Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Odpowiedz
tom18
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-20, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06b3 - szczątki
Lokalizacja: Polkowice
Kontaktowanie:

Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Post autor: tom18 » 2015-05-02, 19:29

Witam, jako, że nie mogę jeździć oryginalna WSK (brak prawka i sprawy zdrowotne) zastanawiam się nad budową repliki. Jestem w posiadaniu oryginalnych błotników (tylny w stanie b. dobrym - chyba z M06B3, przedni głęboki (a z jakiego modelu - nie wiem), zbiornika (garbaty) i plastikowej lampy (ta z "kominem" - też M06B3).

Jako dawca ramy i napędu posłuży motorower Romet Router WS50. Jest to mniej więcej kopia Suzuki GN 125 z silnikiem Hondy Cub, poruszająca się na kołach 18" (2.75 i 3.00).

Chciałbym poznać waszą opinię na ten temat - wiem i liczę się z tym, że nie jest to oryginał i nigdy nim nie będzie.
Z tego co już zrobiłem, to zamontowałem przednią lampę z tym, że oryginalny wkład zamieniłem na H4 firmy WESEM - pasuje bez problemu, oraz wymieniłem plastikowy błotnik na ten metalowy z WSK - muszę jeszcze tylko mocowania dorobić, bo kupiłem bez.

Na dzień dzisiejszy mam problem z mocowaniem zbiornika (muszę wykonać od podstaw mocowanie) i kanapą (ale ta będzie wykonana od podstaw). W kwestii osprzętu, mam tylko jedno pytanie - czy ktoś z was niema wolnego licznika z pasującego do tej lampy - sprawny być nie musi - niech tylko wygląda?

Budowę repliki rozkładam w czasie z prostego powodu, motorowerem codziennie śmigam do pracy.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Post autor: daroohd » 2015-05-02, 19:44

może wyjść ciekawy sam wstaw foto w głowie ciężko to poskładać.

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Post autor: Jakub » 2015-05-02, 23:04

Dokładnie . Jakieś foto .
Poza tym to nie będzie replika tylko jakiś Promot ;D
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

tom18
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-20, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06b3 - szczątki
Lokalizacja: Polkowice
Kontaktowanie:

Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Post autor: tom18 » 2015-05-03, 00:33

No i pojawiło się pierwsze pytanie - a mianowicie jaka była wysokość zbiornika w garbatej WSK - w senie, od ziemi do dolnej krawędzi baku.

Wczoraj już nie dałem rady więcej pisać. Mam w zamyśle pomalować nadwozie na kolor czarny - czy RAL9006 będzie odpowiedni? Poza tym szpachlówka, papiery ścierne (220 i 320) i podkład pod lakier już zakupione i czekają na odpowiedni moment.
Dopóki nie porobię pomiarów i mocowań pod elementy nadwozia, to nie mam co malować elementów - szkoda mojej pracy. Moim jedynym ograniczaniem jest brak możliwości cięcia/spawania posiadanej ramy.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Post autor: krzysiek200 » 2015-05-03, 14:29

Dla mnie bez sensu. Jak chcesz jezdzic klasykiem to moim zdaniem lepiej odlozyc 1500 zl na prawo jazdy, kupic wueske i jezdzic jak czlowiek a nie jakims wynalazkiem.

tom18
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-20, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06b3 - szczątki
Lokalizacja: Polkowice
Kontaktowanie:

Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Post autor: tom18 » 2015-05-03, 15:18

Wiesz, nie mówię, że nie. ale na swoją obronę powiem, że wszystkie części od WSK zostaną odnowione. Na razie pośmigam "wynalazkiem", a później jak już będzie prawko to to wszystko zostanie zainstalowane we właściwej maszynie.
Przede wszystkim, postępuje według jednej zasady "nie dewastować oryginału"

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Post autor: Szymon_1998 » 2015-05-03, 15:20

tom18 pisze: Mam w zamyśle pomalować nadwozie na kolor czarny - czy RAL9006 będzie odpowiedni?
Czarny to RAL 9005.
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Post autor: ziorko » 2015-05-04, 13:18

Osobiście jestem Ciekawy jakby to wyglądało :)

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Post autor: AndrzejJ » 2015-05-04, 18:04

Jeśli masz B powyżej 3 lat to możesz jeździć rowerem, jeśli jeszcze nie masz, to zrób, i przez najbliższe 3 lata jeździj oryginalnym routerem, potem wywal to na złom i kup sobie 125.
Taka rzeźba jest dla mnie bez sensu.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 83
Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Post autor: jasiu » 2015-05-07, 23:30

na moje to szkoda kasy ładować w takie udziwnienia ( pomijam już fakt że nie jestem fanem tego typu przeróbek jakichkolwiek sprzętów ) Później będziesz miał problem żeby sprzedać ten wynalazek. Lepiej przeznaczyć te pieniądze na odbudowę oryginału albo na zakup takiego do remontu i powoli byś sobie dłubał, a routerem jeździł normalnie, ale to tylko moje zdanie i nie musisz się ze mną zgadzać.

tom18
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-20, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06b3 - szczątki
Lokalizacja: Polkowice
Kontaktowanie:

Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Post autor: tom18 » 2015-05-08, 00:00

Trzymam się tego, że niczego nie niszczę. Wszystkie części zdemontowane z Routera, ma zakonserwowane i schowane. W każdym momencie mogę wrócić do oryginału. Tak samo części z WSK - wszystkie są oryginalne, bez cięcia czy spawania.
Co do kosztów to nadwozie (lampa, błotniki zbiornik), zamknęły się w kwocie 100 zł, doliczając materiały (papiery ścierne, podkład lakier itd), jestem w kwocie 150 zł. Fakt, na dzień dzisiejszy nie mam boczków - ale to z prostej przyczyny brak ich w dobrych cenach i względnie blisko.

Awatar użytkownika
grand
Posty: 73
Rejestracja: 2013-05-29, 10:04
GG: 0
Moje maszyny: drz 400
wsk 125
Lokalizacja: Uc (Łódź)
Kontaktowanie:

Re: Budowa "repliki" WSK M06B3 lub "Garbuska"

Post autor: grand » 2015-05-08, 13:14

nie bardzo wiem co chcesz osiągnąć, albo kup sobie coś co będziesz mógł remontować - w nie dalekiej przyszłości jeździć po drogach publicznych, albo coś bez papierów do jazdy po "polach". chyba ze chcesz custom-a? daj jakieś fotki i rozwiń bardziej temat.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości