Strona 1 z 1

Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2016-06-17, 21:40
autor: franq87
Film ma na celu ukazanie w miarę właściwych drgań silnika WSKi 125 poprzez pracę silnika w motocyklu postawionym na betonie.
https://www.youtube.com/watch?v=-eq_b0rDulg

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2016-06-18, 09:40
autor: Walther77
Sorki jeśli nie znalazłem opisu Twojej wiechy ale interesuje mnie jaki masz tam zapłon- ori czy CDI? Silnik ładnie się wkręca, wibracje praktycznie znikome i widać, że wszystko ładnie dopracowane i wyważone w trakcie remontu silnika. Nie słychać żadnego dzwonienia typowego dla wiechy. Jak możesz to opisz co i jak było robione w silniku i jakie części wkładałeś bo efekt jest super. Chyba, że podeślesz linka do opisu moto bo nie mogę znaleźć. Dzięki

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2016-06-18, 10:14
autor: Savier
Wow, franek... chciałbym, żeby moje wueski tak chodziły :) szacunek.
jaki masz tam zapłon- ori czy CDI?
Idź po rozum do głowy bezbożniku :mrgreen: tylko przerywacz! :D

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2016-06-18, 14:48
autor: Walther77
Zrozumiałem ;-)

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2016-06-18, 16:47
autor: franq87
Ta wueska to taki mój wół roboczy, nie opisywałem jej bo nawet nie było jakoś czasu.
Jej historia jest taka, że dawno już temu trafiła się prawie nowa rama z osprzętem ,praktycznie cały motor bez silnika. Leżało to na strychu na części miało to około 100km . Później przyszedł plan taki, że dołożyłem co brakowało, poprawiłem co przez lata się popsuło .To jest motor na użytek i odkąd zacząłem tolerować 125tkę (to chyba przychodzi z czasem) tak mnie wozi głównie w miejscu.
Silnik bo o nim mowa jest złożony na oryginalnych głównie nowych częściach i tak:
obudowy takie które leżały właśnie "na zapas" o nr z boku 33216
wał nowy oryginał na łożysku trzyrzędowym, bo na kilka nowych sztuk tylko ten mieścił się w normach wykonania
cylinder po szlifie z kompletu od tych obudów z tłokiem gorzyckim i pierścieniami z łodzi
skrzynia, sprzęgło, głowica nowe ZMD
zapłon oryginał po naprawie
pokrywy nowe ,żeby jako tako pasowało do rocznika
Obecny przebieg to ten z licznika, jeżdzi to na mieszance z czterdziestoletnim mixolem, chociaż na początku poprawiałem cylinder bo wtedy jeszcze myślałem że ciaśniejsze pasowanie jest lepsze, a za pierona nie chciało się to dotrzeć.
Jeśli chodzi o te wibracje, to trzeba naprawdę trochę posiedzieć nad częściami to wszystko sprawdzać ,pasować, bo jakość części produkowanych wtedy w Dębie głównie pod koniec produkcji i tych które sie ostały do dziś jest bardzo różna. Sam tłok nie powinien być cięższy jak 125-130g ,a almot na czwarty nadwymiar ma blisko 150g.

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2016-06-18, 22:12
autor: Mixol
Pięknie chodzi, jeszcze takiej nie słyszałem,Szacun.

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2016-06-19, 15:58
autor: Marqz
Musiałem podgłośnić bo myślałem że ten motor jest zgaszony. W porównaniu do mojej wibrującej 125.... Co ja mówie. Jakim porównaniu.
Robi wrażenie praca tego silnika. Tyle.

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2016-06-19, 20:43
autor: Walther77
Moja jest na dotarciu wszystko nowe ori plus tłoka Aliena ale wibracje czuję . Nie jest to jakiś dramat ale czuć dzwonienie i lekkie wibracje w czasie jazdy. Dlaczego pytam o zapłon, a no dlatego, że u mnie na ori zapłonie ( bicie koła magnesowego do max 0,5 mm niestety) jest iskra niebieska czy zimny czy gorący ale jak się rozgrzeje muli i nie ma mocy i gaśnie na wolnych. Zimna pali ładnie i ma moc. Zrobię 3 rundy po 4 km z przerwami co 15-20 minut i 4 rundy już nie daje rady. Pomysły mi się skończyły. Ale wibracje mam znośne.

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2016-06-19, 21:01
autor: Texas Ranger
Franq, naprawdę szacunek!

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2016-06-19, 21:03
autor: Savier
Też kiedyś tak miałem na przerywaczu, wyszło, że styki się brudziły z tego co pamiętam

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2016-06-20, 00:39
autor: guziec583
jaram sie jak ten silnik chodzi na wolnych i jaką ma reakcje na gaz i to jeszcze na palatynkach :-) Szacunek :->

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2016-06-20, 07:05
autor: brobmw
Prawa konsola podnóżka ze 175?
Dobra robota u Franka inaczej być nie mogło.

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2017-08-26, 19:11
autor: franq87
Tak, bo początkowo był tłumik od 175tki.
Dodaję aktualne zdjęcia bo doszły kierunkowskazy, gumy na bak i szyba.
Taka delikatna poprawa bezpieczeństwa i komfortu kosztem wyglądu.

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2017-08-27, 15:31
autor: franq87
Nie no spoko, sprawdzałem bicia i wyważanie. Nie pamietam dokładnie, ale sam wał powinien ważyć 3250g +/- 100g . Po stronie korbowodu pownno wisieć 150-160g (tłok bez pierścieni).
Pewne znaczenie ma też kosz sprzęgłowy ,dobre wykonanie otworu w tulejce brązowej wałka zdawczego, uchwyty silnika( ja spawałem od wewnątrz) i takie tam. Ale to już kosmetyka.

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2017-08-27, 18:35
autor: brobmw
150-160g czyli tłok plus sworzeń(ew.zabezpieczenia).

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2017-08-27, 19:26
autor: franq87
Sam wał po stronie korbowodu powinien mieć ok 10g. Czyli zawiesić trzeba po przeciwnej stronie.
Chodzi o to żeby całość nie przekraczała tych 150-160g wtedy drgania przy prędkości 80km/h nie są jeszcze odczuwalne.

Re: Prawidłowa wielkość drgań silnika WSK

: 2017-08-28, 09:54
autor: franq87
A jak to liczyć skoro przeciwwaga jest lżejsza .
Hmm powiem tak ten silnik chyba najlepiej wyważać doświadczalnie ,ja mam wał którego jestem pewien i na nim się wzoruje , plus kilka takich swoich że tak powiem zabiegów. Obawiam się, że fabryka wyważała te wały w oparciu o same doswiadczenia i oczywiście tylko statycznie. I to z różną dokładnością.