Strona 1 z 1

Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-09, 21:52
autor: MarioM06
W mojej B3 z 72 roku miałem założony oryginalnie kranik z długą łopatką, także wystawał poza blaszaną osłonę przez otwór w tej osłonie. Kranik się zużył i chciałem go wymienić, ale nigdzie takich kraników nie widziałem. Czy może ktoś z was wie czy takie kraniki są dostępne z jakiś starych zapasów??
Wiem, że temat tych kraników już się kilka razy pojawił przy okazji innych tematów, ale nie znalazłem żadnych konkretów. Kilka skanów z książki pt. "Naprawa motocykli WSK M06B3 M21W2 ..." z 1986 r. żeby było wiadomo o co mi chodzi:

Obrazek
Obrazek

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-09, 22:08
autor: Alien
W sprzedaży są nowe kraniki z długa łopatką (są całe metalowe), ale z tego co wiem są raczej marnej jakości. Można je znaleźć na allegro, a także na Skuter Dębica. Ja szukałem oryginału przez dłuuugi czas - jak coś było na allegro to w kosmicznych cenach. W końcu wyhaczyłem kranik na bazarze za 5zł :-)

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-09, 22:32
autor: Wojtek
Ja mam duże osłony boczne lecz łopatkę krótką. Jeśli odpowiednio ustawimy kranik to łopatka nie będzie kolidować z osłoną. Chyba że były jeszcze głębsze boczki. Nie mam pewności. Wygodniej zapewne byłoby kręcić długą łopatką ale bez niej też da się przeżyć. Waże żeby płaszczyzna przechodząca przez łopatkę w położeniu pionowym, przechodziła przez środek otworu w osłonie. Da się to uzyskać odpowiednim ustawieniem nakrętki i kontry kranika.

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-09, 22:58
autor: MarioM06
A wiecie może czym były uszczelniane te kraniki?? Chodzi mi o tą uszczelkę- z czego ona była zrobiona, bo ja próbowałem już wielu materiałów ale albo nie wytrzymywały nacisku sprężyny ("zapinki sprężystej") (np. guma), albo nie uszczelniały wystarczająco (np. gumolit, skóra).

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-09, 23:15
autor: Alien
Wydaje mi sie ze nie chodzi tu o to ze uszczelka nie wytrzymuje nacisku - stawiałbym raczej na jej nieodporność na benzynę. Po raz kolejny odsyłam do Skutera - cena takiej uszczelki to bodajże 1zł.

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-09, 23:29
autor: MarioM06
Właśnie miałem taką kupioną uszczelkę po poskładaniu kranika wydawało się że jest w porządku, ale po przekręceniu dźwigni (co nie było łatwe) posypały się tylko resztki pomielonej uszczelki.

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-10, 08:53
autor: ŻbiKu
No nie dziwne skoro tak mocno dokręciłeś blaszkę zabezpieczającą. Dokręca się z czuciem, tak żeby kranik chodził bez oporów . Potem zakładasz go do motocykla i patrzysz czy nie puszcza, jeżeli puszcza to trzeba minimalnie dokręcić z każdej strony. Dokręciłeś na maxa, na siłę przekręciłeś zawór to i uszczelkę rozwaliłeś :papa:

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-10, 11:23
autor: Adamos
Uszczelka jest wykonana z czegoś takiego podobnego do Korka.. i dobrze się ona sprawuje.. a jezeli chcesz dobry kranik z długą łopatką to kup nowy z krótką i przełóż długą dzwignię (jezeli nie jest ona az tak zużyta, bo ogolnie ten element się bardzo nie zuzywa..) i tyle..

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-10, 13:34
autor: MarioM06
ŻbiKu pisze:No nie dziwne skoro tak mocno dokręciłeś blaszkę zabezpieczającą.
ŻbiKu nie przyjrzałeś się dobrze obrazkom które załączyłem- w tym kraniku nie ma możliwości "dokręcania blaszki". Całość jest spięta zapinką sprężystą i w tym problem.
No nic, na razie mam założony kranik z jawy który dobrze spełnia swoją rolę. Jak mnie najdzie kiedyś żeby mieć oryginalny kranik to będę dalej kombinował. Albo elektro-zawór założe. :-D

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-10, 15:29
autor: pawel15
A może kup sobie kranik od SHL?
http://www.allegro.pl/item376752384_shl ... aliwa.html
Jeżeli nie chcesz kupować rzemieślniczego kranika to szukaj używanych, oryginalnych na bazarach lub u gości którzy sprzedają motocykle na części lub same części do nich.

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-10, 15:58
autor: ŻbiKu
Mario pisze:ŻbiKu nie przyjrzałeś się dobrze obrazkom które załączyłem
Wszystko i tak sprowadza się do za mocnego ścisku uszczelki przez tą blaszkę. Należy rozgiąć minimalnie łapy, albo ciut ciut zeszlifować uszczelkę na drobnym papierze ściernym (na szkle).

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-11, 20:59
autor: Wężu
Kranik od SHL nie podejdzie nakrętka jest większa a pozatym to największy szajs jaki widziałem nakrętka rozsypuje się w palcach (jaki kretyn robi nakrękti z aluminium :roll:)???

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-12, 17:56
autor: pawel15
Wężu pisze:Kranik od SHL nie podejdzie nakrętka jest większa a pozatym to największy szajs jaki widziałem nakrętka rozsypuje się w palcach (jaki kretyn robi nakrękti z aluminium :roll:)???
A jak by tak dorwać oryginalny kranik a nie dzisiejsza podróbkę?

Re: Kranik z długą łopatką (dźwigienką)??

: 2008-06-12, 22:08
autor: regis440
dla tych co maja kranik wkrecany w zbiornik, moga zastosowac kranik od jakiegos ruska(dniepr, iż), ja mam taki i nie cieknie, na dodatek jest to bardzo solidna konstrukca, jak do czołgu

aukcja pogladowa http://moto.allegro.pl/item374042316_kr ... nowy_.html" target="_blank