pasowanie pierścieni

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

pasowanie pierścieni

Post autor: Lukasz1331 » 2011-09-20, 17:26

Witam
mam pytanko a mianowicie czy spasowane pierścienie powinny mieć luz na zamku po włożeniu do cylindra czy powinny być szczelne?
gdyż ja i kolega mamy różne zdania na ten temat postanowiłem to wyjaśnić i proszę was o radę

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 412
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: pasowanie pierścieni

Post autor: jakemdural » 2011-09-20, 17:29

Powinny miec luz po szlifie i nominal nowy bodajże 0,2-0,4 mm
maxymalny luz wg ksiażki to 1,2-2,0mm i kwalifikuje przynajmniej pierścionki do wymiany lub cylinder do szlifu

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: pasowanie pierścieni

Post autor: Johnny » 2011-09-20, 18:51

Potwierdzam słowa przedmówcy. Pierścień podczas pracy się nagrzewa i rozszerza. Gdyby był pasowany "szczelnie" bez szczeliny wtedy po nagrzaniu nastąpiłoby jego pęknięcie :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość