Strona 1 z 1

Honda CX500 1979

: 2018-03-14, 20:02
autor: Kosa
Panowie piszę w imieniu kuzyna, który pół roku temu kupił w/w Hondę w częściach - moto już poskładane, pali bez problemu i fajnie lata ale jest problem z gaźnikami:( Były już czyszczone i regulowane/synchronizowane a pomimo tego po odpuszczeniu gazu strzela jak z pistoletu - jaka może być przyczyna? Z tego co mi tłumaczył wymienił membranki, ktoś również polecił mu przepolerowanie tłoczków w tych gaźnikach - niestety w życiu takiego gaźnika nie rozbierałem i nie wiem z czym się go je dlatego też niektóre pojęcia są mi obce... Z góry dzięki za pomoc:)

Re: Honda CX500 1979

: 2018-03-14, 20:14
autor: jjaworskyy
Może Pan z Puszczykowa coś zaradzi?

Re: Honda CX500 1979

: 2018-03-14, 20:33
autor: Kosa
Ze względu na koszty i czas oczekiwania to ostateczność:) Mam nadzieję, że ktoś z Was podpowie gdzie szukać przyczyny (tylko mi nie piszcie, że to chyba wina gaźnika...:).

Re: Honda CX500 1979

: 2018-03-17, 19:39
autor: cezary603
Sprawdź czy są w nim zamontowane oryginalne tłumiki . strzały pojedyncze są dopuszczalne jednak serie strzałów zazwyczaj występują po zmianie tłumików na przeloty . CX-y nie lubią innych tłumików , zbyt duża różnica ciśnień . Dobrym sposobem jest ustawienie składu mieszanki za pomocą świecy diagnostycznej , jak jej nie posiadasz to zostaje metoda prób i błędów wzbogacając mieszankę lub większa-mniejsza o 5jednostek dysze główne a następnie synchro .osobiście zaczął bym od wymiany dyszy na większą .

Re: Honda CX500 1979

: 2018-03-17, 19:51
autor: Kosa
Z tego co się orientuję tłumiki są oryginalne chociaż "zdławione" tzn. zwężone w środku są kolanka (20kW) i przez to ograniczona jest moc motocykla...

Re: Honda CX500 1979

: 2018-03-17, 20:07
autor: cezary603
Za zwyczaj jak tłumiki są zdławione to i gardziel też tzn.kryza lub gaźniki o mniejszym przekroju gardzieli .

Re: Honda CX500 1979

: 2018-03-17, 20:11
autor: Kosa
Dzięki za info - przekażę kuzajowi... Czyli rozumiem, że gdyby chciał założyć "właściwe" kolanka to musiałby również zmienić gaźniki czy jest tam po prostu jakiś element zmniejszający średnicę gardzieli? Sorry, że tak męczę ale jak pisałem nie widziałem tych gaźników w częściach...

Re: Honda CX500 1979

: 2018-03-17, 20:39
autor: cezary603
Na Holandię robili z gaźnikami i tłumikami o mniejszej przepustowości . na inne kraje w zależności od zamówienia . Może przy montażu gaźnika nie założyłeś kryzy pomiędzy króciec a cylinder i tu tkwi problem .

Re: Honda CX500 1979

: 2018-03-18, 15:03
autor: plusminus
Zbyt duża dawka paliwa. Sprawdziłbym moto najpierw colortune, jak się zachowuje. Oryginalny jest tam airbox i króćce?

Re: Honda CX500 1979

: 2018-03-21, 21:00
autor: Kosa
Cały układ wydechowy jest oryginalny. Dzwoniłem do kuzyna z Waszymi sugestiami - w weekend pewnie podejdzie do tematu. Po wizycie u majstra od gaźników okazało się, że gaźnik i dysze już są "właściwe" czyli nie zdławione - zostały tylko węższe kolanka - czy tu może tkwić problem strzałów z wydechu?

Re: Honda CX500 1979

: 2018-03-21, 21:49
autor: cezary603
Tak tu tkwi problem , jednak zdławienie musi być bardzo dokładnie usunięte tzn, nie od razu wycinasz-rozwiercasz całkowicie zwężenie . Rozwierć średnicę przykładowo o 20 procent i testuj po ustawieniach z mieszanką .