WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Tematy nie pasujące do pozostalych dzialów
Awatar użytkownika
Walet
Posty: 131
Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 "77
Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Walet » 2016-03-12, 22:45

Savier pisze:Moim skromnym zdaniem zmienianie takiej rzadkiej specyfikację na bardziej powszechną (jaką by ładna nie była :D) to kiepski pomysł :).
A to nie tak że moja WSK w obecnej specyfikacji jest własnie najpowszechniejsza ? :D
To co mi najbardziej podoba sie w Kobuzie to własnie te malowanie (białe błotniki, bak i osłony pomarańczowe). Czy takie zestawienie kolorów było zarezerwowane tylko dla tych "specialnych" modeli a moja "popularna" była malowana zawsze na czarno ?

Awatar użytkownika
Walet
Posty: 131
Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 "77
Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Walet » 2016-03-15, 22:41

Ponawiam pytanie, moja M21W2 była malowana tylko na czarno, czy wystepowała też z zestawieniem innych kolorów ?

Awatar użytkownika
Feldgrau
Posty: 150
Rejestracja: 2012-10-31, 19:16
GG: 0
Moje maszyny: M06 B3 '73
M21 W2 '78
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Feldgrau » 2016-03-16, 15:10

Miałem Kobuza z '78 roku, był bez kierunków jednak zarówno dziury w osłonach lag jak i mocowania z tyłu były, kable do przerywacza też były pociągnięte, nie posiadał manetki z miejscem na przełącznik kierunków.

Awatar użytkownika
Walet
Posty: 131
Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 "77
Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Walet » 2016-03-16, 20:17

Feldgrau pisze:Miałem Kobuza z '78 roku, był bez kierunków jednak zarówno dziury w osłonach lag jak i mocowania z tyłu były, kable do przerywacza też były pociągnięte, nie posiadał manetki z miejscem na przełącznik kierunków.
I teraz pytanie, czy tak wyszedł z fabryki czy była po prostu jakas ingerencja własciciela ? xd

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: daroohd » 2016-03-24, 21:18

Walet pisze:
Feldgrau pisze:Miałem Kobuza z '78 roku, był bez kierunków jednak zarówno dziury w osłonach lag jak i mocowania z tyłu były, kable do przerywacza też były pociągnięte, nie posiadał manetki z miejscem na przełącznik kierunków.
I teraz pytanie, czy tak wyszedł z fabryki czy była po prostu jakas ingerencja własciciela ? xd
Fabrycznie każdy Kobuz posiadał Kierunkowskazy tym różnił się od zwykłej 175, i kolorami, nie było chyba czarnych kobuzów, był to tani luxusowy motocykl ale droższy od zwykłej 175.

Awatar użytkownika
Walet
Posty: 131
Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 "77
Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Walet » 2016-03-25, 17:28

daroohd pisze: Fabrycznie każdy Kobuz posiadał Kierunkowskazy tym różnił się od zwykłej 175, i kolorami, nie było chyba czarnych kobuzów, był to tani luxusowy motocykl ale droższy od zwykłej 175.
Acha, czyli zwykła 175 wychodziła tylko w czarnych barwach ?

Awatar użytkownika
Walet
Posty: 131
Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 "77
Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Walet » 2016-04-27, 19:51

Mam jeszcze pytanie odnośnie tego, czy 175 wychodziła z felgami w chromie bo spotkałem sie już z felgami pokrytymi srebrzanką (tak jak w 125)? Czy to od czegos zależało ?

Awatar użytkownika
mietek009
Posty: 532
Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
GG: 0
Moje maszyny: 125,175 i takie tam
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: mietek009 » 2016-04-27, 20:10

Walet pisze:Mam jeszcze pytanie odnośnie tego, czy 175 wychodziła z felgami w chromie bo spotkałem sie już z felgami pokrytymi srebrzanką (tak jak w 125)? Czy to od czegos zależało ?
Prawda jest taka, że w późniejszych latach produkcji zrezygnowano z chromowanych obręczy na rzecz właśnie malowanych. Dokładnego roku zmiany nie znam.

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Filip518 » 2016-04-27, 22:52

daroohd pisze:Moj kobuzik z rocznika 76 pierwsza rejestracja 77 ma nr ramy 16269.. wiec czy łezki były przed garbatymi bakami ?? ..
Dokładnie, łezki były od '75 do '77r. Garbate Kobuzy były TYLKO w '77r. Później już zwykłe, WSKowe zbiorniki. ;)
mietek009 pisze:
Walet pisze:Mam jeszcze pytanie odnośnie tego, czy 175 wychodziła z felgami w chromie bo spotkałem sie już z felgami pokrytymi srebrzanką (tak jak w 125)? Czy to od czegos zależało ?
Prawda jest taka, że w późniejszych latach produkcji zrezygnowano z chromowanych obręczy na rzecz właśnie malowanych. Dokładnego roku zmiany nie znam.
Też prawda. Były obręcze chromowane i malowane w 175. Ja mam Kobuza '76r. i mam w chromie obręcze. Zmiana na malowane to coś koło 1978r. ale mogę się mylić, jak coś to proszę o poprawkę. ;)

Awatar użytkownika
Walet
Posty: 131
Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 "77
Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Walet » 2016-04-30, 20:18

Filip518 pisze:
daroohd pisze:Moj kobuzik z rocznika 76 pierwsza rejestracja 77 ma nr ramy 16269.. wiec czy łezki były przed garbatymi bakami ?? ..
Dokładnie, łezki były od '75 do '77r. Garbate Kobuzy były TYLKO w '77r. Później już zwykłe, WSKowe zbiorniki. ;)
mietek009 pisze:
Walet pisze:Mam jeszcze pytanie odnośnie tego, czy 175 wychodziła z felgami w chromie bo spotkałem sie już z felgami pokrytymi srebrzanką (tak jak w 125)? Czy to od czegos zależało ?
Prawda jest taka, że w późniejszych latach produkcji zrezygnowano z chromowanych obręczy na rzecz właśnie malowanych. Dokładnego roku zmiany nie znam.
Też prawda. Były obręcze chromowane i malowane w 175. Ja mam Kobuza '76r. i mam w chromie obręcze. Zmiana na malowane to coś koło 1978r. ale mogę się mylić, jak coś to proszę o poprawkę. ;)
Możliwe że było to też podyktowane sytuacją gospodarczą lub chęcia "oszukania" kupującego - stare wciskac jako nowe.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Mateusz WSK » 2016-05-03, 11:48

daroohd pisze: Fabrycznie każdy Kobuz posiadał Kierunkowskazy tym różnił się od zwykłej 175, i kolorami, nie było chyba czarnych kobuzów, był to tani luxusowy motocykl ale droższy od zwykłej 175.
Były też czarne Kobuzy ze zbiornikiem "łezką". Na pewno było ich mniej od żółtych czy pomarańczowych sądząc po występowaniu na necie .
Mam foty trzech czarnych w oryginale, na jednego byłem napalony gdy był na sprzedaż w okolicy 2010r :)

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1296
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: czankete » 2016-05-03, 14:22

Mateusz WSK pisze:Były też czarne Kobuzy ze zbiornikiem "łezką". Na pewno było ich mniej od żółtych czy pomarańczowych sądząc po występowaniu na necie .
...potwierdzam, były czarne kobuzy z bakiem typu "łezka", ponieważ sam mam taki egzemplarz ;-)
Mateusz WSK pisze:Mam foty trzech czarnych w oryginale, na jednego byłem napalony gdy był na sprzedaż w okolicy 2010r :)
...ja swego czasu szukałem w sieci fotek czarnych kobuzów z bakiem łezką ale nie znalazłem, co faktycznie wskazuje, że wyprodukowano ich w znacznie mniejszej ilości niż "kolorowych", zastanawiam się czy występowały tylko z logo kalkomanią po bokach czy też miały przykręcane/wklejane emblematy?

Mateusz czy jest możliwość podesłania mi emailem fotek, którymi dysponujesz, a o których wyżej wspomniałeś?

Awatar użytkownika
Walet
Posty: 131
Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 "77
Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Walet » 2016-05-03, 19:26

Nie chodzi wam aby o takiego własnie Kobuza ?
Obrazek

Mnie bardziej ciekawi to, czy "zwykła" 175 była malowana z innym zestawieniem kolorów, czy wszystkie szły tylko w czerni?

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1296
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: czankete » 2016-05-03, 20:02

Walet pisze:Nie chodzi wam aby o takiego własnie Kobuza ?
...nie o takiego - widziałem już ten książkowy skan i jestem na 100% przekonany, że kobuz ten nie jest cały w czarnym malowaniu co widać chociażby bezpośrednio porównując odcień zbiornika z kolorem gum bocznych czy też tłem logo wsk ;-)

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: picek » 2016-05-03, 22:06

Tak czarny kobuz w specyfikacji z fotki był ale wedle mojej wiedzy tylko w 75r. Ten nie jest cały czarny.
Posiadam również czarnego kobuza ale niestety bez boczków i silnika. Wydaje mi się że czarne kobuzy w tej specyfikacji były robione jako pierwsze jednocześnie z kolorem piaskowym w 75roku. Potem weszły kolory pozostałe.
Kobuz w kolorze czarnym pojawiał się i później z kwadratowymi błotnikami i z głebokimi też kobuzy czarne były. Nie widziałem tylko kobuza z garbatym czarnym bakiem. (z garbatym bakiem z moich obserwacji wychodzi że były bardziej na początku 78 roku wyprodukowane lub na przełomie 77/78)
Co do zdjęć czarnych kobuzów, poszukam u siebie w galerii. Ale najlepiej było by porównać numery ram.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Savier » 2016-05-03, 22:58

Czarne kobuzy były w 1977/1978.
Chyba, ze to jednak M21W2 http://img05.staticclassifieds.com/imag ... odnica.jpg

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: picek » 2016-05-03, 23:19

po takiej fotce się nie da ustalić, jest już późno ale wydaje mi się że zbiornik to specyfikacja rocznika 80.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Savier » 2016-05-03, 23:30

Co dziwne wszystkie fotki jakie zebrałem tej specyfikacji potwierdzały 1978. Też bym powiedział, że 1980 (zbiornik malowany) no ale jednak nie :P.

Awatar użytkownika
Walet
Posty: 131
Rejestracja: 2015-10-14, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 "77
Lokalizacja: Staniszcze Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: Walet » 2016-07-13, 21:28

Kolejna sprawa która mnie ciekawi to to jaki typ kierunkowskazów był stosowany w Kobuzach z '77 roku (chromowane czy może już "ameliniowe") ?

smichas
Posty: 63
Rejestracja: 2015-04-14, 23:32
GG: 0
Moje maszyny: Virago 750
Kobuz 175
Garbuska 1972
M06B1 1970
MZ TS 150 1982
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

Post autor: smichas » 2016-07-13, 23:41

Mój kobuz z 1977 roku ma chromowane bańki. Tylko tylne uchwyty troche inaczej podgięte.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości