Strona 1 z 2

Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-25, 12:51
autor: Dario.G
Witam, przeszukalem ostatnio moje czesci i znalazlem nietypowe, bo za male szczeki hamulcowe. Postanowilem pomierzyc piasty jakie posiadam. Dotyczy tylko piast wymiennych.Oto moje spostrzezenia:

Typ pierwszy-5 zeberek, srednica 135mm
Typ drugi-4 zeberka, srednica 135mm
Typ trzeci- 5zeberek, srednica 132mm

Do piast wymiennych o sr 135 mm pasuja szczeki i pokrywy piast od piast niewymiennych. Do piast 132mm Dekle oraz szczeki sa inne.

Wniosek z tego, ze przy wszelkich wymianach czy zakupie czesci nalezy najpierw dokonac pomiaru czesci i tym kierowac sie przy dalszych dzialaniach.

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-25, 16:39
autor: Junak
Ciekawy temat nie słyszałem o piastach 4 żeberkowych .Mógłbyś porobić fotki i wrzucić na forum ? innym też sie to przyda .

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-25, 16:44
autor: Dario.G
Postaram sie w najblizszym czasie wrzucic fotki.

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-26, 18:54
autor: WSK
Dario.G pisze:Witam, przeszukalem ostatnio moje czesci i znalazlem nietypowe, bo za male szczeki hamulcowe. Postanowilem pomierzyc piasty jakie posiadam. Dotyczy tylko piast wymiennych.Oto moje spostrzezenia:

Typ pierwszy-5 zeberek, srednica 135mm
Typ drugi-4 zeberka, srednica 135mm
Typ trzeci- 5zeberek, srednica 132mm

Do piast wymiennych o sr 135 mm pasuja szczeki i pokrywy piast od piast niewymiennych. Do piast 132mm Dekle oraz szczeki sa inne.

Wniosek z tego, ze przy wszelkich wymianach czy zakupie czesci nalezy najpierw dokonac pomiaru czesci i tym kierowac sie przy dalszych dzialaniach.
Ponieważ piasty 5'cio żeberkowe dzielą się na te do 1964 i po 1964.
Pierwsze o średnicy 132mm to M06-Z (koło 19")
Drugie o średnicy 135mm to M06-64,M06-B1 oraz M06-B3

Trzecie już 4 żebra o średnicy 135mm to już koła niewymienne stosowane w B1,B3, oraz M21W2 (pdst. typy)


Junak pisze:Ciekawy temat nie słyszałem o piastach 4 żeberkowych .Mógłbyś porobić fotki i wrzucić na forum ? innym też sie to przyda .
Przecież to najpopularniejsze piasty, zwykłe niewymienne...

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-26, 19:55
autor: mareckii91
Niewymienne zwykłe a Dario.G uwzględnił 4 żeberkowe jako wymienne więc pewnie o to chodziło koledze Junakowi, że nie słyszał o wymiennych 4 żeberkowych.

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-28, 11:06
autor: Zwierzak
WSK pisze: Ponieważ piasty 5'cio żeberkowe dzielą się na te do 1964 i po 1964.
Pierwsze o średnicy 132mm to M06-Z (koło 19")
Drugie o średnicy 135mm to M06-64,M06-B1 oraz M06-B3
Czy te piasty różnią się czymś wizualnie poz średnicą wewnętrzną?

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-28, 20:38
autor: Junak
WSK pisze:
Dario.G pisze:
Junak pisze:Ciekawy temat nie słyszałem o piastach 4 żeberkowych .Mógłbyś porobić fotki i wrzucić na forum ? innym też sie to przyda .
Przecież to najpopularniejsze piasty, zwykłe niewymienne...

Kurde ale poleciałem .... Zmyliło mnie to że kolega napisał że wymienne !

Ale twoje wytłumaczenie WSK , co gdzie jaka piasta występuje też się bardzo przydało bo do tej pory myślałem że w ,,M06Z ,, i ,,M06-64,, to są takie same piasty

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-28, 21:04
autor: WSK
Zwierzak pisze:
WSK pisze: Ponieważ piasty 5'cio żeberkowe dzielą się na te do 1964 i po 1964.
Pierwsze o średnicy 132mm to M06-Z (koło 19")
Drugie o średnicy 135mm to M06-64,M06-B1 oraz M06-B3
Czy te piasty różnią się czymś wizualnie poz średnicą wewnętrzną?
Nie, jeśli chcesz 102% oryginału musisz mierzyć średnicę ;-)

Junak jeśli chodzi o 4żeberkowce wymienne to również nie słyszałem, Dario.G posiadasz jakieś fotki? czy poprostu zapędziłeś się ze słowem "wymienne" ?

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-28, 23:36
autor: Dario.G
Obiecane fotki, nie najlepsze, ale mysle ze widac o co chodzi.
Napis 135 to opis srednicy piasty, musialem, je opisac, zeby nie pomylic.

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-30, 00:05
autor: WSK
Napisałem troszkę na ten temat w temacie M06-64 kolegi Azbest. Warto by ustalić oryginalność, oraz znaleźć więcej przypadków by wyeliminować robotę jednostkową.

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-30, 00:32
autor: maykii
Jakby nie patrzeć to gwinty na srubki są no wycięcia na ślimak tez są. Nie widać by to była jakaś prowizorka...

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-30, 00:52
autor: Maniekk
Ja w modelu z2 mam pięciożeberkowe ale przetoczyłem sobie środki na 135 bo miałem zniszczoną powierzchnie cierną i teraz mi wchodzą te większe szczęki z niewymiennych, czymś jeszcze się te 5cio żeberkowe różniły czy tylko średnicą ?

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2011-12-30, 19:39
autor: Dario.G
Wedelug mnie poza srednica nie ma zadnych roznic. Piasta czterozeberkowa nie wyglada na prowizorke, choc oczywiscie nie da sie tego wykluczyc.
Pozostaje czekac, byc moze gdzies jeszcze wyplynie taka piasta.

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2014-03-07, 10:23
autor: Adam_Ga
Niby wszystko jasne w sprawie piast, ale wczoraj odkryłem w w swojej M06-64 pewną ciekawostkę.
Oba koła 18 cali, piasty 5 żeberek. Rozszprychowałem oba koła do szkiełkowania, coś mnie tknęło żeby wziąć suwmiarkę i zonk - jedna piasta ma 135mm druga 132mm :?
Moto z 1967 roku, jak szukałem właściciela z dowodu to facet mówił że nic nie rozbierał, nic nie przerabiał, koła wyglądają jakby nie były ruszane od wyjazdu z fabryki. Aż dziwne żeby komuś chciało się szrychować na nowo koło, na piaście starszego typu. Chyba sprawdza się powiedzenie że w fabryce wkładano to co było pod ręką :roll:

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2018-06-29, 20:34
autor: Dario.G
Temat stary, ale teraz wpadły mi w ręce kolejne piasty wymienne czterożeberkowe. Potwierdza to istnienie takich kół.

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2018-06-30, 07:20
autor: Seba_830
Mam na podwórku WSK M06-64 z 1967 r. i też są w niej piasty czterożeberkowe wymienne, także były takie koła.

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2018-11-01, 17:48
autor: jacek9407
:/ Ja znalazlem takie. 5 żeber 19 cali. Od czego może być?Obrazek
Obrazek

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2018-11-01, 18:00
autor: Kosa
Z2

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2018-11-01, 21:29
autor: jacek9407
Dzięki ;-)

Re: Typy piast w kolach wymiennych- co najmniej trzy

: 2018-12-31, 11:43
autor: s06tuner
w temacie ,,pięciożeberkowych,, piast jest jeszcze jedna różnica (nie wykluczająca podmianki) mianowicie moja m150 ma długą llinke prędkościomierza i jego napęd w tylnym kole - a z2 miały napęd w kole przednim i osobny ,,ślimak,, - czyli koła z2 mają na takim nadlewie\kołnierzu piasty wycięcie do napędzania ślimaka - a z1 i z150 (niektórzy się przeczepią ale w starych źródłach jest takie nazewnictwo) mają w tylnym kole (piaście) od strony szczękotrzymacza trzy małe nagwintowane otwory rozstawione co 120 stopni które słóżą do przymocowanie dwuczęściowego stalowego ,,adaptera,, który to przekazuje napęd na ,,ślimak,, zespolony w szczękotrzymaczu -może zawile ale specem nie jestem niestety

na marginesie - koła do z1 i z150 idzie wyszperać, szczękotrzymacz z napędem licznika też , chociaż niełatwo i drożeją szybko - ale te dwa stalowe elementy które są pomiędzy nimi są niedozdobycia raczej - albo kupicie je z całym kołem, albo jeśli są zdemontowane to ktoś gdzieś je położył kilkadziesiąt lat temu bo mu do z2 nie pasowały i słuch o nich zaginął... ja lubie mieć wszystkiego po kilka sztuk na zapas i musiałem na CNC zlecić wykonanie dodatkowych nowych