Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Awatar użytkownika
50g
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
GG: 6314057
Kontaktowanie:

Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: 50g » 2008-12-30, 13:32

Zacznę od początku : Chce doprowadzić moją WFMke do dobrego stanu a jest : http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WFM/M06/52172 Jak narazie mam kilka pytań
1. Jak wybić śruby z wahacza , bo któryś użytkownik wysłał mi katalog części i chyba u mnie jest inaczej
Obrazek
Obrazek
Obrazek
2. Do jakich miejsc ma być przykręcony tylny błotnik bo chce go wyprostować przed malowaniem - głównie chodzi mi o tą " blachę "
3. Jakie macie sposoby by ściągnąć te paski na baku i napis -w-f-m- , bo chce zrobić szablon żeby było oryginalne
Narazie tyle jak coś jeszcze to napiszę :)

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 162
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: Adamos » 2008-12-30, 15:26

Ad1
Powiedz mi jakim cudem wyjołeś ten wahacz skoro nie da się z niego wybić oski..? Oskę tę poprostu się wybija, spróbuj nakręcić nakrętkę na oś tak zeby załapały 3-4 zwoje gwintu i spróbuj młotkiem przez jakiś drewniany klocek wybijac tą oś.. w żadnym wypadku nie uzywaj palnika tam są tulejki Turbaxowe (nie wiem czy dobrze to napisałem jak coś to poprawcie).

Ad2
O jaką blachę ci chodzi dokładnie..? moze to zdjecie ci pomoze w jakiś sposób..
Obrazek

Ad3
Kalka techniczna ołowek.. i bierzesz się do roboty..:) jak już zdejmiesz zarys i bedziez miał go na kalce, powiem ci co robić dalej..
Little Outsider

Awatar użytkownika
50g
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
GG: 6314057
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: 50g » 2008-12-30, 17:01

1. Takim cudem , że mój dziadek wyjął to jakieś 15 lat temu i nabił żeby się nie pogubiło . Trochę zardzewiały ....
Obrazek
Na tym schemacie wygląda na to , że jak będę bić z jednej strony to powinno wyleść z drugiej , bo na tym moim to wygląda jakby ta tulejka a śruba to jedno :-/ ale to pewnie przez rdze .
2.o ta blachę to mi chodzi o :
Obrazek
ona jest trochę chyba źle wygięta , zdjęcie dużo mi pomogło
3.Czyli kalkę przykleić taśmą do baku i jechać :-)

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 162
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: Adamos » 2008-12-30, 17:39

Ad1
Ahha no chyba ze tak.. jezeli wygląda to na jedną całość to napewno jest zardzewiałe.. weż to wszystko oczyść szczotką drucianą.. pokombinuj z WD i innymi specyfikami i staraj się wybić... musi wyjść..
Ad2
Aaa o tą balchę chodzi... to jest spręzyna podtrzymująca podstawke centralną.. Mam zdjecie tylko moze i nie dokładne ale powinno ci pomóc...w zagięcie w kształcie litery U powinna wejsć poprzeczka łącząca stopkę w jedną całość.. A i jeszcze jedno uwazaj przy gięciu tej blachy jest ona bardzo delikatna i łatwo ją złamać...
Obrazek
Ad3
Dokładnie tak..

Pozdrawiam
Little Outsider

Awatar użytkownika
50g
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
GG: 6314057
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: 50g » 2008-12-30, 21:32

Niestety przy wybijaniu gwint zerwałem :/ bo tak było zapieczone choć WD40 kapała z tego . Już odrysowałem z baku napisy i co radzisz dalej :?:

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 162
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: Adamos » 2008-12-30, 23:38

Uuu no to faktycznie .. ale i tak pewnie ta ośka była by do niczego.. na "dębicy" kupisz nową takze o to sie nie martw..;)

Napis teraz wykonaj równo przy linijeczce sugerując się tym co juz narysowałeś.. lub wrzuć na komputer i obrób to na komputerze tak abyś uzyskał szablon w którym mozesz wyciąc te miejsca ktore bedziesz malował.. poprostu zrób szablon.
Jak zrobić szparunek który "zdjołeś" z baku..? tu masz temat --> viewtopic.php?f=21&t=162&st=0&sk=t&sd=a&hilit=szparunki" target="_blank" target="_blank

Ps. tam chyba nie ma fotek a były.. chyba się pokasowały..(chyba mam je na dysku jeszcze) jak coś to pisz do mnie na gg albo PW zawsze pomoge..:)
Little Outsider

Awatar użytkownika
Lopez_92
Posty: 79
Rejestracja: 2008-08-31, 20:58
GG: 9912702
Lokalizacja: Pilawa East Side

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: Lopez_92 » 2008-12-31, 22:15

50g pisze:Niestety przy wybijaniu gwint zerwałem :/ bo tak było zapieczone choć WD40 kapała z tego . Już odrysowałem z baku napisy i co radzisz dalej :?:

Jak się wybija gwint gdziekolwiek nakręca się na to śrubę (tak aby była równo żeby wybijając walić i w śrubę i w pręt) i wtedy się nie zerwie, tak na przyszłość....
MoTór nie umiera nigdy!-MoTór jest wieczny!

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: Tukan » 2009-01-01, 22:52

No ja tymi oryginalnymi napisami na baku bym się nie sugerował :evil: Wygrzebałem niedawno zbiornik WFM i postanowiłem sprawdzić ile razy był już malowany, stara farba elegancko odłaziła wiec ukazał się oryginalny lakier i logo. Z ręką na sercu muszę stwierdzić, że mój zbiornik trafił na słabego "malarza" loga w fabryce . Jak zrobię fotki to wrzucę.

PS. Instrukcja wybijania osi jeśli by ktoś nie wiedział ocb.

Obrazek

Awatar użytkownika
50g
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
GG: 6314057
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: 50g » 2009-01-03, 01:31

Lakier mam oryginał bo kupił ją ojciec kilka lat po wyprodukowaniu od jakiegoś pana . Z tą tulejką to tak robiłem .
Kwestia jest jeszcze tej blach wspomnianej wcześniej od błotnika stwierdziłem , że ona jest ułamana i ma pęknięcie i teraz nasuwa się moje pytanie , bo wymiarów nie ma jak to gdzie ona ma przylegać na ramie to jakoś metodą prób i błędów może coś wygnę .
Rozkręciłem amortyzatory narazie same szklanki ale to co tłumi to mogę ruszać tym tłoczkiem bez oporu I pytanie czy mogę kupić / zrobić tą uszczelkę do tłoczka , czy trzeba dać do regeneracji

Awatar użytkownika
shlmatis
Posty: 156
Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
GG: 12412133
Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: shlmatis » 2009-01-03, 01:42

http://www.skuterdebica.hg.pl/" target="_blank
wejdź na wfm i znajdź uszczelki amortyzatora 3szt.
Grono motorków rośnie jak na drożdżach :)

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
50g
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
GG: 6314057
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: 50g » 2009-04-08, 19:47

Niedawno rozplotłem przednie koło i teraz chcę się wzorować na tylnym . I tu mam pytania czy szprychy są takie same jak w przednim i czy są plecione tak samo :?:
PS. Może dla niektórych pytanie może wydawać się głupie , ale jeszcze niektóre części są w szopie przywalone i muszę spędzić cały dzień żeby to znaleźć koło .

Awatar użytkownika
shlmatis
Posty: 156
Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
GG: 12412133
Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: shlmatis » 2009-04-23, 17:58

W wuefemce masz takie same szprychy z przodu i z tyłu tylko z przodu przy krótszych szprychachnie masztych szerszych dziurek przy piaście, ale to chyba nie wpływa na łebki szprych
Grono motorków rośnie jak na drożdżach :)

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
50g
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
GG: 6314057
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: 50g » 2009-10-25, 12:04

Witam po dłuższej przerwie !
Ostatnio zająłem się zdobyciem brakujących części i lakierowaniem .
Nie mogę nigdzie znaleźć jak przykręcić mocowanie akumulatora - te po bokach do puszek , a te inne ?
Do czego się przykręca osłonę łańcucha - 1 mocowanie do wahacza a 2 ?
Czy ktoś zrobił by dla mnie rysunek z wymiarami sklejki siedzenia ? Bo Chyba tak wyjdzie najtaniej .

Awatar użytkownika
shlmatis
Posty: 156
Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
GG: 12412133
Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: shlmatis » 2009-10-27, 20:27

Podstawę akumulatora przykręcasz do tylnego błotnika,
a osłone łańcucha jak masz orginalną to drugie mocowanie też powinno iść do wachacza.
Osłona jest inna jak w wsk.
A jeżeli masz blotnik bez dziur to anzczy że masz mieć inną puszkę i nie masz mieć podstawy aqu
Grono motorków rośnie jak na drożdżach :)

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
50g
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
GG: 6314057
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: 50g » 2009-11-03, 22:02

Witam ponownie .
Czy mogę zrobić śrubę wahacza z pręta gwintowanego ? Czy musi być drobnozwojowy gwint ?
Z czego zrobić szablon na szparunki mając przeniesione na kalkę ?

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: Anzel » 2009-11-04, 11:16

Cały pręt gwintowany będzie zdecydowanie słabszy niż "lity" z nagwintowanymi końcami.Drobnozwojowy gwint jest zalecany ponieważ minimalizujemy tym samym ryzyko luzowania się nakrętek.Z drugiej strony ciężko będzie z drobnozwojowymi narzynkami.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: wujcio » 2009-11-04, 11:56

jeśli zlecisz zrobienie tego Tokarzowi z gwintem nie ma problemu bo on może zrobić gwint drobny zwykły a nawet calowy.
Co do narzynki to jest to jak najbardziej często spotykany gwint w takim zakładzie powinien być :)
Jesli faktycznie nie uda ci sie tego znaleźć to możesz użyć pręta gwintowanego ale o lepszej twardości (minimum 8.8 najlepiej 10.9)

Awatar użytkownika
50g
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
GG: 6314057
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: 50g » 2009-11-04, 22:59

Powiem tak , tokarzem był mój dziadek. Tokarka stoi u mnie w garażu tylko jest 1 problem ojciec nie nauczył się gwintować , a ja ani tyle . Tylko ja zrobię tulejki z teflonu do wahacza . Postaram się jakiś pręt przetoczyć i już ręcznie narzynką nagwintować . Zastanawiam się nad zastosowaniem nakrętek z tym takim plastikiem zapobiegającego odkręcaniu .

A co do narzynek drobnozwojowych to może i bym zakąś wytrzasnął , ale jak potem z nakrętkami ?

A co do amortyzatorów , muszę wymienić te uszczelki ( nie tłoczka które są na tej stronie skuter dębica ... ) tylko te co uszczelniają ( ten pręt od tłoczka ) można to gdzieś kupić ? Do amortyzatorów leje się 75 ml ?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: wujcio » 2009-11-04, 23:23

jeśli nie umiesz tego nagwintować to kup pręta gwintowanego tylko twardego jak Pisałem utnij na miarę i dodaj te nakrętki z plastikiem i będzie gites :)

Ilość oleju to musisz sam dobrać ja tak testowałem i wlałem chyba 90 ml

Awatar użytkownika
50g
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
GG: 6314057
Kontaktowanie:

Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06

Post autor: 50g » 2012-01-29, 22:38

Już ośkę mam wszystko tak :[URL=http://www.fotosik.pl]Obrazek[/URL]
Pojawił się taki problem , ( robiłem na miarę starych części ) między wahaczem a ramą mam 3mm . Według mnie mam tam jeszcze zmieścić te talerzyki z gumą . Bo na zewnątrz chyba ich nie było . Czy wstawić tam takie podkładki z tego tworzywa co tulejki .

Czym mogę pisać po lakierze żeby sobie naszkicować szparunki ?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po roku prawie przestoju w remontach motocykli znowu zaczynam .
Jeśli WFM jest z 65 roku , na silniku jaki powinien być dekiel ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości