Strona 2 z 3

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-04-15, 16:39
autor: dąbek
Nie były takie same, zresztą prawie co roku nieco się zmieniały i w przypadku niektórych roczników należy korzystać z 3 różnych katalogów.

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-04-15, 16:41
autor: kowal460
wfm m06- s34 wygląda identycznie jak wfm serii trzeciej czyli nie ma już kratki na baku, zbiornik mocowany na pasek. Licznik w lampie, no i oczywiście inny silnik oraz tłumik nie chromowany a malowany na czarno, nie wiem czy jeszcze był rozbieralny.

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-04-18, 21:25
autor: PiotrPK
Cześć
zubr9471 pisze:
2017-03-24, 12:02
A właśnie spojrzałem taki nowy błotnik ma metke "spółdzielnia inwalidów Olsztyn" znaczy sie był akcesoryjny sprawa rozwiązana.
W trakcie świąt porozmawiałem jeszcze raz z tatą o tych błotnikach. Nie wymieniał ich z płytkich na głębokie, WFM w takiej konfiguracji kupił, nie zamawiał specjalnie - wziął taką bo taka była a tym bardziej mu pasowała z tymi błotnikami.
Piotr

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-05-03, 14:30
autor: kowal460
wfm m06s34 ma płytkie błotniki , jeżeli były głębokie błotniki to w ostatnich modelach wfm m06 z1 wyprodukowanej już w zakładach optycznych w roku 1965 mogło to być rok wcześniej w 1964, nie jestem pewien ale czytałem gdzieś że tabliczki były nawet od s34 i to jest przekreślone i wstawione "z"

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-05-14, 22:45
autor: kowal460
11.png
1.png
wydaje mi się ze to może być wfm -M06Z1 , nie jestem pewien bo nigdy jej nie widziałem tylko czytałem o niej,oczywiście może to być składak ale wydaje mi się że jest na dziewiętnastkach pneumatykach i przód olejowy przystosowany do tych kół , ciekawe że ma zbiornik z lat 60-tych i widać na nim kratkę , mylący jest tu tylko silnik , ale pod koniec montażu wfm mogło ich już przy braknąć , albo ktoś wstawił go dużo później zdjęcia pochodzą ze strony pałac olsztyn.pl .W opisie tego zdjęcia jest że to wsk z lat 59-64 ale raczej jest WFM

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-05-15, 08:57
autor: dąbek
Gdzie ty czytałeś o WFM-Z ??
Mam nadzieje, że wiesz , że to zdjęcie jest współczesne?

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-05-15, 10:41
autor: Adam_Ga
To zdjęcie to kipeski przykład. Jak już Dąbek napisał jest to współczesne zdjęcie i z tym motocyklem mogły dziać się cuda, poza silnikiem to chorągiewki wyglądają na "małe" od B3. no i wielkość tego zdjęcia mocno utrudnia jakąkolwiek identyfikację.

WFM-Z to chyba chodziło mu o WFM M06 Z1.

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-05-15, 12:22
autor: revo
Miałem kiedyś WFM z 1965 roku, która w polu "typ" na tabliczce miała M06-S01-Z, oczywiście miała też silnik S01-Z1. Numer ramy z tego co pamiętam to lekko ponad pół miliona.

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-05-15, 14:23
autor: dąbek
Było tak w końcówce produkcji, gdy los Warszawskiej Fabryki Motocykli był przesadzony, że gdy skończyły się warszawskie silniki to do pozostałych ram wkladano silniki z Nowej Deby, ale nie można tego nazywać jako odrębny model, po prostu coś trzeba było zrobić z pozostaloscia.

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-05-15, 14:39
autor: Adam_Ga
Nie zgodzę się że nie można tego nazwać odrębnym modelem. Podobna sytuacja była z WSK kiedy dostali do skopiowania WFM, tak samo WSK M06L nie rózniła się poza silnikiem od wcześniejszych M06 a było to inny model. Dlatego rozszerzenie nazwy modelu M06 o S34 czy Z1 to jest odrębny model, takie były realia tamtych czasów i tak bito na tabliczce znamionowej.

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-05-15, 16:39
autor: kowal460
http://www.palac.olsztyn.pl/wirtualne-muzeum.html tu są zdjęcia w większym formacie , jak już napisałem są one podpisane jako wsk , rok 1959-64 jeżeli ktoś kto podpisał to zdjęcie nie jest wstanie podać dokładnego roku to i nie poda nazwy jedyne co przyjdzie mu do głowy to WSK , Tu Dąbek ma rację że silnik mógł być już z Nowej Dęby bo najprawdopodobniej tak było, dlaczego myślę że to WFM? koła na pół bębnach i olejowa amortyzacja przecież to z reguły szło osobno i stary wzór siedzenia .Wracając do tematu tego postu WFM i głębokie błotniki, zakładając że ten motocykl nie jest składakiem , to ostatnie składane WFM mogły wyglądać właśnie tak , nie były bite już nowe tabliczki , wykorzystane były stare M06s34 przekreślone i wstawione Z1 i z głębokimi błotnikami mogło być podobnie. Wiem że zdjęcie jest współczesne szkoda że nie w kolorze bo pewnie widać stary kolor i można stwierdzić że te elementy są razem od początku.
WFM i SHL oznaczała swoje modele dość przejrzyście dopiero z WSKą zaczynają się schody z identyfikacją modeli ,niewidoczne różnice a nazwa już zmieniona , dlatego WFM nie wypuszczała już M06s34 na głębokich błotnikach , bo to już nie byłby czysty model pasujący do jego opisu, WFM z1 składana pewnie do wyczerpania zapasów w magazynie, a brakujące elementy dopasowywano pewnie już z wsk. Wracając do tych zdjęć jeżeli ktoś do WFM wstawił przód od WSKi to wstawiłby też i koło dużo miej zachodu , przecież te koła są zupełnie inaczej mocowane.

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-05-15, 21:54
autor: Adam_Ga
No dokładnie tak było że ostatnia partia WFM miała silniki te same co WSK, czyli z ND. Tabliczki bito do końca i pewnie im jeszcze zostało.Najwyższy numer Z1 jaki mi się przewinał to coś koło 490000, jutro zobaczę w swojej jaki jest numer. Możliwe że Z1 i S34 szły równolegle, bo numery obu typów się nakładają.

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-07-13, 17:56
autor: kowal460
junak-m07-warszawa-m20-u-i-inne-2717280479.jpg
ma ktoś lepszej jakości skan tego zdjęcia , bo powiększając to zdjęcie ma się wrażenie że ta wfm ma głębokie błotniki , raczej robi to zła jakość zdjęcia i wszystko się zlewa, chociaż kanapa też wydaje się przychuda,
Właściciel skanu na znaku wodnym

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-07-14, 07:49
autor: Texas Ranger
Pierwsze WFM-ki miały takie właśnie kanapy, które są cieńsze w tylnej/pasażerskiej części. Błotnik tył wygląda w miarę normalnie, tylko ten przedni jakiś trochę bardziej obfity.

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-07-14, 13:52
autor: kowal460
tak tez mi się wydaje, ten przedni , na tym skanie sa przynajmniej dwa prototypy , poniżej junak z wfm jeżeli dobrze pamiętam to 1954 r, a z prawej warszawa m20u

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-07-14, 22:45
autor: Texas Ranger
Pierwsze WFM-ki, np zwłoki mojej z 1955r. ma przedni błotnik płytki.

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-07-23, 02:54
autor: kowal460
aaa.jpg
muzealne wfm -ki jedna ma głęboki błotnik

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-09-12, 16:13
autor: kowal460
1375677_337989783011290_1062147095_n.jpg
jeszcze jedna wfm-ka w muzeum z głębokimi błotnikami , ten przód jakiś nie pewny ale tylny błotnik też głęboki wydaje się mieć tą samą patyne

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-09-12, 16:18
autor: kowal460
532403760_7_1000x700_wfm-jak-z-tasmy-produkcyjnej-_rev002.jpg
tu zdjęcie WFM M06Z Ta tabliczka to dowód że istnieje też samo -Z a nie tylko Z1
532403760_1_1000x700_wfm-jak-z-tasmy-produkcyjnej-skarzysko-kamienna_rev002.jpg
zdjęcia z olx

Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM

: 2017-09-14, 10:55
autor: fenq
Panowie podłączę się pod temat. WFM po pierwszym właścicielu, oto zdjęcia:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Czy możliwe, że ten przedni błotnik znajduje się tam od nowości?
Drugie mam pytanie jak byście się nią zajęli? Z jednej strony zostawiłbym ten lakier to z drugiej są miejsca gdzie wymaga poprawek a poza tym felgi są już nieco skorodowane a jeśli one zostałyby pomalowane to cały plan pozostawienia starego lakieru bierze w łeb bo będzie się gryzło...