Strona 1 z 1

JUNAK 640cm

: 2010-01-21, 18:51
autor: BAŻANT
http://www.youtube.com/watch?v=lSH4EAqu ... L&index=67 to ten sam konstruktor co zrobił Junak V2, a teraz 640 cm w Junaku, myślę że jeszcze nie raz ten gość nas zaskoczy ;)

Re: JUNAK 640cm

: 2010-01-21, 18:57
autor: rutkowski
Ładnie daje, aż ogniem strzela

Re: JUNAK 640cm

: 2010-01-21, 21:06
autor: pawel15
Bardzo ciekawa przeróbka. Pełen szacunek dla konstruktora-wykonawcy :). Bardzo mi się podoba. Widać, że naprawdę moc ma konkretną.

Re: JUNAK 640cm

: 2010-01-22, 16:53
autor: Żurek
no kiedyś to w shoucie pokazałem to wsyzscy mówili że taki przeróbki im sie nie podobają ;)... chyb żeby tak podumał nad S01 do dało dy rade wsadzić gara od S32 ;)

Re: JUNAK 640cm

: 2010-01-22, 17:40
autor: Chota
To od razu cały cylek od s32 bo skok tłoka taki sam jest w obu silnikach a ciekawe jak szpilki?
A co do Jana to ten koleś jest nie zły,sporą kolekcje ma:D A wstawienie grara od jakiegoś VW dawało pojemność 6xxcmm3 chyba nie ???

Re: JUNAK 640cm

: 2010-01-22, 18:39
autor: Szczepan
To lepiej całe s32 jak ja mam, na szpilki chyba nie wejdzie ale kształt karterów podobny.

Re: JUNAK 640cm

: 2011-01-01, 20:30
autor: sebek
640cmm???
cylinder od garbusa 500cmm
gażnik od jakiegoś japonczyka i co to ma być iby 640cmm napewno tyle nie ma maź po szlifie 530

Re: JUNAK 640cm

: 2011-01-01, 21:02
autor: Brat
Pamiętaj że pojemność nie bierze się tylko ze średnicy cylindra.. gość widocznie zmienił skok tłoka, więc pojemność się zmieniła ;)

PS: odgrzałeś rocznego schabowego.

Re: JUNAK 640cm

: 2011-01-02, 01:35
autor: Stary
Po pierwsze lepiej odgrzać schabowego niż zakładać nowy temat i zaśmiecać forum.
sebek pisze:640cmm???
cylinder od garbusa 500cmm
gażnik od jakiegoś japonczyka i co to ma być iby 640cmm napewno tyle nie ma maź po szlifie 530
Motocykl ten ma dokładnie 640ccm. Tutaj film http://www.youtube.com/watch?v=bzp65ZA8i74 po rozwierceniu kanału ssącego, okazało się, że poprzedni miał za mały przelot. Zapewniam Cię kolego "Sebek", że człowiek który prezentuje swoją konstrukcję już dawno wyszedł poza etap tuningu za pomocą cylindra z VW ;-) Na swoim koncie ma inne ciekawe konstrukcje między innymi Junaka 500ccm w wersji z lat 60' czyli skok 99mm, średnica cylindra 80mm oraz bardzo ciekawą konstrukcję 560ccm.

Cylindry odlewane są z bloku aluminiowego, następnie obrabianego z wciskaną tuleją samochodową. Wały budowane są od podstaw, natomiast jeśli mnie pamięć nie myli w silniku 640ccm została oryginalna korba, zmieniono tylko przeciwciężary. Tutaj masz zdjęcie wału: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f32 ... 81d64.html . Tłoki pochodzą z innych pojazdów lub są dorabiane na zamówienie - m.in. do Junaka 560ccm oraz do mojego, nadal w wersji 350ccm, jednak przebudowanego. Sama zmiana pojemności niesie za sobą zmiany w głowicy oraz rozrządzie. To już inna, dłuższa historia, może przekona niedowiarków tuningujących Junaki na model VW, a może nie :P