Problem wsk 125

Tematy nie pasujące do pozostalych dzialów
helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: helmutt1 » 2018-10-16, 18:59

Nie wiem jak jest panowie u was z tą przerwą ale u mnie gdy ustawiłem szczelinowmierzem książkowe 0.4 to iskry nie było. Im mniejsza szczeline robiłem tym iskra była mocniejsza i silnik lepiej chodził. Może niech kolega spróbuje zmniejszyć szczelinę i na stykach i na świecy. Nieraz żeby było idealnie trzeba przy tym trochę posiedzieć.
Druga sprawa że może masz tak jak i u mnie lekki luz na na klinie magneta i przy słabym dokręceniu magneto mogło lekko się obrócić a zapłon przez to się lekko przestawił. Ja teraz dokręcając magneto daje na wał podkładkę sprężynową a żeby mocniej dokręcić wkładam przez wylot cylindra kawałek łyżki oryginalnej i blokuję tłok z wyczuciem.

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-10-16, 22:11

Z tym się zgadzam.Tak samo miałem w jawie 50.Jeszcze polecam zobaczyć czy łożyska wału nie mają luzu na boki.Ostatnio z kolegi wsk męczyliśmy się.Motor nie skręcił się, strzelał,przetrwał.Okazało się że przez1 ten luz zmieniała się przerwa na platynkach.Co do rozwalonego otworka na klinek to mam ten problem w mojej wsk i ogarze 205.Wystarczy dobrze odkręcić i nic się nie dzieje.Wyprzedzienie polecam ustawić po dokręceniu magneta.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: halcik » 2018-10-16, 23:09

Dlatego wał powinien być dystansowany

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-10-17, 15:40

halcik pisze:
2018-10-16, 23:09
powinien być dystansowany
W wsk 125 wał był fabrycznie dystansowany.Mianowicie były dwie podkładki po jednej i drugiej stronie.Między przeciwwagą i łożyskiem.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: halcik » 2018-10-17, 20:14

Więc wał mimo luzów na łożyskach nie może się ruszać osiowo, a może promieniowo. Jeśli luz jest wyczuwalny (oprócz luzu wynikającego z rodzaju zastosowanych łożysk) to łożyska powinny mocno naładować, co i tak sprowadza nas do rozebrania silnika i wykonania remontu głównego.

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-10-18, 11:57

Często przyczyną luzu opisanego są wyrobione gniazda łożysk.Wystarczy kilka kropel dobrego kleju do łożysk i już jest ok.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: dąbek » 2018-10-18, 17:20

MotoPRLmaniak pisze:
2018-10-18, 11:57
Często przyczyną luzu opisanego są wyrobione gniazda łożysk.Wystarczy kilka kropel dobrego kleju do łożysk i już jest ok.
Tak samo jak wystarczy wymienić:
MotoPRLmaniak pisze:
2018-07-20, 22:33
pare śrubek w gaźniku...

Litości....

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: halcik » 2018-10-18, 17:56

Zużyte łożyska należy wymieniać, tak samo jak czopy. Przez takie porady można uszkodzić gniazda lozysk. Nie pisz głupot bo jeszcze ktoś tak zrobi.

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-10-18, 18:55

halcik pisze:
2018-10-18, 17:56
Zużyte łożyska należy wymieniać, tak samo jak czopy. No popatrz.Myślisz, że nikt o tym nie wie?Wymiana czopów?Taniej kupisz nowy wał pierwszej klasy.W tych czasach nie znajdziesz fachowca co ci zrobi czopy co do setnej milimerta za 2 flaszki.Żyjemy w dobie profesjonalnych klejów, które w zupełności wystarczają.Jak czop jest mocno zużuty to traktujesz go iskrografem i osadzasz na klej Przez takie porady można uszkodzić gniazda lozysk. Rzecz normalna w większości WSK 125 jak i 175.Nie pisz głupot bo jeszcze ktoś tak zrobi. Ciężko skomentować.Pozdrowienia dla specjalistów od młotka i punktaka.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: qpa » 2018-10-18, 19:13

MotoPRL może napiszesz jakiś poradnik?

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: czankete » 2018-10-18, 19:40

MotoPRLmaniak pisze:
2018-10-18, 18:55
Żyjemy w dobie profesjonalnych klejów, które w zupełności wystarczają.
...to ile kropel i jakiego kleju używasz, że nam bajki za każdym razem serwujesz? :P

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-10-18, 21:18

Aktualnie mam klej zielony cx 80.Odtłuszczam i lekko matowie miejsce klejenia.Na łożysko daję 2 krople i lekko rozsmarowuję.W zupełności to wystarcza.Rozpoławiałem silnik mojego komara, który był klejony.Było czuć wyraźny opór aż do zerwania kleju, więc zdaje on egzamin.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: dąbek » 2018-10-18, 22:43

:hihi: Chyba nie zrozumiałeś o co chodziło koledze Czankete....

Pcmirek1984
Posty: 6
Rejestracja: 2018-10-10, 19:08
GG: 0
Moje maszyny: Witam posiadam wsk 125 garbuske z roku 1975
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: Pcmirek1984 » 2018-10-20, 17:03

Dziś ustawiłem jeszcze raz zapłon i wsk chodzi na wolnych obrotach idealnie pali na kopa reaguje na gaz ale jak się odejmie gazu to zaczyna strzelac w wydech wiec pewnie jeszcze zapłon do poprawy

helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: helmutt1 » 2018-10-20, 19:40

Zmniejsz odległość na stykach.

Pcmirek
Posty: 1
Rejestracja: 2018-07-15, 11:31
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Kontaktowanie:

Re: Problem wsk 125

Post autor: Pcmirek » 2018-10-21, 16:25

Ok będzie czas to zrobie

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości