Plomby i uszczelki w fabrycznie NOWYM silniku

Tematy nie pasujące do pozostalych dzialów
Zablokowany
mikenio
Posty: 0
Rejestracja: 2009-06-28, 10:46
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Plomby i uszczelki w fabrycznie NOWYM silniku

Post autor: mikenio » 2009-08-09, 12:52

Siemanko! Znalazłem w mojej miejscowości starego dziadka, który ma silnik od WSK 125. No właśnie, niby zwykły silnik zawinięty w szmaty i leżący na półce w ogrzewanym pomieszczeniu. Cały sęk w tym, że silnik wygląda jak nówka, a dziadek cały czas zapewnia, że silnik jest nowy, z Polmozbytu i nigdy nie uruchamiany. Jako że człowiek ten cieszy się raczej opinią bajkopisarza i gawędziarza, chciałem Was zapytać - gdzie fabrycznie nowe silniki miały plomby, i gdzie były wszystkie uszczeliki?

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

Post autor: Tukan » 2009-08-09, 18:39

Jedna plomba jest przy wylocie wydechu, druga przy tylnym mocowaniu silnika na śrubce od mocowania osłony sprzęgła. Dodatkowo nowy silnik ma razem nowy gaźnik z zaślepką (przy wydechu również zaślepka) a zaraz przy nim powinna wisieć karteczka (o ile się zachowała).

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

Post autor: pawel15 » 2009-08-09, 19:57

I chyba powinno być widać plamy z hermetyku który był używany do składania silników(bynajmniej na fabrycznie nowych silnikach wystawianych na allegro takie plamy są).

Awatar użytkownika
Weros
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-12, 21:28
GG: 0
Lokalizacja: sochaczew
Kontaktowanie:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

Post autor: Weros » 2009-08-09, 22:16

Sprawdź kanał wydechowy czy nie ma w nim nagaru, czy na tłoku nie ma rys, przepustnica czy są rysy itp.

mikenio
Posty: 0
Rejestracja: 2009-06-28, 10:46
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

Post autor: mikenio » 2009-08-09, 23:32

Zaślepka na wydech jest, karteczki brak i gaźnika również. Nagaru nie ma. Obie plomby istnieją. Pomiędzy karterami jest czarna uszczelka, nie wiem z czego zrobiona. Z tego co wiem silniki 059 i 060 były składane na hermetyku. Czy podobnie jest z silnikami s01?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

Post autor: wujcio » 2009-08-09, 23:43

nom wszystko było na tym składane
Ty się jeszcze zastanawiasz czy nie brać?

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-08-10, 12:46

mikenio pisze: Pomiędzy karterami jest czarna uszczelka, nie wiem z czego zrobiona.s01?
A to wam nie daje nic do myślenia. Jak silniki były składane na hermetyku to z kąd tam jest uszczelka. Jaka cena tego silnika.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

Post autor: 175mirek » 2009-08-10, 13:45

w 125 były oryginalnie uszczelki między karterami z czarnego materiału i na dodatek hermetyk na to szedł,kupiłem kiedyś taka od starszego Pana który sprzedawał duzo nowych częsci zmd.dałem za nią 3zł,
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

Post autor: piotrek7533 » 2009-08-10, 17:06

Te czarne uszczelki to były z azbestu jeśli się nie mylę :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

Post autor: wujcio » 2009-08-10, 18:15

przecież pod hermetyk tez była uszczelka możliwe ze to było składane na towocie bez hermetyku

DeMoN
Posty: 3
Rejestracja: 2009-08-15, 22:42
GG: 0
Lokalizacja: KRAŚNK
Kontaktowanie:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

Post autor: DeMoN » 2009-08-21, 23:07

Jeśli chodzi o te czarne uszczelki to mój kumpel kiedyś kupił nowy silniczek a właśnie S01, i też miały takie uszczelki, czyżby jakiś nowy rodzaj uszczelek :?: :?:

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

Post autor: WSK » 2009-08-21, 23:12

Czarne uszczelki idzie normalnie kupić w sklepie, są w zestawie "na pomarańczowym tle" przynajmniej u mnie mam do takowych dostęp.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Weros
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-12, 21:28
GG: 0
Lokalizacja: sochaczew
Kontaktowanie:

Re: plomby i uszczelki - fabrycznie nowy silnik

Post autor: Weros » 2009-08-22, 00:47

Nad czy wy sie rozwodzicie uszczelki czarne były oryginalnie montowane na hermetyku i tylee. Jeśli dorze pamiętam są one z kręgielitu.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości