Wsk Gnom

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Wsk Gnom

Post autor: Pietrusek » 2007-05-10, 16:16

R01
Pojemność skokowa: 45 cm3
Prędkość max.: ok. 27km/godz. (faktycznie nie więcej niż 24km/godz.)
Zużycie paliwa: 1,4l / 100km
Moc: 0,4 KM
Typ silnika: dwusuw chłodzony powietrzem
Instalacja elektryczna: 6V
Gaźnik: typu przelewowego
Mieszanka paliwowa: benzyna + olej w stosunku 20 : 1
Przeniesienie napędu: bezpośrednio na koło poprzez chropowatą rolkę
Masa: 9kg
R01B
Pojemność skokowa: 45 cm3
Prędkość max.: ok. 30km/h
Zużycie paliwa: ok. 1,4l / 100km
Moc: 0,6 KM
Typ silnika: dwusuw chłodzony powietrzem
Instalacja elektryczna: 6V
Gaźnik: typu przelewowego
Mieszanka paliwowa: benzyna + olej w stosunku 20 : 1
Przeniesienie napędu: bezpośrednio na koło poprzez chropowatą rolkę
Masa: 9kg
R01 malowany na czarno,R01B malowany na wisniowo.
Fajny srajcyngiel do jazdy po wioskach ale dosc kapryśny jak to Gnom.

Link do zdjec mojego Gnoma
http://pietrusek.fotosik.pl/albumy/186312.html
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-05-10, 19:04

Fajny temacik, a tak apropos tego zapytam czy można dostać do tego silnika części? Czy takowych nie ma?

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-05-10, 19:54

Czesci sa ale tylko uzywane i tez niezby duzo nowe to prawdziwa sensacja a ich ceny sa bardzo wysokie.
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Maciek » 2007-05-10, 21:35

O i mój szymson sie w tle ukazaał a silniczek bardzo fajny i miło się na tym jedzie pali mało za piątkę full tank i regenerację wału można samemu przeprowadzić bez młotka

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-05-16, 09:52

Nowe zdjecia poprzednie wyrzuciłem.A co do gnoma to miał on zastosowanie do napedu kajaku fabryczna przystawka kajakowa oraz do napedu charcerskiej pradnicy elektrycznej.Ciekawą sprawa jest tez ze nigny nie była na nich bita ostatnia cyfra roku na wszystkich gnomach jakie mam jest tylko 195_,równiez pochodzenie tego silnika nie jest jasne jedna teoria jest to ze został on skopiowany z Solex a druga ze została zakupiona licencja od firmy Solex bardziej wiarygodna jest ta druga teoria bo zachowały sie prospekty z wystawowe w jezyku francuskim pierwsze Gnomy miały lamki niewiadomego pochodzenia akle sa to chyba francuski element bo solexy miały takie same tak wiec jest to najprawdopodobniej licencja.Produkcje Gnom zakonczono około 1960r.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Komentarz dodany przez: Romano: 2007-05-16, 14:39 ]
UZUPEŁJNIJ PROFIL
Ostatnio zmieniony 2007-05-16, 14:45 przez Pietrusek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
wskyellow
Posty: 72
Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Sędziejowice
Kontaktowanie:

Post autor: wskyellow » 2007-06-30, 01:24

czyli ten gnom to właściwie taka nakładka na rower?
bardzo fajne urządzenie!
ale niestety nie tanie:
http://www.allegro.pl/item210838786_sil ... gnoma.html
MoTóR nie umiera nigdy ;)

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-06-30, 15:00

Jest to poprostu silnik doczepny do roweru.A co do cen to sa one coraz wyzsze,otatnio kupiłem manetke gazu i zapłaciłem za nia 50zł co i tak wydaje mi sie niska cena.
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości