Honda CX500 1979

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Honda CX500 1979

Post autor: Kosa » 2018-03-14, 20:02

Panowie piszę w imieniu kuzyna, który pół roku temu kupił w/w Hondę w częściach - moto już poskładane, pali bez problemu i fajnie lata ale jest problem z gaźnikami:( Były już czyszczone i regulowane/synchronizowane a pomimo tego po odpuszczeniu gazu strzela jak z pistoletu - jaka może być przyczyna? Z tego co mi tłumaczył wymienił membranki, ktoś również polecił mu przepolerowanie tłoczków w tych gaźnikach - niestety w życiu takiego gaźnika nie rozbierałem i nie wiem z czym się go je dlatego też niektóre pojęcia są mi obce... Z góry dzięki za pomoc:)

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Honda CX500 1979

Post autor: jjaworskyy » 2018-03-14, 20:14

Może Pan z Puszczykowa coś zaradzi?

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Honda CX500 1979

Post autor: Kosa » 2018-03-14, 20:33

Ze względu na koszty i czas oczekiwania to ostateczność:) Mam nadzieję, że ktoś z Was podpowie gdzie szukać przyczyny (tylko mi nie piszcie, że to chyba wina gaźnika...:).

cezary603
Posty: 115
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Honda CX500 1979

Post autor: cezary603 » 2018-03-17, 19:39

Sprawdź czy są w nim zamontowane oryginalne tłumiki . strzały pojedyncze są dopuszczalne jednak serie strzałów zazwyczaj występują po zmianie tłumików na przeloty . CX-y nie lubią innych tłumików , zbyt duża różnica ciśnień . Dobrym sposobem jest ustawienie składu mieszanki za pomocą świecy diagnostycznej , jak jej nie posiadasz to zostaje metoda prób i błędów wzbogacając mieszankę lub większa-mniejsza o 5jednostek dysze główne a następnie synchro .osobiście zaczął bym od wymiany dyszy na większą .

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Honda CX500 1979

Post autor: Kosa » 2018-03-17, 19:51

Z tego co się orientuję tłumiki są oryginalne chociaż "zdławione" tzn. zwężone w środku są kolanka (20kW) i przez to ograniczona jest moc motocykla...

cezary603
Posty: 115
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Honda CX500 1979

Post autor: cezary603 » 2018-03-17, 20:07

Za zwyczaj jak tłumiki są zdławione to i gardziel też tzn.kryza lub gaźniki o mniejszym przekroju gardzieli .

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Honda CX500 1979

Post autor: Kosa » 2018-03-17, 20:11

Dzięki za info - przekażę kuzajowi... Czyli rozumiem, że gdyby chciał założyć "właściwe" kolanka to musiałby również zmienić gaźniki czy jest tam po prostu jakiś element zmniejszający średnicę gardzieli? Sorry, że tak męczę ale jak pisałem nie widziałem tych gaźników w częściach...

cezary603
Posty: 115
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Honda CX500 1979

Post autor: cezary603 » 2018-03-17, 20:39

Na Holandię robili z gaźnikami i tłumikami o mniejszej przepustowości . na inne kraje w zależności od zamówienia . Może przy montażu gaźnika nie założyłeś kryzy pomiędzy króciec a cylinder i tu tkwi problem .

plusminus
Posty: 30
Rejestracja: 2016-02-10, 11:47
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 86ccm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: Honda CX500 1979

Post autor: plusminus » 2018-03-18, 15:03

Zbyt duża dawka paliwa. Sprawdziłbym moto najpierw colortune, jak się zachowuje. Oryginalny jest tam airbox i króćce?

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Honda CX500 1979

Post autor: Kosa » 2018-03-21, 21:00

Cały układ wydechowy jest oryginalny. Dzwoniłem do kuzyna z Waszymi sugestiami - w weekend pewnie podejdzie do tematu. Po wizycie u majstra od gaźników okazało się, że gaźnik i dysze już są "właściwe" czyli nie zdławione - zostały tylko węższe kolanka - czy tu może tkwić problem strzałów z wydechu?

cezary603
Posty: 115
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Honda CX500 1979

Post autor: cezary603 » 2018-03-21, 21:49

Tak tu tkwi problem , jednak zdławienie musi być bardzo dokładnie usunięte tzn, nie od razu wycinasz-rozwiercasz całkowicie zwężenie . Rozwierć średnicę przykładowo o 20 procent i testuj po ustawieniach z mieszanką .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości