Czujnik biegu neutralnego WSK Perkoz
Czujnik biegu neutralnego WSK Perkoz
Witam
Szukałem odpowiedzi w Internecie, lecz jej nie znalazłem. W konsoli w WSK Perkoz widziałem diodkę i literkę N. Domyślam się, że jest to lampka informująca o załączeniu biegu neutralnego. Mam pytanie, czy ona działała? Jeśli tak, to w jaki sposób umieszczony był czujnik biegu neutralnego w silniku?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Szukałem odpowiedzi w Internecie, lecz jej nie znalazłem. W konsoli w WSK Perkoz widziałem diodkę i literkę N. Domyślam się, że jest to lampka informująca o załączeniu biegu neutralnego. Mam pytanie, czy ona działała? Jeśli tak, to w jaki sposób umieszczony był czujnik biegu neutralnego w silniku?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
- czankete
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik biegu neutralnego WSK Perkoz
...podeślij zdjęcie - widziałeś raczej jakąś "samoróbkę", ponieważ oryginalna konsola perkoza / orlika nie miała ani kontrolki oznaczonej N ani tym bardziej diod led tylko zwykłe żarówkiBresio95 pisze:Witam Szukałem odpowiedzi w Internecie, lecz jej nie znalazłem. W konsoli w WSK Perkoz widziałem diodkę i literkę N. Domyślam się, że jest to lampka informująca o załączeniu biegu neutralnego. Mam pytanie, czy ona działała? Jeśli tak, to w jaki sposób umieszczony był czujnik biegu neutralnego w silniku? Z góry dziękuję za odpowiedzi
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Czujnik biegu neutralnego WSK Perkoz
Konsola fot z netu
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik biegu neutralnego WSK Perkoz
Orlik miał kontrolkę luzu.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Czujnik biegu neutralnego WSK Perkoz
Tyle ze Orlik miał całkiem inny silnik ciekawe jak było rozwiązane tutaj albo kontrolka była od czegoś innego.
- Skinder
- Posty: 2220
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik biegu neutralnego WSK Perkoz
Jak dobrze poszukacie to znajdziecie temat o wyświetlaczu biegów we wiatrze. Bodajże w dziale modyfikacje jak dobrze pamiętam.
Re: Czujnik biegu neutralnego WSK Perkoz
@Skinder dziękuje za podpowiedź Zabieram się za szukanie
@czankete, tak pomyliłem się z tą literką N, na konsoli jest cyfra "0" I tak, to nie jest dioda
@czankete, tak pomyliłem się z tą literką N, na konsoli jest cyfra "0" I tak, to nie jest dioda
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-02-23, 15:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Simson S53
MZ 125rt '05
WSK 175 '74,'76,'84,'85
WSK 125'81 - Lokalizacja: mińsk mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik biegu neutralnego WSK Perkoz
Aczkolwiek gadałem przez tel. z gościem co ma Fellow(podobno)i zarzekał się że ma ona taką kontrolkę(na konsoli metalowej między"zegarami") i że jak robił w niej silnik to podobno widział tam(na wybieraku biegów)jakiś ala czujnik czy raczej zwykłą blaszkę z kablem....
Re: Czujnik biegu neutralnego WSK Perkoz
Hmm, dużo kombinowania by było. Myślałem nad "patentem" zrobienia trzech blaszek pomiędzy dźwignią zmiany biegów, a karterem. W schowku byłby zamontowany mikrokontroler który po włączeniu zapłonu ustawiałby na wyświetlaczu bieg "0". W momencie gdy blaszka w dźwigni zmiany biegów dotknęłaby blaszki dolnej od strony karteru, to wyświetlacz "odejmuje" bieg, w przypadku dotknięcia górnej blaszki, wyświetlacz dodaje bieg. To rozwiązanie najmniej by ingerowało w silnik, o ile można by to tak nazwać. Na wiosnę lub w wakacje postaram się zrealizować swój pomysł
- mariusz30003
- Posty: 167
- Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella - Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik biegu neutralnego WSK Perkoz
Ale jak te blaszki by wyglądały, zaburzyły by harmonię linii tego silnika.
W Simku była to odizolowana blaszka, w innych motocyklach jest też to blaszka albo jakaś krańcówka załączana przez elementy wybieraka biegów.
Mikro kontroler... może jeszcze komputer pokładowy z Sojuza. We WSK nie ma gdzie dobrze narzędzi upchnąć a ty jeszcze elektronikę chcesz pakować.
W Simku była to odizolowana blaszka, w innych motocyklach jest też to blaszka albo jakaś krańcówka załączana przez elementy wybieraka biegów.
Mikro kontroler... może jeszcze komputer pokładowy z Sojuza. We WSK nie ma gdzie dobrze narzędzi upchnąć a ty jeszcze elektronikę chcesz pakować.
Re: Czujnik biegu neutralnego WSK Perkoz
Posiadam Rometa Mińska z silnikiem WSK 175, także miejsca mam jeszcze sporo w tych schowkach W oryginalnym silniku Mińska jest czujnik biegu jałowego i istnieje odpowiednia kontrolka obok stacyjki informująca o zapięciu luzu.
Chciałem zastosować płytkę Arduino, ponieważ łatwo się na nią programuje, a zasilanie mogło by być z powerbanka umieszczonego wraz z płytką w schowku lub po prostu z akumulatora.
Myślałem nad ogólną koncepcją tego projektu i najlepszym rozwiązaniem byłby właśnie wskaźnik aktualnie zapiętego biegu, ponieważ, wskaźnik biegu neutralnego jest zbyt trudny do zrealizowania mając do dyspozycji tylko dźwignię zmiany biegów. Muszę jeszcze obadać czy w konkretnie moim silniku dźwignia zmiany biegów wraca na swoje położenie po zapięciu biegu oraz zobaczyć jak wskakują u mnie biegi, czy np. są te dwa luzy, itd.. Na razie ten temat musi sobie przezimować do wiosny, bo wtedy mam czas na kombinowanie przy motocyklu
PS. I uprzedzam Nie mam ochoty rozbierać tego silnika i kombinować z blaszkami przy wybieraku. Rozwiązanie z Arduino mniej ingeruje w silnik i zawsze można się go pozbyć. Kable miały być zaraz przy kopniaku w kolorze srebrnym, aby nie były jakoś bardzo widoczne
Chciałem zastosować płytkę Arduino, ponieważ łatwo się na nią programuje, a zasilanie mogło by być z powerbanka umieszczonego wraz z płytką w schowku lub po prostu z akumulatora.
Myślałem nad ogólną koncepcją tego projektu i najlepszym rozwiązaniem byłby właśnie wskaźnik aktualnie zapiętego biegu, ponieważ, wskaźnik biegu neutralnego jest zbyt trudny do zrealizowania mając do dyspozycji tylko dźwignię zmiany biegów. Muszę jeszcze obadać czy w konkretnie moim silniku dźwignia zmiany biegów wraca na swoje położenie po zapięciu biegu oraz zobaczyć jak wskakują u mnie biegi, czy np. są te dwa luzy, itd.. Na razie ten temat musi sobie przezimować do wiosny, bo wtedy mam czas na kombinowanie przy motocyklu
PS. I uprzedzam Nie mam ochoty rozbierać tego silnika i kombinować z blaszkami przy wybieraku. Rozwiązanie z Arduino mniej ingeruje w silnik i zawsze można się go pozbyć. Kable miały być zaraz przy kopniaku w kolorze srebrnym, aby nie były jakoś bardzo widoczne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości