Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz

Tematy nie pasujące do pozostalych dzialów
Odpowiedz
adamsky771
Posty: 84
Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 - 79
Lokalizacja: Sowina
Kontaktowanie:

Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz

Post autor: adamsky771 » 2024-01-24, 00:43

Obrazek

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz

Post autor: Szczepan » 2024-01-24, 10:49

Takie występowały od końcówki 1978r do początku 1980r.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

adamsky771
Posty: 84
Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 - 79
Lokalizacja: Sowina
Kontaktowanie:

Re: Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz

Post autor: adamsky771 » 2024-01-24, 13:43

Z tym prostokątnym nadlewem spotykam często, ale z tymi "wąsami" pierwszy raz i to przy 175.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz

Post autor: czankete » 2024-01-25, 11:07

...mam kilka dokładnie takich tarcz kotwicznych ale tylko jedną, która zamontowana była od nowości w oryginalnie zachowanej M21W2 z 78. Szczerze mówiąc nigdy nie wiązałem tego typu tarczy z produkcją w konkretnych latach czy konkretnych modelach...

....z racji jej wzmocnionej budowy zastanawiało mnie jednak czy nie miały one przeznaczenia do konstrukcji wykorzystywanych nazwijmy to w sporcie. Już wizualnie tak duża płaska powierzchnia styku z lagą na pewno daje sztywniejsze połączenie po skręceniu osi koła niż jak to ma miejsce w najczęściej spotykanych tarczach kotwicznych, gdzie stykiem jest tylko niewielka okrągła powierzchnia nadlewu lub kołnierz stalowej tulei....

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz

Post autor: Szczepan » 2024-01-25, 14:20

czankete pisze:
2024-01-25, 11:07
...mam kilka dokładnie takich tarcz kotwicznych ale tylko jedną, która zamontowana była od nowości w oryginalnie zachowanej M21W2 z 78. Szczerze mówiąc nigdy nie wiązałem tego typu tarczy z produkcją w konkretnych latach czy konkretnych modelach...

....z racji jej wzmocnionej budowy zastanawiało mnie jednak czy nie miały one przeznaczenia do konstrukcji wykorzystywanych nazwijmy to w sporcie. Już wizualnie tak duża płaska powierzchnia styku z lagą na pewno daje sztywniejsze połączenie po skręceniu osi koła niż jak to ma miejsce w najczęściej spotykanych tarczach kotwicznych, gdzie stykiem jest tylko niewielka okrągła powierzchnia nadlewu lub kołnierz stalowej tulei....
Są zdjęcia z fabryki z 1979r, chyba na Świdnik na kartach historii. Ładowali takie do zwykłych B3.Jakiś plan na to mieli, ale chyba wyszło jak zawsze.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

adamsky771
Posty: 84
Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 - 79
Lokalizacja: Sowina
Kontaktowanie:

Re: Od czego ta tarcza kotwiczna / szczękotrzymacz

Post autor: adamsky771 » 2024-01-25, 14:23

Jedyne logiczne wytłumaczenie tej konstrukcji. Może faktycznie narobili jakąś tam partię dla sportu lub innego przeznaczenia a skończyło się na serii. Niemniej muszę poszukać takiej tarczy do swoich zbiorów ciekawostek.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości