Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Tematy nie pasujące do pozostalych dzialów
Awatar użytkownika
Dario.G
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
Lokalizacja: Kotlin
Kontaktowanie:

Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: Dario.G » 2011-12-25, 12:51

Witam, przeszukalem ostatnio moje czesci i znalazlem nietypowe, bo za male szczeki hamulcowe. Postanowilem pomierzyc piasty jakie posiadam. Dotyczy tylko piast wymiennych.Oto moje spostrzezenia:

Typ pierwszy-5 zeberek, srednica 135mm
Typ drugi-4 zeberka, srednica 135mm
Typ trzeci- 5zeberek, srednica 132mm

Do piast wymiennych o sr 135 mm pasuja szczeki i pokrywy piast od piast niewymiennych. Do piast 132mm Dekle oraz szczeki sa inne.

Wniosek z tego, ze przy wszelkich wymianach czy zakupie czesci nalezy najpierw dokonac pomiaru czesci i tym kierowac sie przy dalszych dzialaniach.
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: Junak » 2011-12-25, 16:39

Ciekawy temat nie słyszałem o piastach 4 żeberkowych .Mógłbyś porobić fotki i wrzucić na forum ? innym też sie to przyda .
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
Dario.G
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
Lokalizacja: Kotlin
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: Dario.G » 2011-12-25, 16:44

Postaram sie w najblizszym czasie wrzucic fotki.
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: WSK » 2011-12-26, 18:54

Dario.G pisze:Witam, przeszukalem ostatnio moje czesci i znalazlem nietypowe, bo za male szczeki hamulcowe. Postanowilem pomierzyc piasty jakie posiadam. Dotyczy tylko piast wymiennych.Oto moje spostrzezenia:

Typ pierwszy-5 zeberek, srednica 135mm
Typ drugi-4 zeberka, srednica 135mm
Typ trzeci- 5zeberek, srednica 132mm

Do piast wymiennych o sr 135 mm pasuja szczeki i pokrywy piast od piast niewymiennych. Do piast 132mm Dekle oraz szczeki sa inne.

Wniosek z tego, ze przy wszelkich wymianach czy zakupie czesci nalezy najpierw dokonac pomiaru czesci i tym kierowac sie przy dalszych dzialaniach.
Ponieważ piasty 5'cio żeberkowe dzielą się na te do 1964 i po 1964.
Pierwsze o średnicy 132mm to M06-Z (koło 19")
Drugie o średnicy 135mm to M06-64,M06-B1 oraz M06-B3

Trzecie już 4 żebra o średnicy 135mm to już koła niewymienne stosowane w B1,B3, oraz M21W2 (pdst. typy)


Junak pisze:Ciekawy temat nie słyszałem o piastach 4 żeberkowych .Mógłbyś porobić fotki i wrzucić na forum ? innym też sie to przyda .
Przecież to najpopularniejsze piasty, zwykłe niewymienne...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
mareckii91
Posty: 144
Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-z2
Lokalizacja: Lubuskie
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: mareckii91 » 2011-12-26, 19:55

Niewymienne zwykłe a Dario.G uwzględnił 4 żeberkowe jako wymienne więc pewnie o to chodziło koledze Junakowi, że nie słyszał o wymiennych 4 żeberkowych.

Zwierzak
Posty: 43
Rejestracja: 2011-10-17, 23:22
Moje maszyny: WSK Z2,
WFM 2x
Pannonia
Pegaz 700,750
Motorynka M1,301
Lokalizacja: Jawiszowice
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: Zwierzak » 2011-12-28, 11:06

WSK pisze: Ponieważ piasty 5'cio żeberkowe dzielą się na te do 1964 i po 1964.
Pierwsze o średnicy 132mm to M06-Z (koło 19")
Drugie o średnicy 135mm to M06-64,M06-B1 oraz M06-B3
Czy te piasty różnią się czymś wizualnie poz średnicą wewnętrzną?
"Każdy z nas jest odpowiedzialny za to co oswoił"

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: Junak » 2011-12-28, 20:38

WSK pisze:
Dario.G pisze:
Junak pisze:Ciekawy temat nie słyszałem o piastach 4 żeberkowych .Mógłbyś porobić fotki i wrzucić na forum ? innym też sie to przyda .
Przecież to najpopularniejsze piasty, zwykłe niewymienne...

Kurde ale poleciałem .... Zmyliło mnie to że kolega napisał że wymienne !

Ale twoje wytłumaczenie WSK , co gdzie jaka piasta występuje też się bardzo przydało bo do tej pory myślałem że w ,,M06Z ,, i ,,M06-64,, to są takie same piasty
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: WSK » 2011-12-28, 21:04

Zwierzak pisze:
WSK pisze: Ponieważ piasty 5'cio żeberkowe dzielą się na te do 1964 i po 1964.
Pierwsze o średnicy 132mm to M06-Z (koło 19")
Drugie o średnicy 135mm to M06-64,M06-B1 oraz M06-B3
Czy te piasty różnią się czymś wizualnie poz średnicą wewnętrzną?
Nie, jeśli chcesz 102% oryginału musisz mierzyć średnicę ;-)

Junak jeśli chodzi o 4żeberkowce wymienne to również nie słyszałem, Dario.G posiadasz jakieś fotki? czy poprostu zapędziłeś się ze słowem "wymienne" ?
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Dario.G
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
Lokalizacja: Kotlin
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: Dario.G » 2011-12-28, 23:36

Obiecane fotki, nie najlepsze, ale mysle ze widac o co chodzi.
Napis 135 to opis srednicy piasty, musialem, je opisac, zeby nie pomylic.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: WSK » 2011-12-30, 00:05

Napisałem troszkę na ten temat w temacie M06-64 kolegi Azbest. Warto by ustalić oryginalność, oraz znaleźć więcej przypadków by wyeliminować robotę jednostkową.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: maykii » 2011-12-30, 00:32

Jakby nie patrzeć to gwinty na srubki są no wycięcia na ślimak tez są. Nie widać by to była jakaś prowizorka...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: Maniekk » 2011-12-30, 00:52

Ja w modelu z2 mam pięciożeberkowe ale przetoczyłem sobie środki na 135 bo miałem zniszczoną powierzchnie cierną i teraz mi wchodzą te większe szczęki z niewymiennych, czymś jeszcze się te 5cio żeberkowe różniły czy tylko średnicą ?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Dario.G
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
Lokalizacja: Kotlin
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: Dario.G » 2011-12-30, 19:39

Wedelug mnie poza srednica nie ma zadnych roznic. Piasta czterozeberkowa nie wyglada na prowizorke, choc oczywiscie nie da sie tego wykluczyc.
Pozostaje czekac, byc moze gdzies jeszcze wyplynie taka piasta.
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: Adam_Ga » 2014-03-07, 10:23

Niby wszystko jasne w sprawie piast, ale wczoraj odkryłem w w swojej M06-64 pewną ciekawostkę.
Oba koła 18 cali, piasty 5 żeberek. Rozszprychowałem oba koła do szkiełkowania, coś mnie tknęło żeby wziąć suwmiarkę i zonk - jedna piasta ma 135mm druga 132mm :?
Moto z 1967 roku, jak szukałem właściciela z dowodu to facet mówił że nic nie rozbierał, nic nie przerabiał, koła wyglądają jakby nie były ruszane od wyjazdu z fabryki. Aż dziwne żeby komuś chciało się szrychować na nowo koło, na piaście starszego typu. Chyba sprawdza się powiedzenie że w fabryce wkładano to co było pod ręką :roll:
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Dario.G
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
Lokalizacja: Kotlin
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: Dario.G » 2018-06-29, 20:34

Temat stary, ale teraz wpadły mi w ręce kolejne piasty wymienne czterożeberkowe. Potwierdza to istnienie takich kół.
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: Seba_830 » 2018-06-30, 07:20

Mam na podwórku WSK M06-64 z 1967 r. i też są w niej piasty czterożeberkowe wymienne, także były takie koła.

Awatar użytkownika
jacek9407
Posty: 120
Rejestracja: 2014-01-07, 03:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk b3
kawasaki kl250
Lokalizacja: Gryfice
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: jacek9407 » 2018-11-01, 17:48

:/ Ja znalazlem takie. 5 żeber 19 cali. Od czego może być?Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: Kosa » 2018-11-01, 18:00

Z2

Awatar użytkownika
jacek9407
Posty: 120
Rejestracja: 2014-01-07, 03:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk b3
kawasaki kl250
Lokalizacja: Gryfice
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: jacek9407 » 2018-11-01, 21:29

Dzięki ;-)

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

Post autor: s06tuner » 2018-12-31, 11:43

w temacie ,,pięciożeberkowych,, piast jest jeszcze jedna różnica (nie wykluczająca podmianki) mianowicie moja m150 ma długą llinke prędkościomierza i jego napęd w tylnym kole - a z2 miały napęd w kole przednim i osobny ,,ślimak,, - czyli koła z2 mają na takim nadlewie\kołnierzu piasty wycięcie do napędzania ślimaka - a z1 i z150 (niektórzy się przeczepią ale w starych źródłach jest takie nazewnictwo) mają w tylnym kole (piaście) od strony szczękotrzymacza trzy małe nagwintowane otwory rozstawione co 120 stopni które słóżą do przymocowanie dwuczęściowego stalowego ,,adaptera,, który to przekazuje napęd na ,,ślimak,, zespolony w szczękotrzymaczu -może zawile ale specem nie jestem niestety

na marginesie - koła do z1 i z150 idzie wyszperać, szczękotrzymacz z napędem licznika też , chociaż niełatwo i drożeją szybko - ale te dwa stalowe elementy które są pomiędzy nimi są niedozdobycia raczej - albo kupicie je z całym kołem, albo jeśli są zdemontowane to ktoś gdzieś je położył kilkadziesiąt lat temu bo mu do z2 nie pasowały i słuch o nich zaginął... ja lubie mieć wszystkiego po kilka sztuk na zapas i musiałem na CNC zlecić wykonanie dodatkowych nowych

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości