Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: dąbek » 2017-04-15, 16:39

Nie były takie same, zresztą prawie co roku nieco się zmieniały i w przypadku niektórych roczników należy korzystać z 3 różnych katalogów.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: kowal460 » 2017-04-15, 16:41

wfm m06- s34 wygląda identycznie jak wfm serii trzeciej czyli nie ma już kratki na baku, zbiornik mocowany na pasek. Licznik w lampie, no i oczywiście inny silnik oraz tłumik nie chromowany a malowany na czarno, nie wiem czy jeszcze był rozbieralny.

PiotrPK
Posty: 29
Rejestracja: 2016-08-07, 19:15
GG: 0
Moje maszyny: WFM S34 1964
Lokalizacja: Rybnik
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: PiotrPK » 2017-04-18, 21:25

Cześć
zubr9471 pisze:
2017-03-24, 12:02
A właśnie spojrzałem taki nowy błotnik ma metke "spółdzielnia inwalidów Olsztyn" znaczy sie był akcesoryjny sprawa rozwiązana.
W trakcie świąt porozmawiałem jeszcze raz z tatą o tych błotnikach. Nie wymieniał ich z płytkich na głębokie, WFM w takiej konfiguracji kupił, nie zamawiał specjalnie - wziął taką bo taka była a tym bardziej mu pasowała z tymi błotnikami.
Piotr

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: kowal460 » 2017-05-03, 14:30

wfm m06s34 ma płytkie błotniki , jeżeli były głębokie błotniki to w ostatnich modelach wfm m06 z1 wyprodukowanej już w zakładach optycznych w roku 1965 mogło to być rok wcześniej w 1964, nie jestem pewien ale czytałem gdzieś że tabliczki były nawet od s34 i to jest przekreślone i wstawione "z"

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: kowal460 » 2017-05-14, 22:45

11.png
1.png
wydaje mi się ze to może być wfm -M06Z1 , nie jestem pewien bo nigdy jej nie widziałem tylko czytałem o niej,oczywiście może to być składak ale wydaje mi się że jest na dziewiętnastkach pneumatykach i przód olejowy przystosowany do tych kół , ciekawe że ma zbiornik z lat 60-tych i widać na nim kratkę , mylący jest tu tylko silnik , ale pod koniec montażu wfm mogło ich już przy braknąć , albo ktoś wstawił go dużo później zdjęcia pochodzą ze strony pałac olsztyn.pl .W opisie tego zdjęcia jest że to wsk z lat 59-64 ale raczej jest WFM
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2017-05-15, 16:08 przez kowal460, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: dąbek » 2017-05-15, 08:57

Gdzie ty czytałeś o WFM-Z ??
Mam nadzieje, że wiesz , że to zdjęcie jest współczesne?

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: Adam_Ga » 2017-05-15, 10:41

To zdjęcie to kipeski przykład. Jak już Dąbek napisał jest to współczesne zdjęcie i z tym motocyklem mogły dziać się cuda, poza silnikiem to chorągiewki wyglądają na "małe" od B3. no i wielkość tego zdjęcia mocno utrudnia jakąkolwiek identyfikację.

WFM-Z to chyba chodziło mu o WFM M06 Z1.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

revo
Posty: 112
Rejestracja: 2014-10-06, 11:47
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M21W2,
Wsk M06
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: revo » 2017-05-15, 12:22

Miałem kiedyś WFM z 1965 roku, która w polu "typ" na tabliczce miała M06-S01-Z, oczywiście miała też silnik S01-Z1. Numer ramy z tego co pamiętam to lekko ponad pół miliona.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: dąbek » 2017-05-15, 14:23

Było tak w końcówce produkcji, gdy los Warszawskiej Fabryki Motocykli był przesadzony, że gdy skończyły się warszawskie silniki to do pozostałych ram wkladano silniki z Nowej Deby, ale nie można tego nazywać jako odrębny model, po prostu coś trzeba było zrobić z pozostaloscia.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: Adam_Ga » 2017-05-15, 14:39

Nie zgodzę się że nie można tego nazwać odrębnym modelem. Podobna sytuacja była z WSK kiedy dostali do skopiowania WFM, tak samo WSK M06L nie rózniła się poza silnikiem od wcześniejszych M06 a było to inny model. Dlatego rozszerzenie nazwy modelu M06 o S34 czy Z1 to jest odrębny model, takie były realia tamtych czasów i tak bito na tabliczce znamionowej.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: kowal460 » 2017-05-15, 16:39

http://www.palac.olsztyn.pl/wirtualne-muzeum.html tu są zdjęcia w większym formacie , jak już napisałem są one podpisane jako wsk , rok 1959-64 jeżeli ktoś kto podpisał to zdjęcie nie jest wstanie podać dokładnego roku to i nie poda nazwy jedyne co przyjdzie mu do głowy to WSK , Tu Dąbek ma rację że silnik mógł być już z Nowej Dęby bo najprawdopodobniej tak było, dlaczego myślę że to WFM? koła na pół bębnach i olejowa amortyzacja przecież to z reguły szło osobno i stary wzór siedzenia .Wracając do tematu tego postu WFM i głębokie błotniki, zakładając że ten motocykl nie jest składakiem , to ostatnie składane WFM mogły wyglądać właśnie tak , nie były bite już nowe tabliczki , wykorzystane były stare M06s34 przekreślone i wstawione Z1 i z głębokimi błotnikami mogło być podobnie. Wiem że zdjęcie jest współczesne szkoda że nie w kolorze bo pewnie widać stary kolor i można stwierdzić że te elementy są razem od początku.
WFM i SHL oznaczała swoje modele dość przejrzyście dopiero z WSKą zaczynają się schody z identyfikacją modeli ,niewidoczne różnice a nazwa już zmieniona , dlatego WFM nie wypuszczała już M06s34 na głębokich błotnikach , bo to już nie byłby czysty model pasujący do jego opisu, WFM z1 składana pewnie do wyczerpania zapasów w magazynie, a brakujące elementy dopasowywano pewnie już z wsk. Wracając do tych zdjęć jeżeli ktoś do WFM wstawił przód od WSKi to wstawiłby też i koło dużo miej zachodu , przecież te koła są zupełnie inaczej mocowane.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: Adam_Ga » 2017-05-15, 21:54

No dokładnie tak było że ostatnia partia WFM miała silniki te same co WSK, czyli z ND. Tabliczki bito do końca i pewnie im jeszcze zostało.Najwyższy numer Z1 jaki mi się przewinał to coś koło 490000, jutro zobaczę w swojej jaki jest numer. Możliwe że Z1 i S34 szły równolegle, bo numery obu typów się nakładają.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: kowal460 » 2017-07-13, 17:56

junak-m07-warszawa-m20-u-i-inne-2717280479.jpg
ma ktoś lepszej jakości skan tego zdjęcia , bo powiększając to zdjęcie ma się wrażenie że ta wfm ma głębokie błotniki , raczej robi to zła jakość zdjęcia i wszystko się zlewa, chociaż kanapa też wydaje się przychuda,
Właściciel skanu na znaku wodnym
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: Texas Ranger » 2017-07-14, 07:49

Pierwsze WFM-ki miały takie właśnie kanapy, które są cieńsze w tylnej/pasażerskiej części. Błotnik tył wygląda w miarę normalnie, tylko ten przedni jakiś trochę bardziej obfity.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: kowal460 » 2017-07-14, 13:52

tak tez mi się wydaje, ten przedni , na tym skanie sa przynajmniej dwa prototypy , poniżej junak z wfm jeżeli dobrze pamiętam to 1954 r, a z prawej warszawa m20u

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: Texas Ranger » 2017-07-14, 22:45

Pierwsze WFM-ki, np zwłoki mojej z 1955r. ma przedni błotnik płytki.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: kowal460 » 2017-07-23, 02:54

aaa.jpg
muzealne wfm -ki jedna ma głęboki błotnik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: kowal460 » 2017-09-12, 16:13

1375677_337989783011290_1062147095_n.jpg
jeszcze jedna wfm-ka w muzeum z głębokimi błotnikami , ten przód jakiś nie pewny ale tylny błotnik też głęboki wydaje się mieć tą samą patyne
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: kowal460 » 2017-09-12, 16:18

532403760_7_1000x700_wfm-jak-z-tasmy-produkcyjnej-_rev002.jpg
tu zdjęcie WFM M06Z Ta tabliczka to dowód że istnieje też samo -Z a nie tylko Z1
532403760_1_1000x700_wfm-jak-z-tasmy-produkcyjnej-skarzysko-kamienna_rev002.jpg
zdjęcia z olx
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

fenq
Posty: 139
Rejestracja: 2014-07-15, 07:17
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 82r
Lokalizacja: POLSKA, PODKARPACIE
Kontaktowanie:

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

Post autor: fenq » 2017-09-14, 10:55

Panowie podłączę się pod temat. WFM po pierwszym właścicielu, oto zdjęcia:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Czy możliwe, że ten przedni błotnik znajduje się tam od nowości?
Drugie mam pytanie jak byście się nią zajęli? Z jednej strony zostawiłbym ten lakier to z drugiej są miejsca gdzie wymaga poprawek a poza tym felgi są już nieco skorodowane a jeśli one zostałyby pomalowane to cały plan pozostawienia starego lakieru bierze w łeb bo będzie się gryzło...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość