ile było polskich konstrukcji motocykli?

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: kowal460 » 2017-11-05, 15:35

mam troche informacji o mojach ale tego prospektu jeszcze nie widziałem, to model z roku 1937 późniejsza wersja miała tłumiki górą, moje nieźle dawały sobie radę w rajdach, dlatego też była stuningowana wersja sportowa oraz nieliczne jednostki służyły w wojsku , niby jego wykonanie było bardzo solidne.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2306
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: daroohd » 2017-11-06, 21:11

dziś w necie wpadło mi w oko mms500 jest też filmik na Youtube..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: kowal460 » 2017-11-07, 01:27

Motocykle Pana Skury o ile dobrze pamiętam, pierwszy model z lat czterdziestych który został zniszczony, a drugi to lata pięćdziesiąte. Opis który gdzieś widziałem i według mnie najbardziej do niego pasuje- "tak brzydki że aż śliczny", Filmiku nie widziałem ,ale musze sobie zobaczyć

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: kowal460 » 2018-03-02, 16:19

Ile było polskich konstrukcji- z tym pytaniem na razie dałem sobie spokój, kończąc na liczbie 529, są to skutery , motocykle , projekty , kilka przyczepek i wózków bocznych oraz konstrukcje o których było chwile głośno i miały swoje pięć minut. Wiem że jest tego dużo więcej ale dostęp do nich jest już utrudniony. Jak by nie patrzeć każdy z nas ma jakieś zdjęcia które trzyma dla siebie i czeka aż pojawi się coś nowego. Dlatego wpadłem na pomysł aby stworzyć bazę zdjęć w miniaturkach których nie szłoby powiększyć w celu pokazania co można zaoferować i ewentualnej wymiany , wyeliminowało by to ludzi którzy są na takich forach i tylko biorą nie dając nic od siebie. Np mam piękny skan z opisem shl lux i lux2 wiem że są ludzie którzy chcieli by takowe informacje , ale ostatnio jedna osoba uświadomiła mnie że udostępniając to, ja nic z tego nie mam i coś w tym jest...Dla osomaniaków np artykuł o konstruktorze z wfm gdzie widać skuter podobny do skuterów wsk czyli motanna ,tyle że kilka lat starszy i z inną wersją przodu. Tak 529 konstrukcji w ok 7000 zdjęć i artykułów , wiele prospektów, zdjęć z rajdów. Ostatnio zrobiłem i wydrukowałem na papierze sam spis tych konstrukcji z ich danymi i zajęło to 13 stron.
Chciałbym poznać wasze zdanie na temat takiej bazy zdjęć, artykułów w miniaturach czy jest to dobry pomysł czy kompletny bezsens .

sbanys
Posty: 922
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: sbanys » 2018-03-02, 19:20

kowal460 zrobisz co uznasz za właściwe. Ja przeczytałem wszystkie twoje posty dotyczące nowinek i kontrukcji a czyta się bardzo przyjemnie. Posiadasz ogrobną wiedzę i dysponujesz niezła bazą fotograficzną.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1419
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: Kosa » 2018-03-02, 19:47

Z jednej strony szkoda byłoby gdybyś całą swoją wiedzę na ten temat zachował dla siebie, ale z drugiej strony CIę rozumiem - napracujesz się i naszukasz a potem ktoś idzie na łatwiznę i wykorzystuje Twoje materiały. Niemniej jednak tak jak pisał sbanys powyżej - świetnie się czyta Twoje posty a Twoja wiedza na temat polskich motocykli naprawdę zasługuje na uznanie.

Texas Ranger
Posty: 1201
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: Texas Ranger » 2018-03-02, 22:03

Ja już kiedyś Ci proponowałem, napisz książkę. Wiele ludzi na pewno chętnie pozna trochę historii polskiej motoryzacji, Ty może coś, zarobisz, ale przynajmniej zapiszesz się jako kronikarz historii motoryzacji. Za jakiś czas jak wejdziesz w posiadanie nowych informacji, dane to wydasz wydanie II rozszerzone. Szkoda, aby taka wiedza gdzieś utknęła, powiem wręcz więcej, to jest niedopuszczalne trzymać tylko dla siebie i się... Ja generalnie już zamawiam pierwszy egzemplarz Twojej publikacji.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: kowal460 » 2018-03-05, 12:39

Dzięki Panowie, fajnie z waszej strony, fajnie się czyta że ktoś przeczytał wszystkie te posty ,a troche ich było.. :-) Na razie nie dodaje nic nowego bo motocykle poszły na drugie miejsce , całą moc skupiam na mojej starej stronce jest mi ona teraz strasznie potrzebna. Napiszcie jeszcze co myślicie o takich zdjęciach w miniaturach na wymiankę, mi już coraz ciężej znaleźć coś nowego, a taka wymiana mogła by mi w tym pomóc . Z tą książką przyznam próbowałem przez chwilę nad tym popracować mam wszystko poukładane , nazwane ale... Wiem jedno jak taka książka obecnie była by na rynku na pewno już bym miał ją kupione :-)

Z takich nowinek dodam że znalazłem zdjęcie wski z włoskim silnikiem minarelli która wygląda jak barron ale w wersji sportowej czyli błotniki i tłumik podniesione, będę miał chwilkę porównam jeszcze ramy.
W Polsce był jeszcze jeden motocykl żużlowy robiony od podstaw tzn. że fis nie jest jedynym jak się ogólnie przyjęło
Ostatnia nowinka- shl scrambler, trafiło się nowe zdjęcie, mam do czego porównać moją starą fotkę , tak mało o nich wiadomo , można powiedzieć że nic a z tych dwóch zdjęć widać że niektóre podzespoły są różne , tylna zębatka jedna ma jednolitą budowę a na drugim zdjęciu jest z dużymi otworami, jeden motocykl ma zwykłą lampę raczej na pewno od seryjnej shl a na drugiej fotce widać licznik podniesiony w kominie.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: kowal460 » 2018-07-23, 17:50

Wiele oglądam i przeglądam, a znaczące szczegóły mi uciekają. Np. drobna wątpliwość czy pierwszy był sokół a może shl. Jedno z pierwszych zdjęć shl pokazuję że nie ma ona silnika s01 a dkw 125. Dlaczego ? Bo pewnie naszych silników jeszcze nie było. Czyli to potwierdza słowa P. Kuligowskiej że pierwsze po wojnie były SHL-ki. Idąc tropem tak owej shl-ki jedna nawet tak owa była wystawiona na sprzedaż , jednak wydaje mi się że to późniejsza rama , ciekawe w niej jest zbiornik który przemawiałby za tym że to oryginał ma inny wlew paliwa. w ten oto sposób znalazłem sobie zajęcie na dziś będę porównywał te zdjęcia do pierwszych shlek aby ustalić jej oryginalność .

Awatar użytkownika
amerigo
Posty: 17
Rejestracja: 2013-10-21, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: M10, CX500, 50 T-1, M06
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: amerigo » 2018-08-15, 00:08

Przeczytałem ten temat i jestem w szoku ile było tych konstrukcji.
Widać że wykonałem kawał ciężkiej roboty.
Sam jestem ciekaw tych wszystkich konstrukcji.
Jeśli to coś da, to nie zarzuca pracy nad publikacja w formie książki.
Myślę że każdy szanujący się weteraniaż :) chciałby taka mieć. Ja chętnie zapisze się w kolejce po drugi egzemplarz, pierwszy widziałem że już jest zarezerwowany.

Odwagi!

Sent from my F3111 using Tapatalk


Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: kowal460 » 2018-08-18, 14:25

Pierwszy , tak zarezerwowany ;-) ostatnia cyfra jaką przydzieliłem to 538 , ale nie znajduje już nic nowego. Ostatnio trafiłem na reklamę z końca lat 20-stych wynikało z niej że produkowali motocykle , ale niestety nie mam żadnego potwierdzenia że był jakiś motocykl a bez zdjęć ,prospektów czy też rysunków nie dodaje do mojej kartoteki . Takich tropów mam więcej.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1419
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: Kosa » 2018-08-18, 14:37

Zapisuję się na trzecią książkę 😊

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: kowal460 » 2018-08-18, 14:59

zzzz.jpeg
jeden z tropów m06Bw1
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2018-08-18, 15:03 przez kowal460, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: kowal460 » 2018-08-18, 15:03

Kosa pisze:
2018-08-18, 14:37
Zapisuję się na trzecią książkę 😊
spoko :ok:

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1419
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: Kosa » 2018-08-18, 15:05

Wygląda jak Z2 ze skróconymi osłonami od B1... silnik to 150?

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: kowal460 » 2018-08-18, 17:59

silnik w1

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: kowal460 » 2018-08-20, 13:27

silnik W1 o poj 125 montowane w prototypach min.w kosie
1966 M19 kos 2 0323 (13).jpg
silnik ten miał zastąpić silniki s01 , wraz z wejściem na rynek modeli M06B które już 1967 miały wychodzić tylko z silnikiem W1
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1419
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: Kosa » 2018-08-20, 13:58

Co prawda o gustach się nie dyskutuje ale takiego brzydactwa dawno nie widziałem - dobrze, że nie wszedł do produkcji...

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 338
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: ile było polskich konstrukcji motocykli?

Post autor: dąbek » 2018-08-20, 14:22

Kosa pisze:
2018-08-20, 13:58
Co prawda o gustach się nie dyskutuje ale takiego brzydactwa dawno nie widziałem - dobrze, że nie wszedł do produkcji...
W latach sześćdziesiątych takie coś mogło się podobać, wtedy to był szczyt nowoczesności i inne było pojęcie piękna :cool:
Pewnie jakby ktoś wtedy przedstawił sylwetkę motocykla jakie znamy z dzisiejszych czasów to pojazd taki zostałby okrzyknięty najbrzydszym pojazdem na świecie :P

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość