Numery ramy - WSK125

Tematy nie pasujące do pozostalych dzialów
Odpowiedz
Bołdyn
Posty: 42
Rejestracja: 2007-05-22, 23:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Lębork
Kontaktowanie:

Numery ramy - WSK125

Post autor: Bołdyn » 2007-05-22, 23:48

Mam pytanie dotyczące numerów ramy w przypadku motocykla WSK.

Na ramie wybity jest numer S034.... A w dowodzie rejestracyjnym jest ten sam numer tylko bez początku "S0". Pamiętam że mój tata też miał kiedyś wsk-ę i w dowodzie była podobna sytuacja.
Przerejestrowałem w piątek motocykl na siebie, ale nie robiłem zamieszania w związku z tym numerem, bo jakby nie patrzeć reszta numeru sie zgadza. Napewno tak mają wpisane w rejestrze i tego nie zmienią.

Drugi problem to rok produkcji, na tabliczce znamionowej jest 1984, a w dowodzie już 1985, chyba ze względu na to że pierwsza rejestracja odbyła się dopiero w 1985roku.

Kiedy przerejestrowywałem motocykl miałem stary dowód z 1985 roku i myśle że tak poprostu kiedyś te motocykle rejestrowali, tzn. liczył się tylko numer bez początku "S0" bo ten początek jest w każdej Wsk taki sam, a data produkcji to kwestia sporna bo w fabryce bywały różne sytuacje.

Co o tym sądzicie?
Jaki numer macie w dowodach rejestracyjnych swoich WSk?

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-05-23, 00:08

Też mam w swoim kobuzie numer w dowodzie bez tego początku, jeden znajomy też nie ma a następny już ma. Nikt się o nic nie czepiał na przeglądzie a sprawdzał gość numery, także nie robiłem dymu wokół sprawy. Co do daty produkcji to w moim dowodzie (na razie miękki) jest tylko data 1. rejestracji - 1985 ale w starym wyraźnie była data produkcji: 1982 i rejestracji: 1985, w twardym myślę że też będzie. Bynajmiej z tego co pamiętam w Simsonku tak miałem.

Bołdyn
Posty: 42
Rejestracja: 2007-05-22, 23:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Lębork
Kontaktowanie:

Post autor: Bołdyn » 2007-05-23, 00:28

Nawet tutaj na forum widziałem foto papierów oryginał od sprzedaży i też były numery bez "S0". A ta data produkcji to już drobna sprawa, o którą lepiej nie robić zamieszania. Sprzęt jest legalny i ma papiery więc trzeba się cieszyć.

Narazie mam tylko miękki dowód, okaże się jak będzie na twardym.

I tak się ciesze że udało mi się sprzęt zarejestrować, bo kupowałem wyrejestrowany, ale po 4 latach sprawdziłem wszystko w wydziale komunikacji i okazało się że nie został wyrejestrowany. Oc nie było płacone od 9 lat, ale na szczęście umowa ubezpieczenia została rozwiązana w czasach kiedy to było legalne. Od 2002 lub 2003 przepisy się zminiły i oc jest obowiązkowe. Jeśli ktoś kupił po tym czasie motocykl z oc i nie wykupił nowego oc na siebie to ma problem i przy rejestracji musi kombinować w ubezpieczalni żeby dostać nowe oc. Ja byłem w PZU, sprawdzali wszystko i stwierdzili że mogą podpisać nową umowę bo stara została zerwana jeszcze w latach 90-tych.

Ale nadal jestem ciekawy jak jest z tymi numerami w dowodach więc prosze o kolejne opinie.

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-05-23, 09:36

Kiedyś na ten temat wiedziałem wiele, ale już sobie zapomniałem. Ja tak samo nie mam tego początku w papierach, jest to normalne, każda WSK miała taki sam początek. Zauważ, że nie które dowody mają nawet jakieś szczałki przed cyferkami. To normalne jest i już!
Mi się wydaje, że nie wpisuje się tych "początków", bo jeśli ktoś nie ma numerów na ramie i je sobie wybije to nie będzie wiedział, że przed cyframi jest S0 i podczas kontroli się kapną, że maszyna jest "lewa".

A ja mam drobne pytanie, nie będę zakładał nowego tematu, więc spytam się tutaj:
mam fabrycznie nową ramę do WSK 125 i jest przy niej tylko metka (tak jak przy wszystkich oryginalnych częściach) i jest na niej numer ramy itd... Dokumentów do niej nie ma, bo nowe ramy nie były sprzedawane z dokumentami. Więc da radę bez problemu to zarejestrować?

stanley

Post autor: stanley » 2007-05-23, 11:25

z tego co wiem to musi byc faktura do nowej ramy ,albo jakis papier ktorym mozesz udowodnic pochodzenie takiego elementu

Bołdyn
Posty: 42
Rejestracja: 2007-05-22, 23:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Lębork
Kontaktowanie:

Post autor: Bołdyn » 2007-05-23, 12:24

Też uważam, że jeśli rama jest nowa, czyli jej numerów nie ma w żadnej ewidencji w WK i nigdy nie była wyrejestrowana więc teoretycznie powinna być możliwość rejestracji, ale wtedy na bank potrzebna jest jakaś faktura jak w przypadku np. rejestracji nowego motocykla.

Ale znając życie nasze prawo nie przewiduje rejestracji WSk-i jako nowej, więc trzeba będzie rejestrować jako zabytek nawet jeśli rama jest nowa. Należy brać pod uwage, że jeśli rejestrujemy coś po raz pierwszy to pojazd musi spełniać bieżące normy emisji spalin, bezpieczeństwa, itp. a tych WSk na pewno nie spełnia.

Temat rejestracji jako zabytek, pojazd unikatowy itp. był już pewnie wielokrotnie wałkowany, ale jedna kwestia była wspólna, chodziło zawsze o dane poprzedniego właściciela i stary numer rejestracyjny, które były potrzebne w przypadku rejestracji.

Ale co zrobić jeśli taka rama nigdy nie była rejstrowana?

Proponuje zadzwonić do wydziału komunikacji i się dowiedzieć, ale tam pewnie też będą mieli dylemat.


PS:
Być może dałoby się kupić same papiery i użyć legalnie tej ramy jako części zamiennej, czyli wymienionej po np. wypadku i skasowaniu ramy przypisanej do kupionych papierów. Może stacje kontroli pojazdów mogą na takiej ramie legalnie nabić numery z kupionych przez nas dokumentów i wszystko bedzie ok. Sam nie wiem, tak sobie tylko wymyśliłem.

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-05-23, 14:49

Jeśli rama jako element nośny ulegnie uszkodzeniu cały motocykl (to samo w przypadku samochodów) ląduje na szrocie. Sąsiad musiał zezłomować eleganckiego poldżera ,bo pękła mu rama w pół :)
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Bołdyn
Posty: 42
Rejestracja: 2007-05-22, 23:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Lębork
Kontaktowanie:

Post autor: Bołdyn » 2007-05-23, 23:59

To mam pytanie, w jakim celu produkowano ramy do wsk jako części zamienne?

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-05-24, 08:05

Naprawy gwarancyjne zapewniały wymianę wadliwej ramy ,albo nawet całego motocykla. Nie wykluczam że kiedyś było można zmienić numer ramy w papierach. Jak jest w Twoim przypadku ,tego nie wiem . Najlepiej zrobisz dzwoniąc do swojego wydziału komunikacji . U mnie bynajmniej takie coś nie przejdzie. I jeśli nie posiadasz dowodu własności na ta ramę (faktura ,dowód) to niewiele zdziałasz.
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Leszek 175
Posty: 4
Rejestracja: 2012-02-02, 12:24
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 M21W2
Lokalizacja: Katowice Podlesie
Kontaktowanie:

Re: Numery ramy - WSK125

Post autor: Leszek 175 » 2012-02-03, 12:50

Hejka, mam podobny problem z moją wską mianowicie na ramie jest nr SO123456 a w dowodzie tylko 123456 bez tego SO
a i żeby było ciekawiej tabliczka jest nieczytelna całkowicie, normalnie bym to olał ale na ostatnim przeglądzie miałem właśnie kłopot z tym diagnosta nie chciał podbic przeglądu stwierdził ze nr na ramie nie zgadza sie z tym w dowodzie i czesc i nie wytłumaczysz kolesiowi za żadne skarby, pozatym za rok musze wymienic dowód bo koncza mi sie miejsca na pieczatki z przeglądów i zastanawiam sie co zrobic z tym fantem, nie chciał bym podczas kontroli drogowej miec kłopotów bo jakis swieży policjant nie będzie dał sie przekonac ze wszystkie wski mają to SO ps. tabliczke znamionową juz zamówiłem nową chciałem to załatwic drogą urzędową ale jak zobaczyłem jaką moge dostac tabliczke to z miejsca ochota na to mi przeszła :) .

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Numery ramy - WSK125

Post autor: AudioBas » 2012-02-03, 13:32

Ja nawet w starym dowodzie nie miałem wpisanego tego S0....
W nowych również nie mam...

Zmień diagnostę :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
sieergiej
Posty: 62
Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
..
Lokalizacja: Andrychów
Kontaktowanie:

Re: Numery ramy - WSK125

Post autor: sieergiej » 2012-02-03, 23:13

A ja znowu mam wpisany początek. Co inny urząd to inaczej wpisują a wydaje mi się że powinien być tylko numer.
W romecie mam pomylony zamiast nr ramy to mam w dowodzie nr silnika. A już o rokach produkcji nie wspomnę bo inteligenci z urzędów często wpisują datę pierwszej rejestracji zamiast roku produkcji (miałem tak w co najmniej 3 dowodach).
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.

zwoli
Posty: 22
Rejestracja: 2011-10-26, 19:58
GG: 319171
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: Kępno
Kontaktowanie:

Re: Numery ramy - WSK125

Post autor: zwoli » 2016-11-23, 20:06

Koledzy a ja mam taki problem,podepnę to pod ten temat aby nowego nie zakładać.Kupiłem ze złomu ramę od wsk i jest to albo bąk albo dudek,Tabliczka znamionowa jest ale nieczytelna,można odczytać tylko wybity na niej numer ramy,rok produkcji.Chciał bym odbudować ten motor,czy po samym numerze ramy można określić czy był to bąk czy dudek ?niżej zamieszczam zdjęcie tego co posiadam.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Numery ramy - WSK125

Post autor: Savier » 2016-11-23, 20:07

i jest to albo bąk albo dudek
Przecież już wiesz :D

zwoli
Posty: 22
Rejestracja: 2011-10-26, 19:58
GG: 319171
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: Kępno
Kontaktowanie:

Re: Numery ramy - WSK125

Post autor: zwoli » 2016-11-23, 21:10

no tak tylko różnica miedzy nimi jest znaczna,chciał bym go odbudować,zrobię go na bąka będę chciał rejestrować oczywiście na żółte blachy i jeszcze mi rzeczoznawca powie że coś nie tak bo numery wskazują na dudka ;D jest taka możliwość? czy się tym nie przejmować tylko działać,korci mnie już ten temat strasznie bo mam już większość części oprócz silnika ;D który jest istotny

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Numery ramy - WSK125

Post autor: Savier » 2016-11-23, 21:39

Weź tak na pomyśl na logikę czym różni się Bąk 125 od Dudka 175 :D

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: Numery ramy - WSK125

Post autor: kwadrat49 » 2016-11-23, 22:15

Savier pisze:Weź tak na pomyśl na logikę czym różni się Bąk 125 od Dudka 175 :D
Savier ci juz odpowiedzial :mrgreen: popatrz na mocowanie silnika I juz wiesz czy to Bak czy Dudek

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości