Strona 1 z 1

Gazniki ---BING---

: 2008-08-10, 21:45
autor: fazerofz6y
A WIEC TEN JEST NA STO PROCENT Z WSK :-D
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=415287987" target="_blank" target="_blank

A ten to z czego :-/
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=408889521" target="_blank" target="_blank
:razz: gosc pisze ze do wsk ale takiego to jeszcze nie widzialem
JAk myslicie??

Re: Gazniki ---BINGO---

: 2008-08-11, 19:45
autor: kamil_Ziomek
Gaźnikz linku pierwszego ma 26mm przelotu i dysze 115 (zastosowanie do wsk125) jest poprawne. Gaźnik z 2 linku ma 23mm przelotu więc wątpie że to od sportowej wueski.

Re: Gazniki ---BINGO---

: 2008-08-11, 22:57
autor: adasiek185
26 mm do 125? Nigdy w życiu. Tyle ma kobuz. 125 ma chyba gardziel 21mm. 23 mm ma bodajże którąś mz 150

Re: Gazniki ---BINGO---

: 2008-08-11, 23:11
autor: fazerofz6y
Mi tez tak jak Adaskowi :-D sie wydaje ze to z jakiejs MZ
Ale tu na forum mamy wielu znawcow na temat gaznikow wiec zapraszam do dyskusji :x

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-12, 10:19
autor: adasiek185
Witam. Podejrzewam mz ts 150 bądź któraś z tych starszych

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-12, 10:33
autor: kamil_Ziomek
Do orginalnej 125 to też wiem że nie ale do tej co ma 14KM i 4 biegi (mowa o 125 a nie 175) to raczej tak a w sportowych chyba były gaźniki o większym przelocie.

Chociaż ten tekst z naszego forum wskazuje że jest to gaźnik od 175. Opis poniżej.

Silnik

Typ: 059-1 (W2BExS lub W2BxExS zależnie od książki)
Rodzaj: Gaźnikowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Liczba i układ cylindra: Jednocylindrowy, stojący, odchylony do przodu 15*
Pojemność skokowa w cm3: 173,4
Średnica cylindra w mm: 61
Skok tłoka w mm: 59,5
Stopień sprężania: 9
Ciśnienie sprężania: 735 kPa (7,5 kG/cm3)
Moc maksymalna w KM (kW): 14 (10,3)
Prędkość obrotowa maksymalna dla mocy: 6300 obr/min
Moment obrotowy w Nm: 16,31 (1,7 kGm)
Prędkość obrotowa przy momęcie maksymalnym: 5700 obr/min
Rodzaj rozrządu: symetryczny, krawędziami tłoka
Kąt otwarcia okna kanału ssącego: 158* obrotu wału korbowego
Kąt otwarcia okna kanału dolotowego: 120* obrotu wału korbowego
Kąt otwarcia okna kanału wylotowego: 166* obrotu wału korbowego
Paliwo: benzyna LO 94
Smarowanie silnika: Mieszanka ze stosunkiem oleju do paliwa 1:30
Gaźnik: Bing 1/26/125/II
Zapłon: Iskrownikowy
Optymalne wyprzedzenie zapłonu przed ZZ w mm: 3,5-3,9
Przerwa na przerywaczu przy maks. rozwarciu w mm: 0,3-0,4
Zalecana Świeca zapłonowa wg skali Bosch lub KLG: 250-260 lub F100
Odstęp elektor świecy w mm: 0,5-0,6
Filtr powietrza: Siatkowy, zwilżany olejem z benzyna (1:1)
Sprzęgło: Mokre z wkładkami korkowymi 4 tarczowe
Skrzynka biegów: 4 biegowa
Zespół przeniesienia napędu: zblokowane z silnikiem
Przełożenia na poszczególnych biegach: 1-2,93 2-1,79 3-1,35 4-1,0
Przełożenia na poszczególnych biegach w silnikach od nr 123280: 1-3,24 2-2,18 3-1,49 4-1,0
Smarowanie zespołów przeniesienia napędu: olejem, rozbryzgowo
Ilość oleju smarowania zespołów przeniesienia napędu: 0,7 l
Wyprowadzenie napędu: Kołem zębatym łańcuchowym
o podziałce 12,7 mm (1/2'') 15 zębów i szer. 7 mm
Koło zębate duże:
-M21W2S2 45 zębów
Łańcuch:
-M21W2S2 122 ogniwa, dl. 1549,4 mm

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-12, 14:01
autor: fazerofz6y
A wiec moze to wsk 125 calkiem ciekawe :?:
Moze ma ktos jakas fotke z silnikiem 125 i zamontowanym tam takowym gaznikiem ?
Niezla to ciekawostka ,nie uwazacie?
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
A gdzie reszta naszych Formuowiczow :shock: :evil:
Zapraszam do DYSKUSJI.......

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-13, 01:09
autor: ŻbiKu
kamil_Ziomek, żadna WSK 125 nie ma 14KM, nawet sportowa, nie słyszałem o takiej:p

Gaźnik z 1. linku jest przecież do WSK SPORT 2 i nad czym sie tu rozwodzić, co do drugiego gaźnika to nie mam pewności, czy to MZ.

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-13, 12:17
autor: adasiek185
Mam książkę serwisową od mz to zobaczę później na średnicę gardzieli. Stawiam na ts 150

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-13, 16:05
autor: rykun
Ten bing co ma 23mm gardziel na pewno nie jest od MZ. W MZ 150 były bingi 53 o śr gardzieli 24mm. Ta 23-ka równie dobrze może być od kosiarki, glebogryzarki i tego typu sprzętów. Ta firma produkuje gaźnik do samolotów, kosiarek, pił, motorów BMW itp. ,więc asortyment modeli ma ogromny od śr. 9mm do 48 z tego co pamiętam. Wysoka jakość sprawia że jest często wykorzystywana do różnego typu przeróbek. W czym pracował konkretnie ten egzemplarz to już chyba tylko on sam wie...

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-13, 23:31
autor: adasiek185
"mylić się jest rzeczą ludzką" dzięki za wyprowadzenie z błędu

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-15, 12:03
autor: kamil_Ziomek
No właśnie nie jestem pewien ale ktoś dał skan książki w którym była opisana wsk 175 o mocy 18km i 5 biegów ale nie wiem gdzie to jest bo w tej książce było włańie też gdzieś o tym wpomniane.

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-15, 14:59
autor: Mateusz WSK
nie slyszałem o WSK 175 z moca 18 KM i 5 biegową skrzynią biegów.słyszałem za to o WSK Formaero z mocą 21 KM i 6 biegową skrzynią ;]

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-15, 16:08
autor: rykun
18KM z 175cc i 5 biegów miały chyba prototypowe silniki 3.41.

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-15, 22:14
autor: kamil_Ziomek
Tak właśnie i były też prototypy 125 z silnikiem 3.42
Lata 1975-1979 to okres ukierunkowania na motocykle z silnikiem własnej konstrukcji. OBR przy WSK Świdnik podejmuje własne prace (porzucając konstrukcję ZM w Nowej Dębie) nad nowymi silnikami do motocykli turystycznych, w oparciu o doświadczenia zdobyte przy konstrukcji silników do motocykli sportowych, takich jak: „Formaero”, „Rodeo”. Początkowo powstaje konstrukcja silnika 3.40, w którym układ tłokowo-korbowy, głowica, cylinder, gaźnik, prądnica pozostaje z dotychczasowego silnika W2, natomiast nowa jest skrzynia biegów. Następnie powstaje już nowy silnik o symbolu 3.41 z nowym układem korbowo-tłokowym, głowicą, cylindrem o pojemności 175 ccm i mocy 16KM. Powstaje również silnik 3.42 o pojemności 125 ccm i mocy 13KM. Do wymienionych silników skonstruowano i wykonano prototypy w klasie 125 ccm M30T turystyczny i 175 ccm M30S sportowy.

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-15, 22:54
autor: adasiek185
:) brzmi ciekawie ta moc. Ale to muszą być prawdziwe perełki o ile jeszcze istnieją :(

Re: Gazniki ---BING---

: 2008-08-18, 12:56
autor: kamil_Ziomek
175 znalazłem na naszym forum w dziale modele wsk jedna była sokół a druga chyba orlik.

Re: Gazniki ---BING---

: 2009-04-12, 21:44
autor: Gracjan
Witam. Mam w posiadaniu gaźnik Bing o numerze 1/23/8 i nie wiem od czego jest, być może z jakiejś kosiarki. Ma dorobiony króciec aby można go zamocować w WSK 175. Moje pytanie - czy taki gaźnik zadziała w 175? Czy potrzebne jakieś modyfikacje a może ktoś taki zakładał u siebie?? Poniżej zamieszczam kilka zdjęć.
http://img27.imageshack.us/gal.php?g=dsc01622c.jpg

Re: Gazniki ---BING---

: 2009-04-13, 11:17
autor: rykun
Możesz założyć. Tylko pamiętaj że Twój Bing ma 23mm a oryginał 26mm. Da to efekt taki że jak założysz binga i wciśniesz gaz do końca to będzie tak jak w oryginale na 3/4. Można się domyśleć że w ten sposób nie przekroczysz pewnie 100km/h. Piszę tak bo powierzchnia gardzieli binga jest ok 25% mniejsza niż pegaza. Może dochodzić też kłopot przegrzewania sie z racji mniejszej ilości mieszanki itp.Pocieszenie jest takie że poprawią się dolne partie obrotów.

Re: Gazniki ---BING---

: 2009-04-13, 11:40
autor: Sebastian440
W Wsk Sport 2 i Trialach, Mr-kach stosowano bingi o średnicy gardzieli 26mm. O ile dbrze kojarze w prototypie m22 zastosowano silnik w1 na gaźniku GM24 osiągający 13 KM. W żadnej seryjnej 125 nie stosowano nigdy gaźnika na gardzieli 26mm !!! Co innego gdy chodzi o motocykle trialowe, bądź wyścigowe, ale to już inna bajka. Tak więc seryjna 175 W-2 ma gaźnik o średnicy gardzieli 26mm, a 125 o średnicy 20mm. Nie mówmy o prototypach, bo było tego bardzo dużo w różnych konfiguracjach.