Od M01 do M19

Tematy nie pasujące do pozostalych dzialów
Odpowiedz
Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 371
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Od M01 do M19

Post autor: kowal460 » 2017-05-17, 16:25

M01 - sokół 125 1947początek
M02 - shl montaż ram na podzespołach od shl98
M03 - shl hybryda sokoła z shl m02
M04 - shl usunięcie wad z M03
M05 - wprowadzenie nowego zawieszenia przedniego
M06 - wprowadzenie zawieszenia tylnego
M07 - pierwsza wersja produkcyjna junak
Co ciekawe junak miał mieć oznaczenie M06 lecz od projektu do jego produkcji minęło zbyt dużo czasu, i to M06 przypadło WFM
M08 - pierwsza osa
M09 - ???????????
M10 - druga wersja junaka
jeden z pierwszych junaków M10 , miał oznaczenie M07U wychodzi że nawet nie miał być nowym modelem a ulepszona wersją junaka m07
M11 - wiadomo shl najbardziej znany model w naszym kraju
M12 - prototyp shl 250
M13 - junak
M14 - iskra ostatni prototyp z SFM
M15 - sarenka
M16 - tarpan
M17 - gazela koniec 1968
M18 - ??????????
M19 - kos - 1964
co ciekawe gazela z oznaczeniem m17 jest z roku 1968 a m19 to rok 1964, na zdrowy rozsądek powinno być na odwrót cztery lata różnicy , wychodzi że nad gazelą pracowano dużo dłużej niż mogło by się wydawać , dlatego odnaleźć można kilka pierwszych wersji tego modelu na starym silniku
A gdzie się podział M09 i M18? M20 też nie wiem ale to już raczej WSk
M09 moje przypuszczenia to Shl z kuferkami wzorowanymi na MZ(chyba tzw jaskółka), z dużo ilością chromów , z filmików wywnioskować można że nie była to produkcja jednostkowa, ewentualnie junak na wahaczu pchanym, ale stawiam na tą shl, bo nie idzie jej nigdzie przykleić . Zostaje M18 jedyny model w tym roku który by tu pasował to Shl Scrambler jest to rok 1968, zdjęcie które mam też potwierdza że nie był to pojedynczy egzemplarz . Zaznaczam że nie są to sensacje XX wieku a tylko moje przypuszczenia, nie chce zmieniać historii, a ustalić fakty. Chce ustalić skąd i dlaczego wzięły się te luki, dlaczego ktoś wymazał i to z powodzeniem te dwa modele.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 933
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Od M01 do M19

Post autor: Adam_Ga » 2017-05-17, 16:41

M08 czy M09 niesłusznie przypisywano przejściówce Junaka M07/M10.
Skąd M08 przypisane do Osy? W takim razie dlaczego oznaczono je M50 i M52? co ze skuterami M55, M56, M57 (oraz innymi skasowanymi w faze prototypu)?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 371
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Od M01 do M19

Post autor: kowal460 » 2017-05-17, 17:06

wydaje mi się że pierwotnie miało iść to po kolei i M50 pewnie byłoby M11 a z racji że to skuter przesunięto to dalej to samo motorowery są już inaczej numerowane

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 371
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Od M01 do M19

Post autor: kowal460 » 2017-07-30, 15:14

junak.jpg
fragment artykułu z panorama 1954 opis zdjęcia junaka, szósty typ czyli M06,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 371
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Od M01 do M19

Post autor: kowal460 » 2017-11-05, 15:13

M51 również osa, m53 ewentualnie m54 należy pewnie do skutera którego wkleiłem
patrz-viewtopic.php?f=31&t=25936 prace nad nim były bardzo zaawansowane , ale na więcej informacji o nim trzeba jeszcze trochę poczekać

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość