rajdowa wfm?

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-02-25, 08:58

10408794_347930558690776_66668228530616615_n.jpg
patrząc po lagach i kształcie cylindra WFM, ale nie znam wfemki na ramie pojedynczej .
Chyba jakaś konstrukcja własna, a może nie .
zdjęcie nie jest moją własnością jest pobrana gdzieś z Internetu, w najbliższym czasie postaram się ustalić gdzie je zaczerpnąłem i dołączę link

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-02-26, 12:44

10516688_351546211662544_2837303447936962863_n.jpg
ta crossowa wersja wfm-ki z tyłu ma trochę dziwny kształt baku , ale po powiększeniu widać logo wfm , co ciekawe w miejscu mocowania przedniej tablicy na błotniku jest wmontowany uchwyt , pewnie łatwiej było ją szarpnąć jak ugrzęzła w błocie :-) Ten motocykl z przodu obstawiałem że to wsk ,ale raczej też wfm

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: GaCekM72 » 2017-02-28, 10:09

Większość WFMek ze starych zdjęć, które widziałem, nie pasują do opisów fabrycznego (factory racing). Podejrzewam, że większość jak nie wszystkie to motocykle "budowane pod zawodnika". Owszem zachowały się zdjęcia fabrycznych motocykli ale jakoś nigdy nie widziałem zdjęć z zawodów z tymi motocyklami.
Jedna sprawa mnie ciekawi, jak te zawieszenie dawało radę w jedzie enduro/cross. Wątpię żeby zastosowano kosmiczną technologię, jak na tamte czasy, w tym zawieszeniu.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-04-09, 18:20

tak to zawieszenie , mało jest fachowców którzy byliby wstanie dobrze je zregenerować , co ciekawe tuleje w mojej wfm-ce były zrobione z mosiądzu, wsk mojego brata ma z aluminium , na złomie kupiłem kiedyś wfm-ke i miała zrobione je z materiału podobnego do tworzywa na tarczach sprzęgłowych i ten przód trzymał mi bardzo długo mimo że nie był mocno smarowany , i tłukłem moją maszynę po polach i lasach , a kilka lat temu widziałem zregenerowane lagi i tuleje były z białego tworzywa, a w rajdówkach nie wiem , te lagi co nabyłem na złomie mogłyby się sprawdzić , już rj2 miał taki przód. A jak tam twoja rajdowa wfmeczka? masz tu wstawione jej zdjęcia? z chęcią sobie zobaczę

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-04-09, 18:31

ale już w 1956 była również rajdówka z innym przodem, najbardziej mnie ciekawią te powiększone głowice na kilka zdjęć które mam w wersjach r i c są przynajmniej dwa różne rodzaje tych głowic , ciekawe które szły z fabryki a które robione na zamówienie bo mam gdzieś taki wycinek o dorabianiu głowic rajdowych w zależności od ceny na jedną i na dwie świece

patsien1
Posty: 142
Rejestracja: 2014-04-14, 09:27
GG: 0
Moje maszyny: wsk 130 ogar 200
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: patsien1 » 2017-04-09, 19:13

Jak ktoś ma jakieś schematy silników od tych starych rajdówek, konkretnie chodzi o 125cc to byłbym wdzięczny

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-04-09, 21:18

17457603_777364259082753_1434204511975691156_n.jpg
ta sportowa WFM wygląda na oryginał chociaż patrząc na bębny nie jestem pewien czy czasami nie jest to jedna z pierwszych WSK musiałbym porównać, na pewno ma kratkę na baku

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: GaCekM72 » 2017-04-14, 22:36

kowal460 pisze:
2017-04-09, 18:20
tak to zawieszenie , mało jest fachowców którzy byliby wstanie dobrze je zregenerować , co ciekawe tuleje w mojej wfm-ce były zrobione z mosiądzu, wsk mojego brata ma z aluminium , na złomie kupiłem kiedyś wfm-ke i miała zrobione je z materiału podobnego do tworzywa na tarczach sprzęgłowych i ten przód trzymał mi bardzo długo mimo że nie był mocno smarowany , i tłukłem moją maszynę po polach i lasach , a kilka lat temu widziałem zregenerowane lagi i tuleje były z białego tworzywa, a w rajdówkach nie wiem , te lagi co nabyłem na złomie mogłyby się sprawdzić , już rj2 miał taki przód. A jak tam twoja rajdowa wfmeczka? masz tu wstawione jej zdjęcia? z chęcią sobie zobaczę
Mam również zawieszenie z tulejami z mosiądzu, na brąz mi to nie wygląda. Z tego co dokładnie przyjrzałem się jest to raczej twór który nie wyszedł z fabryki. Ma pewne patenty, które na to wskazują.
Robię podchody do wstawienia tulei z tworzywa. Co wyjdzie i czy wyjdzie, to czas pokarze.

Temat WFMki R na razie jest zawieszony z powodu nawału pracy. Sezon rusza i jak zawsze kupa roboty tyle że nie przy swoim sprzęcie. Moja nie jest i nie będzie 100% oryginałem bo... nie ma takie wzorca na którym można śmiało wzorować się.
Z drugiej strony robię ją w wolnych chwilach i jakoś specjalnie nie pakuje ciężkiej kasy i kosmicznej technologii.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-04-15, 06:44

co ciekawe w tych sportowych wfm-kach ,nie które z nich maja dziwne patenty do szybkiej wymiany koła wcześniej tego nie zauważyłem i tak z ciekawości zacząłem przeglądać inne zdjęcia
a (8).jpeg
1 (1).jpg
1 (1).png
1 (2).png
wiem że jakość moich powiększeń nie jest zaciekawa, ale widać o co mi chodzi , nie będziemy się tu rozpisywać po co to , bo to dość logiczne. Szkoda że z twoją rajdówką jeszcze trochę zachodu, z chęcią bym sobie ją zobaczył. Mówisz że nie masz wzorca ostatnio była jedna wfm ale cross na sprzedaż na czerwonej ramie po przednim błotniku i przednim zawieszeniu porównując do tej wfm 1956 powiedziałbym że orginał , tylko silnik miał jakąś nie znaną mi kapę

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-04-15, 07:24

GaCekM72 pisze:
2017-02-28, 10:09
Większość WFMek ze starych zdjęć, które widziałem, nie pasują do opisów fabrycznego (factory racing). Podejrzewam, że większość jak nie wszystkie to motocykle "budowane pod zawodnika". Owszem zachowały się zdjęcia fabrycznych motocykli ale jakoś nigdy nie widziałem zdjęć z zawodów z tymi motocyklami.
Jedna sprawa mnie ciekawi, jak te zawieszenie dawało radę w jedzie enduro/cross. Wątpię żeby zastosowano kosmiczną technologię, jak na tamte czasy, w tym zawieszeniu.
Wracając do tematu przodu w WFM to masz rację że to samoróbki pod kierowcę bo przecież ani wersja fabryczna C (Crossowa) ani też wersja R (Rajdowa) WFM-ki nie posiadały standardowego przodu z maszyn seryjnych, tylko wersja S (sportowa) miała takowy montowany.

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: GaCekM72 » 2017-04-20, 20:01

Najgorsze jest to, że nie ma praktycznie żadnej dokumentacji technicznej oraz wyraźnych zdjęć, które mogłyby dokładnie ustalić co jak było. Brak również jakichkolwiek WFMka przerobionych i zachowanych w oryginale. Mam zdjęcie WFMki, która dość ciekawie jest zrobiona/przerobiona. Ma również oryginalny zawias z podwójnymi smarownicami.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-04-21, 04:26


Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-04-21, 04:29

przecież te są dość wyraźne ;)

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-04-21, 04:34

download/file.php?id=34460&t=1 tu zdjęcie z naszego forum to też rajdowa wfema, nie chcę na razie nikogo wprowadzać w błąd bo nie doczytałem do końca , ale wczoraj wpadłem na zdjęcia identycznego tarpana "specjal" o Nr 86 który w zestawieniu nazwany był WFM 175 Poland
Ostatnio zmieniony 2017-04-23, 21:03 przez kowal460, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: GaCekM72 » 2017-04-21, 08:39

kowal460 pisze:
2017-04-21, 04:29
przecież te są dość wyraźne ;)
Ale ja mam zdjęcie zwłok WFMki z 10lat wstecz. ;-)

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-04-27, 03:58

GaCekM72 pisze:
2017-02-28, 10:09
Większość WFMek ze starych zdjęć, które widziałem, nie pasują do opisów fabrycznego (factory racing). Podejrzewam, że większość jak nie wszystkie to motocykle "budowane pod zawodnika". Owszem zachowały się zdjęcia fabrycznych motocykli ale jakoś nigdy nie widziałem zdjęć z zawodów z tymi motocyklami.
Jedna sprawa mnie ciekawi, jak te zawieszenie dawało radę w jedzie enduro/cross. Wątpię żeby zastosowano kosmiczną technologię, jak na tamte czasy, w tym zawieszeniu.
z tym budowaniem pod zawodnika to się działo w klubach, albo jeszcze w fabryce , znalazłem fotkę dwóch identycznych junaków ale kierownice zupełnie inne
od lewej makowski stacgewicz nikityn.jpg
Od lewej Makowski Stachewicz Nikityn

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-04-28, 11:21

16600835288_ee9658b276_b.jpg
ciekawe do czego ta druga wajcha od biegów , silnik jest w ramie motocykla podpisanego jako WFM , ale wydaje mi się że to jakiś COD

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: GaCekM72 » 2017-10-02, 11:49

Temat rajdówki dość nieznany i zbytnio nie poruszany.
Jedyne artykuł, który większość zainteresowanych widziało, przedstawia WFM w wersji R.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/03631ab2d13ad018
Zaciekawił mnie zbiornik. Nie jest to typowy bak od WFMki z wlewam po prawej a jedynie centralnie z pomniejszoną polerownością 9L.
Tak samo koło przednie. Piasta przednia ewidentnie większa od tej co była w WFMce.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: kowal460 » 2017-10-02, 19:03

Prawie wszystkie rajdówki bazowały na zagranicznych podzespołach montowanych w fabryczną ramę i fabryczny silnik, min zawieszenie , gaźniki ,koła. Najpiękniejsze polskie rajdówki moim zdaniem pochodzą z SHL, teraz poświęcam czas na obróbkę tak owych modeli , którymi na razie nie mogę się podzielić, ale może już niedługo
1962 250c shl 0209 (2).jpeg
fabryczne rajdówki WFM w sezonie 1958 przygotowane na FIM na 100 procent miały chromowane baki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: rajdowa wfm?

Post autor: GaCekM72 » 2017-10-03, 22:48

kowal460 pisze:
2017-10-02, 19:03
fabryczne rajdówki WFM w sezonie 1958 przygotowane na FIM na 100 procent miały chromowane baki
Ok. Od czego były montowane zawieszenia?? Z tego co widziałem to tył w standardzie a przód??

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość