Nowe kartery - pytania

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
gudick
Posty: 3
Rejestracja: 2014-02-04, 10:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Nekla
Kontaktowanie:

Nowe kartery - pytania

Post autor: gudick » 2014-02-04, 13:17

Witam serdecznie.
Zakupiłem niedawno nowe kartery do WSK 125.Nie zwróciłem jednak uwagi, iż są to kartery do nowszych modeli. W komorze komorze korbowodowej znajduje się spust.
Do czego to służy? W czym jest lepsze, a być może gorsze - to rozwiązanie od starszych modeli karterów.
Czy części ze starszego silnika będą pasowały do nowszych karterów?
Czy pokrywy silnika również będą pasować?
Czy miał ktoś już z czymś podobnym do czynienia?

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Nowe kartery - pytania

Post autor: Savier » 2014-02-04, 13:35

Ad.1 spust jest do tego, że w razie zalania silnika zbyt dużą ilością mieszanki odkręcasz śrubę i pozbywasz sie jej. Pomocne. Szkoda, że fabryka wpadła na to 30 lat po rozpoczęciu tego silnika.
Ad.2 będą pasowały, silniki różnią się tylko tym spustem.
Ad.3 zależnie od tego jaki to rok produkcji, prawy na pewno, lewy na 90% też. Musisz spojrzeć gdzie masz gwinty.
Ad.4 nie :D

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Nowe kartery - pytania

Post autor: zmyngut » 2014-02-04, 15:19

Ja mam takie kartery- w lewym karterze są gwinty na obydwa typy pokrywy sprzęgła. Nigdy się nie spotkałem z tym, aby ktoś używał tej śruby spustowej- no chyba że na zimę nalał tam oleju- wtedy to się przydaje. Po za tym- jeszcze jedno miejsce do cieknięcia ;D.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: Nowe kartery - pytania

Post autor: peter125-175 » 2014-02-04, 16:38

Do nowego typu karterów pasuję dekiel od sprzęgła starszego typu.
Sam przekładałem ;) .
Zdjęcie7169_zmniejszacz-pl_525517.jpg
Zdjęcie7188_zmniejszacz-pl_880333.jpg
Zdjęcie7291_zmniejszacz-pl_813026.jpg
Zamontowałem taką jaka powinna być.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

gudick
Posty: 3
Rejestracja: 2014-02-04, 10:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Nekla
Kontaktowanie:

Re: Nowe kartery - pytania

Post autor: gudick » 2014-02-05, 20:14

Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Pilnie potrzebowałbym takie korki spustowe do silnika. :-)

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Nowe kartery - pytania

Post autor: mundy1 » 2014-02-05, 21:25

d.1 spust jest do tego, że w razie zalania silnika zbyt dużą ilością mieszanki odkręcasz śrubę i pozbywasz sie jej. Pomocne. Szkoda, że fabryka wpadła na to 30 lat po rozpoczęciu tego silnika.
Nadlew w karterach w tym miejscu był już w latach 50-tych w wfm np. Ciekawostka było to, że tyle lat i dopiero pod koniec zaczęli w tym wiercić otwór i wkręcać śrubę spustową.

Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Posty: 134
Rejestracja: 2009-08-24, 17:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 GIL, SHL M11, OGAR 200,
HONDA Transalp 600V
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Nowe kartery - pytania

Post autor: NocnyJastrzab » 2014-02-06, 11:22

gudick pisze:Pilnie potrzebowałbym takie korki spustowe do silnika.
A nie da rady tam wkręcić zwykłej odpowiednio przyciętej śruby? ;)

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Nowe kartery - pytania

Post autor: zmyngut » 2014-02-06, 12:06

Z tego co pamiętam u siebie to chyba tam jest zwykły gwint- ważniejsza jest wysokość łba tego korka- jeżeli będzie za wysoki to silnik po włożeniu w ramę będzie się na nim opierał o ramę. Ja najpierw wkręciłem śrubę na ampulowy klucz i przy próbie włożenia silnika były przekleństwa (łeb takiej śruby był zwyczajnie za wysoki) i szybkie piłowanie pilnikiem łba zwykłej śruby. Oczywiście trzeba to uszczelnić. Jam masz puste kartery pod ręką to co proponuję przymierzyć do ramy.

grześ19
Posty: 144
Rejestracja: 2013-12-06, 10:10
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 50 1978r.
Jawa 50 1976r.
WSK M21W2 1978r.
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontaktowanie:

Re: Nowe kartery - pytania

Post autor: grześ19 » 2014-02-08, 11:19

Ja w swoim 175 miałem problem bo paliwo nie przelatywało nad tłok, kopałem wiele razy i pchałem motor bez skutku. Poza tym wlałem w kilku porcjach łącznie ok 15 ml paliwa do cylindra. Po odkręceniu kroka spustowego wypłynęło jakieś 150 ml może troche więcej beny :D Aha u mnie był mocno drobnowzojowy gwint.
Organizuję rejsy żeglarkie po J.Mazurskich własnym jachem i zabiorę chętnych w cenie od 280zł/tydz

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość