helmutt1 pisze: ↑2018-08-17, 12:58
A ja mam pytanie czym różnił się silnik starych wsek od tych nowszych bo stare mają 6KM a nowe 7KM.
co masz na myśli starych? Od 1955 do 1985 zmian było pewnie kilkadziesiąt jak nie kilkaset (licząc każdą drobnostkę)
Żeby to wszytsko opisać to by trzeba zrobić opracowanie na miarę pracy magisterskiej
Poniżej główne zmiany, piszę z pamięci więc mogą być drobne błędy, jeśłi tak proszę poprawcie mnie.
* pierwszy silnik S01 w WSK miał żeberka pod cylindrem, dwa prądy , mały cylinder z głowicą na skośną świece, małą korbę, sztywny kopniak
* Nastepnie w 1956 roku pojawiły się 3 prądy
* w 1958 przyszła mała głowica z prostą świecą, gaźnik zmieniono z G16 na G20
* od 1959 produkcja w Nowej Dębie, inna kapa olejowa, kwadratowy cylinder i głowica, inne przełożenia skrzyni
* 1965 zmieniono zapłon z głebokiego na płytki, zmieniono korbę na większą, jednocześciowa kapa od zapłonu, olejowa bez napisu Dęba albo bez żołędzia?)
* 1967/8 - filtr przeniesiono z gaźnika do ramy (króćcem pod siedzenie)
* 1971 - 1985 tu też byóo trochę zmian, ale już ci nie powiem co dokładnie poza tym że zmieniono onzaczenie na 051 i na kapie olejowej był napis predom-dezamet.
Kiedys Savier gdzieś wrzucił filmik o różnicach WSK 125 w latach 1971-1985 tam pewnie opowiadał o różnicach w silniku.