Różnice między silnikami Wsk 125

Tematy nie pasujące do pozostalych dzialów
Odpowiedz
darek123
Posty: 22
Rejestracja: 2017-11-19, 18:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Kontaktowanie:

Różnice między silnikami Wsk 125

Post autor: darek123 » 2018-08-16, 23:22

Witam! Mam szybkie pytanie jakie są różnice między najnowszym silnikiem w wsk 125 np. z 1985 roku a silnikiem we wsk 125 z roku np. 1980. Wiem że różniły się cylindrem ( w nowszym był aluminiowy , w starszym żeliwny), dekiel od strony sprzęgła inaczej zakręcany, kopka startera była chyba też inna , a czy są jeszcze jakieś różnice? Potrzebuję to ponieważ muszę kupić silnik do mojej wsk a akurat mam możliwość kupić ten nowszy silnik a zależy mi na oryginale.

kamlot96
Posty: 35
Rejestracja: 2014-10-21, 22:22
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Międzychód
Kontaktowanie:

Re: Różnice między silnikami Wsk 125

Post autor: kamlot96 » 2018-08-17, 10:09

Mam silnik z konca produkcji i ma srubę spustową w komorze korbowej

helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: Różnice między silnikami Wsk 125

Post autor: helmutt1 » 2018-08-17, 12:58

A ja mam pytanie czym różnił się silnik starych wsek od tych nowszych bo stare mają 6KM a nowe 7KM.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Różnice między silnikami Wsk 125

Post autor: Adam_Ga » 2018-08-17, 14:06

helmutt1 pisze:
2018-08-17, 12:58
A ja mam pytanie czym różnił się silnik starych wsek od tych nowszych bo stare mają 6KM a nowe 7KM.
co masz na myśli starych? Od 1955 do 1985 zmian było pewnie kilkadziesiąt jak nie kilkaset (licząc każdą drobnostkę)
Żeby to wszytsko opisać to by trzeba zrobić opracowanie na miarę pracy magisterskiej :lol:

Poniżej główne zmiany, piszę z pamięci więc mogą być drobne błędy, jeśłi tak proszę poprawcie mnie.

* pierwszy silnik S01 w WSK miał żeberka pod cylindrem, dwa prądy , mały cylinder z głowicą na skośną świece, małą korbę, sztywny kopniak

* Nastepnie w 1956 roku pojawiły się 3 prądy

* w 1958 przyszła mała głowica z prostą świecą, gaźnik zmieniono z G16 na G20

* od 1959 produkcja w Nowej Dębie, inna kapa olejowa, kwadratowy cylinder i głowica, inne przełożenia skrzyni

* 1965 zmieniono zapłon z głebokiego na płytki, zmieniono korbę na większą, jednocześciowa kapa od zapłonu, olejowa bez napisu Dęba albo bez żołędzia?)

* 1967/8 - filtr przeniesiono z gaźnika do ramy (króćcem pod siedzenie)

* 1971 - 1985 tu też byóo trochę zmian, ale już ci nie powiem co dokładnie poza tym że zmieniono onzaczenie na 051 i na kapie olejowej był napis predom-dezamet.

Kiedys Savier gdzieś wrzucił filmik o różnicach WSK 125 w latach 1971-1985 tam pewnie opowiadał o różnicach w silniku.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Różnice między silnikami Wsk 125

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-10-12, 19:13

Były też inne magneta.Na początku amelinowe, potem stalowe.Inne przerywacze były w tych pierwszych, spotylałem się z korkami oleju wyposażonymi w bagnet, były też inne obydowy simmerningu 25*35*7.Na początku były na 5 śrub.Potem na 3 śruby.Wałki zdawcze były inne, tak samo automaty biegów, sworznie tłoka 12 mm, szersze tarcze wału, którymi się dociska blachę do przeciwwagi.Ale to w tych pierwszych wsk na bazie części od WFM..W ostatnich wsk była dodatkowa śruba w pokrywie sprzęgła zamiast tej tulejki.Napewno było jeszcze kilka przeróbek, których zapomniałem wymienić.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości