Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Odpowiedz
franq87
Posty: 949
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: franq87 » 2016-06-17, 21:40

Film ma na celu ukazanie w miarę właściwych drgań silnika WSKi 125 poprzez pracę silnika w motocyklu postawionym na betonie.
https://www.youtube.com/watch?v=-eq_b0rDulg

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: Walther77 » 2016-06-18, 09:40

Sorki jeśli nie znalazłem opisu Twojej wiechy ale interesuje mnie jaki masz tam zapłon- ori czy CDI? Silnik ładnie się wkręca, wibracje praktycznie znikome i widać, że wszystko ładnie dopracowane i wyważone w trakcie remontu silnika. Nie słychać żadnego dzwonienia typowego dla wiechy. Jak możesz to opisz co i jak było robione w silniku i jakie części wkładałeś bo efekt jest super. Chyba, że podeślesz linka do opisu moto bo nie mogę znaleźć. Dzięki

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6306
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: Savier » 2016-06-18, 10:14

Wow, franek... chciałbym, żeby moje wueski tak chodziły :) szacunek.
jaki masz tam zapłon- ori czy CDI?
Idź po rozum do głowy bezbożniku :mrgreen: tylko przerywacz! :D

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: Walther77 » 2016-06-18, 14:48

Zrozumiałem ;-)

franq87
Posty: 949
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: franq87 » 2016-06-18, 16:47

Ta wueska to taki mój wół roboczy, nie opisywałem jej bo nawet nie było jakoś czasu.
Jej historia jest taka, że dawno już temu trafiła się prawie nowa rama z osprzętem ,praktycznie cały motor bez silnika. Leżało to na strychu na części miało to około 100km . Później przyszedł plan taki, że dołożyłem co brakowało, poprawiłem co przez lata się popsuło .To jest motor na użytek i odkąd zacząłem tolerować 125tkę (to chyba przychodzi z czasem) tak mnie wozi głównie w miejscu.
Silnik bo o nim mowa jest złożony na oryginalnych głównie nowych częściach i tak:
obudowy takie które leżały właśnie "na zapas" o nr z boku 33216
wał nowy oryginał na łożysku trzyrzędowym, bo na kilka nowych sztuk tylko ten mieścił się w normach wykonania
cylinder po szlifie z kompletu od tych obudów z tłokiem gorzyckim i pierścieniami z łodzi
skrzynia, sprzęgło, głowica nowe ZMD
zapłon oryginał po naprawie
pokrywy nowe ,żeby jako tako pasowało do rocznika
Obecny przebieg to ten z licznika, jeżdzi to na mieszance z czterdziestoletnim mixolem, chociaż na początku poprawiałem cylinder bo wtedy jeszcze myślałem że ciaśniejsze pasowanie jest lepsze, a za pierona nie chciało się to dotrzeć.
Jeśli chodzi o te wibracje, to trzeba naprawdę trochę posiedzieć nad częściami to wszystko sprawdzać ,pasować, bo jakość części produkowanych wtedy w Dębie głównie pod koniec produkcji i tych które sie ostały do dziś jest bardzo różna. Sam tłok nie powinien być cięższy jak 125-130g ,a almot na czwarty nadwymiar ma blisko 150g.

Mixol
Posty: 597
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z2 1963 r.
M06B3 1980 r.
Minsk Romet Typ 400A 1990 r.
Lokalizacja: Duchnów
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: Mixol » 2016-06-18, 22:12

Pięknie chodzi, jeszcze takiej nie słyszałem,Szacun.

Marqz
Posty: 37
Rejestracja: 2015-08-23, 08:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
Lokalizacja: Krapkowice
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: Marqz » 2016-06-19, 15:58

Musiałem podgłośnić bo myślałem że ten motor jest zgaszony. W porównaniu do mojej wibrującej 125.... Co ja mówie. Jakim porównaniu.
Robi wrażenie praca tego silnika. Tyle.

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: Walther77 » 2016-06-19, 20:43

Moja jest na dotarciu wszystko nowe ori plus tłoka Aliena ale wibracje czuję . Nie jest to jakiś dramat ale czuć dzwonienie i lekkie wibracje w czasie jazdy. Dlaczego pytam o zapłon, a no dlatego, że u mnie na ori zapłonie ( bicie koła magnesowego do max 0,5 mm niestety) jest iskra niebieska czy zimny czy gorący ale jak się rozgrzeje muli i nie ma mocy i gaśnie na wolnych. Zimna pali ładnie i ma moc. Zrobię 3 rundy po 4 km z przerwami co 15-20 minut i 4 rundy już nie daje rady. Pomysły mi się skończyły. Ale wibracje mam znośne.

Texas Ranger
Posty: 1171
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: Texas Ranger » 2016-06-19, 21:01

Franq, naprawdę szacunek!

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6306
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: Savier » 2016-06-19, 21:03

Też kiedyś tak miałem na przerywaczu, wyszło, że styki się brudziły z tego co pamiętam

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: guziec583 » 2016-06-20, 00:39

jaram sie jak ten silnik chodzi na wolnych i jaką ma reakcje na gaz i to jeszcze na palatynkach :-) Szacunek :->
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 367
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: brobmw » 2016-06-20, 07:05

Prawa konsola podnóżka ze 175?
Dobra robota u Franka inaczej być nie mogło.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

franq87
Posty: 949
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: franq87 » 2017-08-26, 19:11

Tak, bo początkowo był tłumik od 175tki.
Dodaję aktualne zdjęcia bo doszły kierunkowskazy, gumy na bak i szyba.
Taka delikatna poprawa bezpieczeństwa i komfortu kosztem wyglądu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1119
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: zubr9471 » 2017-08-26, 19:36

Przepraszam że tak zapytam ale co sprawdzałeś w wale ? Tylko bicie czy wyważenie ? Bardzo ładnie to chodzi.

franq87
Posty: 949
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: franq87 » 2017-08-27, 15:31

Nie no spoko, sprawdzałem bicia i wyważanie. Nie pamietam dokładnie, ale sam wał powinien ważyć 3250g +/- 100g . Po stronie korbowodu pownno wisieć 150-160g (tłok bez pierścieni).
Pewne znaczenie ma też kosz sprzęgłowy ,dobre wykonanie otworu w tulejce brązowej wałka zdawczego, uchwyty silnika( ja spawałem od wewnątrz) i takie tam. Ale to już kosmetyka.

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1119
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: zubr9471 » 2017-08-27, 17:52

Jeśli można chciałbym podpytać bo nie do końca łapie. Tłok waży jakieś 120g to jaką mase trzeba zawiesić na korbowodzie żeby sprawdzić czy wał jest dobrze wyważony ?

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 367
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: brobmw » 2017-08-27, 18:35

150-160g czyli tłok plus sworzeń(ew.zabezpieczenia).
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

franq87
Posty: 949
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: franq87 » 2017-08-27, 19:26

Sam wał po stronie korbowodu powinien mieć ok 10g. Czyli zawiesić trzeba po przeciwnej stronie.
Chodzi o to żeby całość nie przekraczała tych 150-160g wtedy drgania przy prędkości 80km/h nie są jeszcze odczuwalne.

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1119
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: zubr9471 » 2017-08-28, 08:15

To jaki jest procent wyważenia ?

franq87
Posty: 949
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

Post autor: franq87 » 2017-08-28, 09:54

A jak to liczyć skoro przeciwwaga jest lżejsza .
Hmm powiem tak ten silnik chyba najlepiej wyważać doświadczalnie ,ja mam wał którego jestem pewien i na nim się wzoruje , plus kilka takich swoich że tak powiem zabiegów. Obawiam się, że fabryka wyważała te wały w oparciu o same doswiadczenia i oczywiście tylko statycznie. I to z różną dokładnością.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość