Strona 1 z 1

Zapieczona zębatka

: 2018-05-10, 22:22
autor: MichałWSK
Witam, mam problem jakim jest zapieczona zębatka od strony sprzęgła. Próbowałem śrubokrętem, palnikiem, ściągacz się ześlizgiwał. Już nie wiem co robić. Dajcie jakieś pomysły.
32163044_660137911026780_174385078195978240_n.jpg

Re: Zapieczona zębatka

: 2018-05-11, 06:37
autor: halcik
Skręć czymś ściągacz na dole żeby się nie ześlizgiwał. Możesz psikać jakimś odrdzewiaczem lub utopić na jakiś czas w ropie. Ściągacz napnij i zostaw na parę godzin lub po napięciu styknij młotkiem w śrubę. Wszystko to jest standardem ale może...

Re: Zapieczona zębatka

: 2018-05-11, 07:34
autor: MichałWSK
Spróbuję, zobaczymy co z tego będzie.

Re: Zapieczona zębatka

: 2018-05-11, 09:19
autor: DeDallus
Napnij ściągacz, a następnie energicznie wkręć jego śrubę. Z doświadczenia wiem, że jeśli wkręca się ją jednostajnie to ściągacz się wygina i ześlizguje :evil: Wszelkie śrubokręty, łomy itp. odradzam- zniszczysz jeszcze bardziej przylgnie karteru. Widać ,że swoje już przeżyła.

Re: Zapieczona zębatka

: 2018-05-11, 10:37
autor: MichałWSK
Próbowałem tych sposobów i nie daje rady. Ta zębatka tak mocno siedzi że ani drgnie.

Re: Zapieczona zębatka

: 2018-05-11, 10:39
autor: jjaworskyy
Moczyć w ropie, wd40 itp

Re: Zapieczona zębatka

: 2018-05-11, 10:44
autor: MichałWSK
wd40 pryskałem a w ropie jak zamoczyć? Cały silnik?

Re: Zapieczona zębatka

: 2018-05-11, 10:45
autor: MichałWSK
czy w małym naczyniu na samą zębatkę?

Re: Zapieczona zębatka

: 2018-05-11, 11:42
autor: halcik
Po co całość? miseczka, kubek i odwracasz silnik tak, aby zębatka się maczała. Po tym naciągnij ściągacz i zostaw na jakiś czas. Na zębatkę będzie działała siła, którą po czasie zwiększysz i zwiększysz itd. Ewentualnie możesz nastukiwać, ale też nie na chama. Tu potrzeba czasu, a nie koniecznie siły

Re: Zapieczona zębatka

: 2018-05-11, 22:13
autor: plusminus
Bez przesady, to tylko mały stożek. Napiąć ściągacz i postukiwać czymś tępym po bokach zębatki- analogicznie jak zdejmuje się przeważnie końcówki kierownicze w samochodzie.
Kiedyś miałem na prawdę radykalną akcję w CZ 350, gdzie połamałem swoje trzy ściągacze, dopiero napinając czwarty użyłem palnika do podgrzania zębatki, a po napięciu całość zlałem zimną wodą. Zębatka strzeliła dosyć mocno, ale nie polecam tego sposobu z racji niszczenia materiału. Ale czasami zostają tylko radykalne metody niestety.