Renowacja kół.

Odpowiedz
Merfi
Posty: 73
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Renowacja kół.

Post autor: Merfi » 2017-08-30, 08:55

Witam serdecznie
Jestem na etapie renowacji kół.
Mam kilka pytań.
Felgi i piasty dać w lakier proszkowy czy standard jak w oryginale?
Bębny hamulcowe, zabierak z zębatką tylnego koła również ?
Nie ma sensu łączyć dwóch technik gdyż wyjdzie inny odcień.
Udało się odzyskać oryginalne nyple. Niestety szprychy to szrot.
Jakie szprychy polecacie - Bartnik czy coś innego w temacie ?

FighteR-600
Posty: 126
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół.

Post autor: FighteR-600 » 2017-08-30, 13:05

Felgi i piasty najlepiej proszek.
Nyple nowy ocynk, szprychy najlepiej oryginały (np z innych kół od wfm) i tez ocynk.
Teoretycznie bebny proszek jak felgi i piasty a zebatka powinien byc ocynk.
Jesli nie wymieniasz zebatki to daj zabierak z zebatka do proszku i tyle.

leho6694
Posty: 143
Rejestracja: 2015-08-21, 21:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 Garbuska 72r,Jawa 350 TS,WSK M06B3
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół.

Post autor: leho6694 » 2017-08-30, 13:48

FighteR-600 pisze:
2017-08-30, 13:05
Felgi i piasty najlepiej proszek.
Nyple nowy ocynk, szprychy najlepiej oryginały (np z innych kół od wfm) i tez ocynk.
Teoretycznie bebny proszek jak felgi i piasty a zebatka powinien byc ocynk.
Jesli nie wymieniasz zebatki to daj zabierak z zebatka do proszku i tyle.
A czemu piasty,zębatka,zabierak malować? Z jakiego moto te koła?

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 490
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół.

Post autor: qpa » 2017-08-30, 14:02

Z WFM tam piasty są stalowe i oryginalnie malowane

FighteR-600
Posty: 126
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół.

Post autor: FighteR-600 » 2017-08-30, 18:00

qpa pisze:
2017-08-30, 14:02
Z WFM tam piasty są stalowe i oryginalnie malowane
Racja :)

Merfi
Posty: 73
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół.

Post autor: Merfi » 2017-08-31, 08:37

Nyple są mosiężne i na moje oko nie były cynkowane chyba, że czas zrobił swoje.
Co do lakierowania to wiadoma sprawa, iż proszek zapewni
trwałą powłokę. Pytanie czy grubość powłoki pozwoli na spasowanie
kołków zabieraka z otworami itp. Malowanie zębatki mija się z celem.
Zastanawiam się na tradycyjną metodą lakierowania. W oryginale była
to srebrzanka znikomej trwałości. Na piastach zachowała się w bardzo
ładnym stanie.
Z innej beczki. Jakie nity stosujecie przy wymianie zębatki - wiadomo stalowe.
Jakiś sposób na pewny montaż?

FighteR-600
Posty: 126
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół.

Post autor: FighteR-600 » 2017-09-03, 10:00

Co do lakierki to zabierak i piastę mam w proszku i otworu centrujące spokojnie pasują, więc problemów z montażem żadnych.

Co do nitów to muszą być stalowe średnica chyba 5mm łeb owalny.
Podgrzewasz nity palnikiem gazowym małym ogniem (jakieś szczypce np Mors trzymają nita). Po ogrzaniu wkładach nita w otwór, a od spodu blokujesz jakimś elementem stalowym i zakuwasz dużym młotkiem stukając, aż jedna i druga strona zrobi się płaska.
Oczywiście nity nowe mogą być dłuższe więc skróć je odpowiednio szlifierka, aby nie było godziny klepania młotkiem.

Merfi
Posty: 73
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół.

Post autor: Merfi » 2017-09-05, 14:38

Dzięki wielkie za informację. Decyzja jeszcze nie podjęta.
Jednak bardziej przychylam się do proszku. Choć dobry lakier poliuretanowy też pewnie da radę.
Zabezpieczałeś w jakiś sposób zębatkę, otwory itp przy lakierowaniu proszkowym ?

FighteR-600
Posty: 126
Rejestracja: 2016-02-27, 09:57
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06, SHL M11, WSK 125, MZ Trophy
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół.

Post autor: FighteR-600 » 2017-09-05, 18:11

Nie, szedł pełen proszek. Nawet jeśli teraz masz jakiś luz na otworach, a proszek go zniweluje i będzie ciężko wchodzić to okrągłym pilnikiem zjedziesz trochę farby aby weszło.

Merfi
Posty: 73
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół.

Post autor: Merfi » 2017-09-06, 08:38

Jesteś w stanie wrzucić foto? Pamiętasz kod lakieru ?

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 64
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół.

Post autor: GaCekM72 » 2017-09-12, 10:10

To są koło po mojej renowacji. Obręcz oraz piasta proszek. Szprychy, drobnica i bęben tylny ocynk. Nowe gumy i po temacie.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/dbe11df78b0f684e

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość