrycznej to szkoda zachodu, mam jedno zdjęcie tego jak by to wyglądało, tylko że crossowej wski, niby wszystko wygląda przyzwoicie ale....przednie kolo będzie zbyt blisko ramy , trzeba zmienić pochył główki ramy wstawić wzmocnienia. Ogólnie mam takie obliczenia do junaka rajdowego, są one dostępne w Internecie i pewnie dlatego ostatnio tyle rajdowych junaków powstaje, tak samo zbiornik paliwa i w wfm i junaku był zwężony. A jeszcze jedno modyfikacja zawieszenia z tyłu też musi być , bo założysz tylko terenową oponę a koło będziesz miał przy samym błotniku, w rajdówkach najważniejszy jest prześwit, w sezonie 58 tylny błotnik głęboki , a rok wcześniej płytki, co jeszcze rzuciło mi się w oczy belka wzmacniająca kierownice , większość zaznaczam "większość" fabrycznych wfm i shl wcale jej nie miała, w przeciwieństwie do junaka. Najdroższą zabawą w rajdówki to na pewno silnik , fabrycznie podniesiona moc do 8koni , przede wszystkim większa glowica , iskrownik bosch. Mam nadzieje że w czymś ci to pomoże ...........pozd

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: GaCekM72 » 2017-10-17, 12:14

Dzięki kowal460 za wyjaśnienia tematu. Hmm temat ciężki. Z tego co "ustaliłem", a bardziej wywnioskowałem, WFM sześciodniówka była inna w porównaniu do WFM R, mimo że oba motocykle były przeznaczone do tego samego. Będę miał natchnienie to spisze dok ładnie to co udało się ustalić.
Masz zdjęcie tej rajdowej ramy i tej rajdówki na oryginalnej ramie??

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: GaCekM72 » 2017-10-24, 23:09

Cały czas rozkminiam temat rajdówki. Od jakiegoś czasu zainteresował mnie temat zbiornika paliwa. Znalazłem 2-wie sprzeczne wartości, w sumie wartości dla dwóch różnych modeli. Crossowa wersja miała 7L natomiast rajdówka 9L.
Według, chyba jedynego dostępnego artykułu na temat rajdówki, zbiornik z wlewem centralnie umieszczonym bez zamontowanej narzędziówki. Na innych zdjęciach narzedziówka jest.
Najbardziej zbliżony kształtem jest zbiornik od WSKi B1

Obrazek

Według wszystkich dostępnych katalogów, danych technicznych jest to zbiornik o pojemności 12,5L. Faktycznie pod korek wchodzi 14,4-14,5L :] Ciekaw jestem jak z niego wycisnąć 9L

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości