Strona 1 z 1

największa różnica miedzy pierwszym a ostatnim motocyklem

: 2017-04-09, 17:08
autor: kowal460
Podstawową różnicą to oczywiście moc i osiągane prędkości, ale to jest przecież oczywiste ze względu na słabej jakości paliwo i zły stan dróg w pierwszych motocyklach po wojnie były nawet tłamszone aby taki sokół czy shl mogły jeździć na wszystkim i wszędzie, z czasem poprawienia jakości paliwa oraz dróg oraz postęp technologii pozwoliły na zwiększanie mocy no i oczywiście prędkości. Ale największą zmianą która jest mało widoczna a strasznie istotna to wysokość motocykla , czy ktoś zastanawiał się dla czego? Wprowadzenie zwieszenia z tyły wpłynęło na sylwetkę motocykli, ale przecież aby zachować wysokość można by było obniżyć konstrukcję motocykla. Przyczyna leży gdzie indziej. Po prostu leży w nas kierowcach, średnia wzrostu człowieka zwiększyła się i takie poprawki trzeba też było nanieść , dlatego ktoś kto jeździ na sztywnej shl-ce wygląda na niej jak wielkolud.
A to ważna rzecz zauważyłem to kupując swoją shadowkę wręcz idealny dla mnie ale podobnej klasy vulkan jest już dla mnie za wysoki nie miałbym na nim takiego komfortu jazdy .

Re: największa różnica miedzy pierwszym a ostatnim motocyklem

: 2017-04-09, 17:33
autor: Adam_Ga
Ostatnio jeździłem na sokole 125 to powiem że operowanie biegami czy hamulce nożnym jest średnio wygodne dla faceta o wzroście 185cm

Re: największa różnica miedzy pierwszym a ostatnim motocyklem

: 2017-04-09, 18:00
autor: kowal460
aż ciężko to sobie wyobrazić , a jeżdżąc na młodszych wsk-ach też tak masz?

Re: największa różnica miedzy pierwszym a ostatnim motocyklem

: 2017-04-09, 20:06
autor: Mr KJ
Ludzkość rosnąca z pokolenia na pokolenie ma oczywiście swój wpływ na gabaryty motocykli w tym wysokość siodła, ale są jeszcze:

rosnący maksymalny kąt pochylenia motocykli, który wymusza podniesienie podnóżków a co za tym idzie siodła,
zmiana pozycji z fotelowej do jeździeckiej czyli przesunięcie podnóżek pod siodło.

oczywiście nie we wszystkich modelach.

No i oddzielna kategoria motocykli mniej lub bardziej terenowych wysokich przez długi skok zawiasu i duży prześwit.

Ale dla mnie ciekawsze jest że taki motocykl jak BMW R51 z 1938 ważył 187 kg a super nowoczesna Honda CBR 600RR z 2013 waży raptem kilogram mniej :-) z napędem na łańcuch, gdzie BMW ma jeszcze dużo cięższy kardan.

KJ