WFM 1958 - pytanie o szczególy

Odpowiedz
Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: qpa » 2017-03-27, 19:50

Witam

Pomagam w odbudowie wiśniowej wfm, rok 58, licznik do 100 kmh w półce. Mam kilka pytań.

Elementy chromowane to:
kratka na zbiorniku
oprawka lampy przód
kolanko wydechu
kierownica
cybanty
korki lag
osłona sygnału
pręt hamulca
korek zbiornika


Cała reszta jest w ocynku?

Kolejna sprawa jaki powienien być sygnał i jak powinien być mocowany?

Jak wygląda automat stopu i jak jest mocowany? W ramie brak otworów do montażu automatu.

stachu624
Posty: 112
Rejestracja: 2016-02-07, 22:45
GG: 0
Moje maszyny: Wsk z2 1960
Wsk 1958
Shl m11 1966
Jawa 250 1960
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: stachu624 » 2017-03-27, 19:53

W 58 nie było automatu stopu ani w wfm wsk sygnał mocowany po prawej stronie pod siedzeniem belna.
Ostatnio zmieniony 2017-03-27, 20:14 przez stachu624, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: yazimoo » 2017-03-27, 20:01

Tak jak Kolega wyżej napisał, stopu w tym roczniku nie ma, poza tym lampa żółwik nie jest przystosowana pod stop :)

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: dąbek » 2017-03-27, 20:42

W chromie jeszcze śruby mocujące przednią lampę, wsporniki tylnego błotnika, nakrętki osi przedniego koła.
Klakson powinien być taki Obrazek
W 1958 wychodziły też wersje już z nowszą tylną lampą, ale nadal bez stopu.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: qpa » 2017-03-28, 16:26

Dzięki za pomoc, rozumiem że sygnał mocowany u góry ramy na śrubę m10?

Stopki pasażera powinny być w kolorze nadwozia czy np czarne?

stachu624
Posty: 112
Rejestracja: 2016-02-07, 22:45
GG: 0
Moje maszyny: Wsk z2 1960
Wsk 1958
Shl m11 1966
Jawa 250 1960
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: stachu624 » 2017-03-28, 16:42

W kolorze.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: qpa » 2017-03-29, 18:59

Ostatnie już pytanie mam nadzieje, kopniak i wajcha biegów w ocynku?

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: qpa » 2017-04-13, 14:31

Powinna być osłona przewodu pod błotnikiem?

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: yazimoo » 2017-04-14, 11:15

Tak, powinna być aluminiowa osłona pod błotnikiem :)

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: dąbek » 2017-04-14, 11:34

Stalowa, a nie aluminiowa.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: yazimoo » 2017-04-14, 12:27

Mam WSK M06 z 58, czyli to samo co WFM, i WFM z 59 i w obydwa motocykle posiadają auminiową

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: qpa » 2017-06-07, 16:30

Jeszcze jedno pytanie, złożyłem silnik z nowym wałkiem kopniaka, po założeniu kopniaka wałek zmiany biegów jest zbyt krótki żeby żeby był równo z dźwignia zmiany biegów. To normalne w tych silnikach czy nowy wałek startera jest dłuższy od oryginału.

fenq
Posty: 139
Rejestracja: 2014-07-15, 07:17
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 82r
Lokalizacja: POLSKA, PODKARPACIE
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: fenq » 2017-08-28, 09:11

Mam takie zapytanie do was, co by nie tworzyć nowego tematu. WFM rok 1965 w którym miejscu powinien znajdować się numer ramy? Na główce z lewej strony tak jak przy wsk?

FighteR-600
Posty: 141
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: FighteR-600 » 2017-08-28, 20:24

Numer ramy na lewym wsporniku dwuramki z przodu (po stronie kopniaka) tak w połowie wysokości

FighteR-600
Posty: 141
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: FighteR-600 » 2017-08-28, 20:27

Qpa wajcha i kopniak - chrom
Te kable daj jeszcze w termokurczu i dopiero w tej osłonie - moim zdaniem stalowej mocowana na 2 śrubki do błotnika.
A co do wałka to koniec wałka (grubszej części) powinien kończyć dzwignia kopniaka i zaczynac dzwignie zmiany biegów (węższy wałek).

fenq
Posty: 139
Rejestracja: 2014-07-15, 07:17
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 82r
Lokalizacja: POLSKA, PODKARPACIE
Kontaktowanie:

Re: WFM 1958 - pytanie o szczególy

Post autor: fenq » 2017-08-29, 13:46

FighteR-600 pisze:
2017-08-28, 20:24
Numer ramy na lewym wsporniku dwuramki z przodu (po stronie kopniaka) tak w połowie wysokości
Dziękuje, pojadę dzisiaj na wioskę to sprawdzę :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości