Dziwadła, nietypowe rozwiązania

Tematy nie pasujące do pozostalych dzialów
Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Dziwadła, nietypowe rozwiązania

Post autor: wueskajarka » 2007-10-28, 20:38

Witam Forumowiczów ! Pomyślałem, że większość modeli WSK jest już znana i opisana (lepiej lub gorzej) a niewiele jest informacji nt. różnych "patentów" wueskowiczów (oczywiście z przymrużeniem oka). Może ktoś ma jakieś smieszne zdjęcia zrobione wueskom lub ich podzepołom, które nijak się mają do technicznych aspektów konstrukcyjnych motocykla ? Zamieszczam pierwszą fotkę (mam nadzieję, że właściciel tego wiekopomnego rozwiązania nie obrazi się) i przypominam stare peerelowskie hasło : "prowizorki są najtrwalsze". Pozdrawiam i zapraszam do zabawy.
PS. Modów proszę o znalezienie właściwego miejsca dla tego tematu jeśli uważają, że tu nie pasuje.

A swoją drogą, ciekawe czy ten sznureczek działa ...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f42 ... cb7ef.html
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
Viper
Posty: 125
Rejestracja: 2007-01-02, 22:12
GG: 0
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Post autor: Viper » 2007-10-28, 23:32

Patent na zime - Obrazek (fotka od chłopaków ze szrot teamu)

Patent na uniknięcie obijania wydechu przez hamulec - Obrazek (fotka od kogoś z dawnych wydań tego forum(niestety już nie pamiętam kogo))

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-10-29, 19:57

Viper pisze:(fotka od kogoś z dawnych wydań tego forum(niestety już nie pamiętam kogo)
no cieszę się Viper że zachowałeś to zdjęcie , patent jest mój i mam tak do dziś .

Awatar użytkownika
Viper
Posty: 125
Rejestracja: 2007-01-02, 22:12
GG: 0
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Post autor: Viper » 2007-10-29, 20:44

Mam jeszcze jedno ale nie było sensu wstawiać... Zachowałem je bo jest to całkiem fajna sprawa :)

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-10-29, 21:12

Dziękuje andi za ten patent. U mnie w M21W2 jest cały pordzewiały w miejscu gdzie pedału uderza o tłumik.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Maciek » 2007-10-29, 21:29

Najnowszy gaźnik do WSK 175 pegaz i ikov sie kryją dodaje takiego kopa że szprychy wyrywa
A tak na seio do robilem tego przekrój na rysunku technicznym

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-10-30, 14:40

wueskajarka pisze:A swoją drogą, ciekawe czy ten sznureczek działa ...
Ten sznureczek to pewnie dlatego, ze kopniak nie odbija.

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Post autor: wueskajarka » 2007-10-31, 18:03

Paweł, to jest oczywiste że nie odbija gdyż sprężyna zapewne jest w stanie wskazującym na pęknięcie lub nawet jej brak, he he ! Ciekawe tylko jak kopnąć w tą nóżkę skoro sznurek ją trzyma ? Trzeba na chwilę sznurek w dół nóżki spuścić i szybko kopnąć podtrzymując nóżkę ręką, he he, chciałbym to to zobaczyć bo śmiesznie wyglądać musi ...
PS. A ten patencik z nóżką hamulca jest rewelacyjny !
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Alien » 2007-11-01, 20:31

Specjalnie zaglądnąłem do garażu żeby sprawdzić jak u mnie ma sie spotka hamulca i stwierdziłem ze w moim przypadku w ogóle nie dotyka tłumika ;-) Chociaż patent ma ten plus że dźwignia znajduje sie bliżej stopy..
andi, zespawałeś kolanko z tłumikiem w jakimś konkretnym celu (szczelność? zadarcie tłumika do góry?), czy jako "środek zastępczy" ? Głównie mam tu na myśli problem z usuwaniem nagaru z układu..Pozdr!

EDIT:
Ta opona której zdjęcie wstawił Viper to chyba jakiś żart..Wjechanie na twardsze podłoże spowoduje że śruba przedziurawi dętkę.. :shock:

Awatar użytkownika
Viper
Posty: 125
Rejestracja: 2007-01-02, 22:12
GG: 0
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Post autor: Viper » 2007-11-01, 20:37

Nie. To nie jest żart.
Obrazek

Śruby sa oczywiście przycięte.
Fotka należy do ST.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Alien » 2007-11-01, 20:49

Śruby sa oczywiście przycięte.
Heh..to zdecydowanie zmienia postać rzeczy :zdrowko: ciekawy pomysł na wykorzystanie 'łysych' opon.. :-P

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-11-03, 10:13

Alien pisze:andi, zespawałeś kolanko z tłumikiem w jakimś konkretnym celu
tłumik zaspawałem z kilku powodów, pierwszy to taki że ta oryginalna obejma była do niczego, tłumik był nieszczelny i bez przerwy się rozkręcał, poza tym mój tłumik jest po przeróbkach więc i tak nie grzeszy oryginalnością . Kłopotów z czyszczeniem czy demontażem nie ma .
Samo mocowanie tłumika mam też zmienione, denerwowało mnie to że gdy jechałem we dwie osoby to tłumik szorował po ziemi , nie mówiąc już jak jechać z takim tłumikiem w koleinie zostawionej w lesie przez ciężarówkę .
Efekt taki występuje w wsk-ach z przodem od kosa , zawieszenie to jest sporo dłuższe od tradycyjnego więc i tłumik obniża się przy końcu do ziemi , zresztą nawet w oryginale po zapakowaniu się dwóch osób na motor tłumiki i tak szorowały po ziemi,możecie to sprawdzić oglądając je od spodu .
cały tłumik jest sporo podniesiony do góry więc i nóżka od hamulca musiała być przerobiona .
Zabieg taki wykonać można przy pomocy dobrego imadła, da się to wygiąć bez pomocy palnika .
Mój Kobuz ma kilka takich przeróbek dostosowanych do polepszenia funkcjonalności , tej zimy będę robił jeszcze dwie poważne przeróbki , następnie motor będzie lakierowany już docelowo . Szczegółów na razie nie będę opisywał .

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Alien » 2007-11-03, 11:41

poza tym mój tłumik jest po przeróbkach więc i tak nie grzeszy oryginalnością
Co to za przeróbki? Zdradzisz nam coś więcej? :-)

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-11-03, 13:43

Forumowicze pamiętający jeszcze stare forum, administrowane przez Fenixa powinni pamiętać temat o wnętrznościach tłumika .
dla tych którzy nie pamiętają, przypomnę ze kiedyś specjalnie rozbebeszyłem jeden tłumik od WSk 175 żeby się naocznie przekonać co tam w środku siedzi .
Fotek niestety już nie mam, utleniły się razem z moim starym dyskiem twardym .
Po tym jak już dowiedziałem się jak jest zbudowany tłumik, postanowiłem troszkę go podrasować i uszczelnić, oczywiście już na całkiem innym egzemplarzu .
Co do efektów mojej zabawy z tłumikiem to muszę powiedzieć że nie jestem co do nich całkiem przekonany, więc nie będę pisał ze coś to pomogło .
Mój silnik już przed strojeniem chodził jak ( i tu nie mam słów by to opisać ) przysłowiowa rakieta, więc i efekty tego strojenia nie były za bardzo odczuwalne .
Alien rozumiem Twoją ciekawość ale w tym temacie nie ma żadnej odkrywczej tajemnicy, fabryczne tłumiki były dobrze dostrojone , należy zadbać tylko by były czyste w środku .

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-11-03, 14:20

No to ja mam w swojej B3 z 50 dziurek zrobionych gwoździem które miały dawać lepszy "odgłos" a tak naprawde to tylko Wueska bardziej wyła. Po nałożeniu kilku warstw farby na tłumik odgłos jest już normalny.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Alien » 2007-11-03, 14:47

Pytałem bo kiedyś usnułem sobie w głowie pewien misterny plan :mrgreen: Miałem go zachować w tajemnicy do czasu aż to wykonam (o ile jest to możliwe) ale w obecnej sytuacji wiem ze nie nastąpi to wcześniej niż za 1,5 roku,wiec nie ma sensu tego w sobie dusić ;-) Mianowicie: na początek podobnie jak andi chciałem rozciąć tłumik żeby przekonać sie co tam w środku siedzi - mam już mowy tłumik, wiec stary posłużył by jako obiekt badań..A głównie chciałbym sprawdzić czy tłumik da sie wybebeszyć do tego stopnia żeby została sama obudowa zewnętrzna. Do takiej przelotowej rury wpakowałbym wcześniej pospawany dyfuzor :-P To tak w telegraficznym skrócie..Chciałem połączyć klasyczny wygląd, moc i dźwięk 8-) Główne problemy tego patentu to:
- czy tłumik da sie tak wybebeszyć
- czy kształt dyfuzora będzie na tyle zbieżny z obudową tłumika żeby dało się go tam zamocować z zachowaniem odpowiedniej długości kolanka wydechowego. Jakies sugestie? Pozdrawiam :zdrowko:

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-03, 20:41

Wątpie, żebyś upchnął dyfuzor, który na prawdę miałby coś poprawić w charakterystyce silnika. Dufyzor musi być dobrze obliczony, żeby wycisnąć z silnika wszystko w kwestii wydechowej.

p.s. Tłumik WSK175 ma dyfuzor, albo "dyfuzor", z tym że niezbudowany tak by wyciskać wszystko. Myślę, że jest to kompromis pomiędzy dźwiekiem, decybelami a mocą ;)

A co do mojej rakiety to jak ArturZG wsiadł ze swojego Bąka na mojego łobuza, to prawie zrobił niezłe spustoszenie na parkingu :D Jestem bardzo ciekawy czy dużo większego tzw. kopa w dupsko dostałby po solidnym wyczyszczeniu tłumika.
Nie mam niestety palnika :( A poza tym boje się o chrom. Zastanawiam się nad rozcięciem go od spodu , wyczyszczeniu i zespawaniu migomatem. Czy takie coś przejdzie?

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Maciek » 2007-11-04, 17:08

A tu patenty w mojej B3 wsumie nic nowego

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Post autor: 125 arek » 2007-11-04, 22:39

o chrom się nie bój bo tłumnik i tak ma temperaturę ok 300 stopni przy jeździe w lecie nic mu się nie stanie sam prubowałem
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-11-04, 23:45

Dobra ,a z tym kranikiem to gdzie patent ??? Chodzi o wężyk ? Nie wiem czy sprzedają jeszcze przewody nie-zbrojone (przynajmniej u mnie). U siebie mam dodatkowo wężyk skręcony metalowymi opaskami (do kupienia bylegdzie) .Jest wtedy gwarancja że nie będzie "sikać bokiem" :P

Co do Kwestii Żbika : nie radzę rozcinać ładnego tłumika ;) Zrób tak jak radziło wielu użytkowników albo palnik ,albo bena . Żeby chromu nie uszkodzić bodajże Fenix polecił obwinąć go podczas wypalania mokrymi szmatami. Ja tam wolę Krecika ;P Po jednej nocy żre jak szalony :) .... betonową podłogę :/
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości