Ogar 200 muli na rozgrzanym silniku

Odpowiedz
Dymacz

Ogar 200 muli na rozgrzanym silniku

Post autor: Dymacz » 2013-04-04, 00:25

Siemanko. Mam problem ze swoim ogarem. Otóż jak dodaję gazu, jest takie chwilowe buuuu i dopiero się wkręca. Ale może po kolei.
Dzieje się tak na rozgrzanym silniku, po trasie co najmniej 3 km, potrafi zgasnąć jak się otworzy manetkę, wolnych obrotów na rozgrzanym też nie ma. Z mocą jest wszystko ok. Problem jest też na zimnym silniku. Po odpaleniu na pych (z kopa coś nie chce zapalić) ma takie zawyżone obroty, po 10-15 sek się normuje. I teraz powiem, co robiłem, niestety efekty marne :(

Czyszczenie dysz (dysze 38 i 68 czyli pełen oryginał!)
Czyszczenie gaźnika (różne sposoby, gotowanie, moczenie w różnych chemikaliach)
Jazda bez i z gumą filtra (bez gumy, jest troszkę lepiej ale nadal źle, bo ma muła, najgorsze jest to że się drze dolotem strasznie)
Ustawianie poziomu paliwa w komorze pływakowej (ustawiałem metodą prób i błędów, regulowałem blaszką w max zakresie, około 20 razy już wyginałem tą blaszkę, jak dałem mało paliwa to obroty na luzie były powyżej połowy, jak za dużo to ciekło z tej dziurki obok króćca)
Regulacja iglicy (dałem najuboższą mieszankę, jest minimalnie lepiej ale nadal muli, ale co z tego jak na zimnym teraz ma jeszcze wyższe obroty.

Lewe powietrze skrzyni korbowej wykluczamy na 100%, silnik na nowych simmeringach, łożyskach, uszczelkach, oleju nie ciąga.

Jak myślicie, co to może być? Nerwów już nie mam do tego ogara.

Aha, najważniejsze. Zapłon ustawiałem wielokrotnie, przerwę też, nawet świecę zmieniałem ale to kompletnie nic nie dało.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Ogar 200 muli na rozgrzanym silniku

Post autor: Muciek » 2013-04-04, 01:03

14mm ma mieć poziom paliwa bez pływaka mierząc od przylgni dekielka, przylgnie gaźnika i króćca sprawdź bo one się często deformują.

Dymacz

Re: Ogar 200 muli na rozgrzanym silniku

Post autor: Dymacz » 2013-04-04, 13:07

Dla świętego spokoju sprawdzę, ale watpię, uszczelka jest z gambitu 1 mm.

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ogar 200 muli na rozgrzanym silniku

Post autor: kapitan zbik » 2013-04-04, 14:06

Mam podobny problem, z tym że na zimno pali od strzała, później po lekkim rozgrzaniu traci wolne obroty, później traci średnie obroty, dymi jak cholera a jak zgaśnie to już nie odpali dopóki nie wystygnie. Przy ustawianiu zapłonu zauważyłem że magneto ma luzy promieniowe na pół centymetra, coś jest nieźle wyrąbane a silnik niby po remoncie. Rozbiorę na czynniki pierwsze to wyjdzie co mu jest.

Zapłon jak masz ustawiony i jaką masz cewkę zapłonową (czeska 8V czy chińska 6V) ?
U mnie na chińskiej 6V na zimno odpalał, ale jak cewka się nagrzała to motor gasł...

Dymacz

Re: Ogar 200 muli na rozgrzanym silniku

Post autor: Dymacz » 2013-04-04, 18:12

Przecież napisałem że zapłon ustawiałem wielokrotnie na różne sposoby, od 1 mm przed GMP do 2 mm przed GMP i nic, cewka butelkowa 8V.
Jak się rozgrzeje to traci TYLKO wolne obroty.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Ogar 200 muli na rozgrzanym silniku

Post autor: Muciek » 2013-04-04, 18:25

Gaźnik podmień na inny.

Dymacz

Re: Ogar 200 muli na rozgrzanym silniku

Post autor: Dymacz » 2013-04-04, 19:19

Po dniu prób jestem zawiedziony i mam chęć go zezłomować :/
3 inne gaźniki zakładałem, planowałem styk i nadal to samo :/

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Ogar 200 muli na rozgrzanym silniku

Post autor: franq87 » 2013-04-04, 19:41

Cylinder masz ori? bo jeżeli moto impex to była pewna seria ich wadliwie wykonanych i nie ustawisz tego jedyną szansą sprawdzenia powtarzam sprawdzenia to wez cieniutki drucik z kabla i przepleć przez otwór małej dyszy zaczynając od przodu tak by wyszedł tą boczną dziurka i zakreć go taką dysze wkręć na chwile i uruchom będziesz musiał na pewno zmniejszyć wolne obroty jeżeli to pomoże dam Ci dalsze instrukcje co z tym fantem zrobić wiem ,że to dosyć chamski sposób ale nie masz nic do stracenia pozdro:)

Dymacz

Re: Ogar 200 muli na rozgrzanym silniku

Post autor: Dymacz » 2013-04-04, 20:17

Ehh kurde, próbowałem i takie coś robić, cylinder jest oryginalny made in czechoslovakia.

SHLnik
Posty: 198
Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Ogar 200 muli na rozgrzanym silniku

Post autor: SHLnik » 2013-04-04, 20:52

Podmień kondensator,przewód WN,świecę.Przewód ma być zwykły a nie żaden sylikon.A i czapeczkę też podmień dla zasady.

Dymacz

Re: Ogar 200 muli na rozgrzanym silniku

Post autor: Dymacz » 2013-04-04, 22:42

Dymacz pisze:Aha, najważniejsze. Zapłon ustawiałem wielokrotnie, przerwę też, nawet świecę zmieniałem ale to kompletnie nic nie dało.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości