Strona 3 z 3

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-07-16, 21:51
autor: Walet
smichas pisze:Mój kobuz z 1977 roku ma chromowane bańki. Tylko tylne uchwyty troche inaczej podgięte.
Zdjęcie mozna prosić ? :)

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-07-17, 07:28
autor: daroohd
Np. mój 76 takie ma kierunki.

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-07-17, 11:00
autor: smichas
Kierunki bańki Kobuz 1977

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-07-18, 20:02
autor: Walet
smichas pisze:Kierunki bańki Kobuz 1977
Fakt zamiast iśc w góre to lecą poziomo, pierwszy raz widze. :)

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-07-30, 22:19
autor: Walet
Póki co jedynym pytaniem które mnie nurtuje jest to czy taka własnie M21W2 w wersji "podstawowej" dostawała fabrycznie inne malowanie /zestawienie kolorów poza czarnym (tak jak moja)?

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-07-31, 21:54
autor: ewaldino
Ja mam kobuza 77 i kierunki już alu.

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-08-02, 21:27
autor: Walet
ewaldino pisze:Ja mam kobuza 77 i kierunki już alu.
Pewnie wsadzali to co było, zostało coś baniek to szły banki....

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-09-05, 09:38
autor: Walet
Po długich namysłach, kalkulacjach doszedłem do wniosku że lepiej będzie zostawić 175 taką jaka jest bez przeróbek na Kobuza. Jedyne co mnie jeszcze ciekawi to to od kiedy "zwykła" 175 miała montowaną niepełną osłonę łańcucha. Ma ktoś tez pomysł co z robić aby stopka centralna nie ocierała się o tą obudowę, czy to jakiś fabryczny mankament ?

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-09-05, 13:10
autor: smichas
Odnośnie ocierania centralki o pełną osłonę w 175. Właśnie parę dni temu to robiłem w swojej maszynie, myślałem że uszy są krzywo przy stopce ale jak zdemontowałem to okazały się ok. Po prostu wsadziłem w imadło i lekko rozgiołem tyle ile trzeba(nie za dużo bo będzie tarło o tłumik) zaś z drugiej strony dogiołem bo nie trafiały stopki w odbój - teraz wszystko jest jak trzeba. Myślę że skosiły się od siadania na moto postawionym na stopkach.

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-09-05, 20:15
autor: Walet
smichas pisze:Odnośnie ocierania centralki o pełną osłonę w 175. Właśnie parę dni temu to robiłem w swojej maszynie, myślałem że uszy są krzywo przy stopce ale jak zdemontowałem to okazały się ok. Po prostu wsadziłem w imadło i lekko rozgiołem tyle ile trzeba(nie za dużo bo będzie tarło o tłumik) zaś z drugiej strony dogiołem bo nie trafiały stopki w odbój - teraz wszystko jest jak trzeba. Myślę że skosiły się od siadania na moto postawionym na stopkach.
Ciekawe, trzeba będzie to zobaczyć. Z tą teoria dlaczego sie odgieły - to chyba najprawdopodobniejsza przyczyna że ktoś siadał na motor jak był postawiony (czego sie robić nie powinno ale nie każdy wie...). Mało prawdopodobne że stopka miałaby się odgiąć od własnego cieżaru. :P

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-11-08, 17:56
autor: Walet
Już wszystko postanowione i prace zaczęte, jednak jedno zagadnienie ciągle nie daje mi spokoju.
Czy każda WSK 175 taka jak moja, bez kierunków wychodziła z fabryki TYLKO w czarnym malowaniu?
Pytam bo widziałem "normalne" 125 które miały pomarańczowy bak i białe błotniki (żadna seria ptaków),teraz nie wiem czy Świdnik wypuszczał też zwykłe "czwórki" z pomarańczowym bakiem i boczkami oraz białymi błotnikami, które nie były Kobuzami i nie posiadały kierunków. Ktos coś na ten temat wie ?

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-11-08, 19:12
autor: Savier
Na sprzedajemy.pl jest fajna czwórka z pomarańczowym zbiornikiem garbatym i boczkami dużymi.
Ja bym malował jak Ci pasuje :) dopóki nie będzie na różowo, szparunki i logo jak trzeba to nikt Ci nie powie, że jest źle :)

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-11-08, 23:11
autor: Walet
Savier pisze:Na sprzedajemy.pl jest fajna czwórka z pomarańczowym zbiornikiem garbatym i boczkami dużymi.
Ja bym malował jak Ci pasuje :) dopóki nie będzie na różowo, szparunki i logo jak trzeba to nikt Ci nie powie, że jest źle :)
No też racja. Moze głupie pytania ale jeśli faktycznie istniała taka możliwość ze zwykła 175 wychodziła z fabryki pomarańczowo-białą to bym sie cieszył. Fakt że wyremontowana "czwórka" w całości czarna ze szparunkami robi wrażenie, jednak dla mnie taka WSK sprawia wrażenie "ocieżałej, topornej". Takie "Kobuzowe" malowanie sprawia wrażenie lekkiego, bardziej opływowego (i szybszego :P ). Mam taki troche kompleks bo chciałbym sie trzymać fabryki i zastosować wszystkie specyfikacje tak jak robili w Świdniku (oczywiscie CDI obowiązkowo) i jeśli jakaś konfiguracja nie jest fabryczna - ani myśle jej stosować, stad te pytanie. Jeśli sie okaże że zwykła M21W2 wychodziła tylko czarna to zrobie ja czarną (moze z lekkim zawodem, ale zrobię). Pogmatwane to wszystko.

PS: Jakby można było prosić link do tej czwóry (może na Priv) byłbym wdzięczny. :)

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-11-12, 00:07
autor: Walet
Czy spotkał sie ktoś z taką własnie konfiguracją i nie był to Kobuz ?
Obrazek

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-11-12, 08:06
autor: daroohd
Jest to Kobuzik , ma osłonę na łańcuch, chromowane koła, kolorek. nawet jest miejsce na przełącznik kierunków bo tylko ich brakuje.

Re: WSK 175 - przeróbka na Kobuza

: 2016-11-13, 21:12
autor: Walet
Ok, postanowione, moja będzie tak jak jest czyli czarna. Zastanawia mnie jak powinna wygladac naklejka na bak (powinna być czerwona czy kolorowa)? Dodatkowo jeśli ktoś juz malował swoją, czy mógłby mi podać odpowiednio numery RAL jak najbardziej zbliżone do oryginałów podanych części:

-wszystkie elementy czarne,
-pełna osłona łańcucha,
(pytam tu bo przeglądałem forum jednak tam często temat o kolorach konczy sie na tym czy warto zamienić zwykłe sruby w silniku na imbusy). :p

Interesuje mnie również, czy ktoś odnawiał czarne plastiki w swojej "czwórce", macie jakis dobry patent?