Strona 1 z 1

mit trzykołowego sokóła

: 2017-04-07, 17:22
autor: kowal460
sokol1000.jpg
http://www.muzeum-motoryzacji.com.pl/po ... php?id=129 nie którzy uważają że jest to oryginał , ale też są tacy co twierdzą że to samorób . Według mnie konstrukcja jest bardzo ciekawa i z początku też uważałem że to oryginał , gdyż jego wykończenie jest w miarę precyzyjne. Niestety zmieniłem zdanie, a upewniło mnie zdjęcie z konkursu samów w 1959 gdzie przedstawiony został obudowany (chyba) junak którego tył był wykończony niemal identycznie
0006B37TNUB05O0Y-C116-F4.png
niestety to jedyne zdjęcie jakie posiadam
Czyli mit obalony samorób , chyba ze masz inne zdanie , podziel się nim

Re: mit trzykołowego sokóła

: 2017-04-07, 19:41
autor: Texas Ranger
Kolego myśl o jakiejś publikacji.

Re: mit trzykołowego sokóła

: 2017-04-07, 21:39
autor: Kosa
Popieram Rangera - wiedzę nt polskich jednośladów masz imponującą.

Re: mit trzykołowego sokóła

: 2017-04-08, 04:06
autor: kowal460
ej koledzy wy tak na poważnie czy sobie zwałe ze mnie robicie , wiem że forum jest na temat motocykli wsk a ja tu przynudzam starszymi konstrukcjami

Re: mit trzykołowego sokóła

: 2017-04-08, 07:08
autor: Kosa
Co prawda nie ten temat ale np. o Motannie w życiu nie słyszałem - podobnie jak o kilku innych o których wspominałeś. Pomyśl nad jakimś blogiem na temat polskich motocykli...

Re: mit trzykołowego sokóła

: 2017-04-08, 12:48
autor: Texas Ranger
Ja mówię jak najbardziej poważnie. Jak chcesz to popytam jak mniej więcej wygląda wydanie książki.

Re: mit trzykołowego sokóła

: 2017-04-08, 16:38
autor: kowal460
Dzięki , fajnie wiedzieć ze komuś się to przydaje , wydaje mi się że historia naszej motoryzacji tak jak historia naszego kraju powinna być bez tajemnic ogólnie dostępna , wydaje mi się że prototypów było dużo więcej i są po nich dokumentacje ale ludzie trzymają to dla siebie ,już patrząc po numeracji modeli M01-sokół M02- shl 03 shl- M04 shl- M05 shl M06- wsk i wfm ,shl m07- junak m08- osa m09-?niewiadoma to raczej nie był bąk ani żuk bo on skończył swoją karierę na próbnych tablicach pr 804 (chyba) bardziej stawiałbym na: viewtopic.php?f=22&t=25790 rocznikowo się zgadza , dalej Od m10 do M17 wiadomo, ciekawostką jest że pierwszy junak miał być M06 ale od powstania dokumentacji do wdrążenia jej w rzeczywistość minęło za dużo czasu . Tak samo motocykle w sporcie większość z nich nie ma co przypisywać do jakiś modeli ,roczników , oprócz maszyn fabrycznych, tyle ilu zawodników tyle różnych konstrukcji. Promoty, cod-y, a nikt nie pisze o WFM kach Kanas , a nie był to pojedynczy motocykl.
Wracając jeszcze do skuterów Motanna, w większości artykułów o tym skuterze nawet w książkach wszyscy mylą jego nazwę piszą MONTANA czyli jeden z większych stanów w USA a poprawnie jest MOTANNA aby łatwiej zapamiętać skrót od Motocyklowa Anna niby drobna literówka ,a o modelu M56 tak mało wiadomo bo nie był to prototyp jeżdżący ,nie był gotową konstrukcją , skończył jako duży projekt .