Dziwny odgłos silnika (gwizd) 125

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
gruby_lolek
Posty: 9
Rejestracja: 2017-03-05, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06 B03
Kontaktowanie:

Dziwny odgłos silnika (gwizd) 125

Post autor: gruby_lolek » 2017-10-03, 21:33

Witam
Chcialem sie podzielić ze swoim problemem, a zarazem zaczerpnąć wskazówek, ponieważ nie do konca wiem co moze byc przyczyną.
Wieśka po remoncie szlif 1 set kobra duelss regenerowany wał, nowe łożyska, sprzegło etc.
Przejchane ok 500 po remoncie .
Podczas jazdy zaczął ukazywać się dziwny świczący odgłosc na wolnych jest w miare cicho, po lekkim wkreceniu słychać dziwny gwizd. ;-) Zdarty cylinder sprawdzony tłok i wał niby wszystko cacy , sciagnięty dekiel od sprzegla tez wydaje sie być wszystko sprawne, nie chce narazie rozpoławiać silnika.

Ponizej mam video jak Wieśka pracuje .

https://www.youtube.com/watch?v=fUxMbshs9UI


Dzieki za wszelakie info :->

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 320
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Dziwny odgłos silnika (gwizd) 125

Post autor: dąbek » 2017-10-03, 22:19

A jak masz wcisniete sprzęgło i wrzucony bieg to też tak się dzieje?
Ogólnie to obstawiam , że magneto obciera o cewki.

gruby_lolek
Posty: 9
Rejestracja: 2017-03-05, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06 B03
Kontaktowanie:

Re: Dziwny odgłos silnika (gwizd) 125

Post autor: gruby_lolek » 2017-10-06, 19:00

Sprzeglo wcisniete wrzucony bieg dalej to samo
Zaplon cdi od audiobossa dopiero co przejechal ok500 km sprawdzalem magneto wsio gra :)

bayu
Posty: 418
Rejestracja: 2012-07-15, 00:25
GG: 0
Moje maszyny: Toczydło mniejsze, toczydło większe.
Lokalizacja: Małopolskie
Kontaktowanie:

Re: Dziwny odgłos silnika (gwizd) 125

Post autor: bayu » 2017-10-07, 17:34

łożyska z jakim luzem?? szlif na jakie Pasowanie? mi kiedyś piszczał simering tyle ze to był pisk, szczególnie jak sie zatrzymywał, lub wkręcał. Potem sie dotarł.

Marcin 1991
Posty: 35
Rejestracja: 2017-02-26, 11:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
Kontaktowanie:

Re: Dziwny odgłos silnika (gwizd) 125

Post autor: Marcin 1991 » 2017-10-10, 20:11

Ja miałem kilka lat temu podobny problem i z tego co sobie przypominam to kosz sprzegłowy ocierał delikatnie o dekiel

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: Dziwny odgłos silnika (gwizd) 125

Post autor: profss » 2017-12-03, 18:30

Mogą być łożyska,jeśli kupiłeś zwykłe,powinny być z luzem c3 na wał

bayu
Posty: 418
Rejestracja: 2012-07-15, 00:25
GG: 0
Moje maszyny: Toczydło mniejsze, toczydło większe.
Lokalizacja: Małopolskie
Kontaktowanie:

Re: Dziwny odgłos silnika (gwizd) 125

Post autor: bayu » 2017-12-03, 22:04

tak też o to pytałem jaki masz luz łożysk?

gruby_lolek
Posty: 9
Rejestracja: 2017-03-05, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06 B03
Kontaktowanie:

Re: Dziwny odgłos silnika (gwizd) 125

Post autor: gruby_lolek » 2017-12-16, 21:53

jeszcze nie zdiagnozowalem, alet ez stawiam na lozyska, po nowym roku rozbieram silnik
szczerze to nie pamietam czy z luzem c-3 ...
Jakie lozyska polecacie ? chodzi mi o firme ? ;)
pzdr

matitima1985
Posty: 280
Rejestracja: 2011-10-09, 16:32
GG: 0
Moje maszyny: wfm 58r
wsk MO6 Z2 2Xzak
komar 64r
Lokalizacja: Laski
Kontaktowanie:

Re: Dziwny odgłos silnika (gwizd) 125

Post autor: matitima1985 » 2017-12-16, 22:41

U mnie po założeniu cdi tez zaczęło tak gwizdac ale to musza byc o wiele wyzsze obroty i az tak mocno tego nie slychac. Mi sie wydalo to mormalne bo wska zyskala o wiele większą moc na cdi.

bayu
Posty: 418
Rejestracja: 2012-07-15, 00:25
GG: 0
Moje maszyny: Toczydło mniejsze, toczydło większe.
Lokalizacja: Małopolskie
Kontaktowanie:

Re: Dziwny odgłos silnika (gwizd) 125

Post autor: bayu » 2017-12-17, 21:30

Do standardowej korby Duellsa itp, kazde łozyska dobrej marki z luzem C3 będą wystarczające tylko nie kupuj CX czy jakichś nołnewjmów po 5zł, NTN, NSK, FAG, TIMKEN, POLSKIE CZESKIE, też wystarczą tylko luz C3

Przy zastosowaniu Korby wzmocnionej, po modyfikacjach lub do wyczynu i zwiększonych przebiegów, aby dorównać jej przebiegom polecam łożyska z koszykiem Teflonowym-Poliamidowym FAG lub SKF ew NTN też C3

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość